/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
internet
Fra : kivi
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 21-11-10 08:14

jeg skal installere trådløst hos mine venner , som har haft det før men det virkede ikke som det skulle så nu har jeg fået til opgave at få det til virke ,
de har tdc internet men der er meget svagt signal inde i huset og tdc siger at der er for lidt kobber ud til dem så derfor er der ikke mere signal ,findes der en router som kan forstærke signalet så det er til at bruge pc`en i hele huset.
det en ny bærbar med win 7 home

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-10 09:11

Nej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 09:22

Det har vel egentlig ikke noget at gøre med "nok kobber", er der ok forbindelse med kabel
er det jo fordi routeren ikke er god nok, eller der er for mange forhindringer i huset!

et forslag
http://www.wupti.com/Produkter/313012_(Wupti).html?utm_source=edbpriser&utm_medium=partnersite

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641103

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-10 09:23

Citat
jeg skal installere trådløst hos mine venner

Så kommer du da på lidt af en opgave når TDC ikke en gang kan klare det....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-10 09:27

Altså:
Hastigheden fra TDC til husets indgang gennem modem er bla.a. afhængig af "kobber" telefonledningen.

Trådløs fordeling er afhængig af mange ting bl.a.
Routertype
Vægge i bygningen
Signalretningen i bygningen (skråt gennem en væg gør væggen "tykkere")
Elektriske forstyrrelser
Kanalforstyrrelse fra andre routere i nærheden.
Computere bør tildeles fast lokal IP så der ikke bliver konflikter og printere osv. bør have en fast IP som ligger langt fra computerne.

Optimal trådløs er N draft og evt. en repeater på de vanskelige steder.
Det kræver dog at også computeren har et tråsløst netkort med "N"

Det var lige lidt løs snak om trådløst net.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 09:33

Det er så'n set det jeg har skåret ned til 2 linjer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-11-10 09:40

Nogle steder kan det gamle kobber ikke levere mere end 6 mbit, det gjaldt f.eks der hvor jeg boede før.
Vi skal nu ikke mange år tilbage da de ikke kunne levere den hastighed, komprimeringsteknik har dog gjort det muligt, og der forskes stadig i den teknik hvor Danmark iøvrigt er førende.

Det kan man nu ligesom ikke bruge til noget nu men håbe på at andre aktører lægger fiber ud til steder hvor TDC ikke gør særligt meget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-10 09:49

Ja ja - Klaudi, men jeg sidder jo og skriver mens du har sendt.

Men kobber nok eller ikke kobber nok ..................................jeg kunne netop ikke komme over ca. 6Mb med en ADSL forbindelse - men nu har jeg en 10 Mb forbindelse på samme kobber.
Forbindelsen er nemlig skiftet ud til en VDSL som kan trække en 40/40 Mb (hvis jeg havde råd)

Det er vel at mærke på den samme kobbertråd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 09:53

Jo jo, men hvis nu der er 6mb på kabel har det jo ik' meget at gøre med om router kan smide det rundt i huset, eller!?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-11-10 10:08

Citat
har det jo ik' meget at gøre med om router kan smide det rundt i huset, eller!?

Næh.....

Men man kunne jo rive et par vægge ned

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 10:14

Citat
Men man kunne jo rive et par vægge ned

Nemli' det gir' os lidt mere luft

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-10 10:20

er der nogen router som er bedre en andre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 10:28

Citat
er der nogen router som er bedre en andre

Selvfølgelig er der det

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-10 10:32

hvad synes i er in lige nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-10 10:37

Citat
hvad synes i er in lige nu

Er det et "modefænomen"......

Sort står godt til meste

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-11-10 11:54

Jeg synes måske dette er lidt farce agtigt

For at skære det ud i pap. Hvis der er ok forbindelse med kabel har det ikke noget med "nok kobber" at gøre. Vi kan sagtens blive enige i at des hurtigere hastidhed des bedre, men er der forbindelse så kan den hastighed bruges til at dele trådløst. Basta

De nye routere med N standard har bedre rækkevidde en routere med G standard. Men hvis ikke der er et ordentligt signal er du nødt til at prøve at flytte routeren lidt, helst højere op. For antennen på routeren er jo en rundstråle antenne og des højrere des bedre. Selvfølgelig skal den ikke op på loftet hvis signalet skal bruges nedenunder.
Des flere forhindringer signalet skal igennem, så som betonvægge og lignende, des dårligere signal.
Der er også mulighed for at flytte kanal inde i routeren hvis den kører på samme kanal som fx. naboen. Men prøv en ting ad gangen for ellers ved du ikke hvad der var fejlen og man kan let komme til at køre i ring

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 12:09
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 12:15
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-10 13:25

takker alle for venlig deltagelse det har som sædvanlig været meget underholdende men også godt men er der så en som kan fortælle mig hvor jeg finder et program som kan opdatere alle drivere jeg har set et men hvor husker jeg desværre ikke (gratis)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-10 13:31

Du skal IKKE opdatere drivere blot for opdateringens skyld - det er en misforståelse....

Opdatering bør kun foregå hvis den selv beder om det eller den nuværende driver giver problemer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-11-10 13:34

Vælg enkanal som ikke forstyrres af andet. Det går nemmest med en scanner , men man kan da også bare prøve sig frem indtil det virkrt tilftredsstillende.
Kanalvalget foregår ved instilling af fen trådløse enhed, som oftest er bygget sammen med en router.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-10 13:42

det er når man ikke har bundkorts drivere så skulle programmet hente de manglende drivere

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-10 14:07

Kivi - når et netværk skal rettes op og køre godt, er det som regel klogt at tage en ting ad gangen.
Begynd ved modem udgangen
Hvad hedder routeren
Har computerne "N" netkort

Husk at indstille routeren med kabelforbindelse.................................når du kommer dertil.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-11-10 14:24

For lige at slå det fast med 7" søm.
Hastigheden på internet forbindelse fra udbyder, har ikke meget at gøre med den lokale hastighed.
Det er to adskilte netværker vi taler om.
Hastigheden fra internettet begrænserkun den trafik der er ind og ud af huset, men ikke lokalt.

Som det første, bør du placere routeren med AP, på et sted, hvor den giver bedst dækning. Så bør du se i routerens menu, om der er mulighed for justering af signalstyrken. Sæt den til fuld styrke.
Hvis det er muligt, så sæt en extern antenne med god egenforstærkning på routeren.

Husk så på, at radiosignalerne altid går den lige vej, også igennem vægge, selv om dørenved siden af er åben. Et signal der skal passere en væg i en vinkel på 45 grader, her vil væggen være 33% tykkere, og derfor dæmpe signalet.

Den router som jeg har måtte skifte til, på grund af den gamle døde, er en D-Link 655, som er lagt bedre end den gamle. Den har følgende fordele:
3 antenner, som kan rettes i tre forskellige retninger.
Køre Draft "N", altså både B og G med 2,4 GHz og A med 5 GHz på samme tid.
Kan skifte automatisk kanal, hvis der er for mange forstyrelser på den som benyttes.
Har USB tilslutning for printer og andet, som kan benyttes på hele det lokale netværk.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-10 15:00
Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 22-11-10 08:02

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-10 10:19

Det var da ikke noge hjælp, men kun en arbejdsmetode.