/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer bærbar
Fra : katin
Vist : 602 gange
300 point
Dato : 21-11-10 14:49

jeg har en Acer Aspire 7520G som er ca. 3½ år. Der har kørt fint og jeg har opgradret fra Vista til 7 premium + 4gb ram. Det kørte fint.
Pludselig begyndte den at slukke, og nu prøver den at starte hele tiden. køleren stopper med et køre næsten med det semme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-11-10 14:51

Tjek lige køleren på CPU. Det kunne tyde på at ribberne er helt lukkede af snavs og nuldermænd i køleren. Blæs den ren, eller hvis du er findersnild, da demonter den og rengør den med trykluft. Lidt forsigtigt for du skal ikke smadre blæseren

Kommentar
Fra : katin

Dato : 21-11-10 15:18

Jeg har blæst køler og luftudgange så det er rent

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-11-10 16:32

ram kan det osse være - kan du tage en efter en ud og tjække om det er en af dem.

Kommentar
Fra : katin

Dato : 21-11-10 17:09

Jeg har lige skiftet ram uden at det hjalp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-11-10 17:13

Så er du nødt til at lave en systematisk fejlfinding.

Start i fejlsikret tilstand, se om den så kan køre.
Hvis ikke skal du, slukke den helt og demontere diverse tilsluttede enheder, starte op, hvis ok, sluk igen og monter endnu en enhed osv osv. Så tilsidst finder du den enhed der driller

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-11-10 17:18

Og det er køleren der er monteret direkte på CPUen du har enset ?

Kommentar
Fra : katin

Dato : 21-11-10 19:01

Det er køleren på cpu,en.
komputeren kan slet ikke køre så derfor umulig at starte i fejlsikret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-11-10 19:07

Er det muligt at komme i bios, for der kan du sætte den til default settings.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-11-10 19:47

er det muligt at tage noget hardware ud af den - så gør det ,for at se om det evt kan være det.

Annuller spørgsmålet
Fra : katin

Dato : 28-11-10 18:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål