/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hvordan kan de gøre det???
Fra : snovs
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 10-05-03 22:47

Hvordan kan ?

www.dbnet.dk levere 10Mbit

til kun 295.- kr pr. mdr ???

Der er noget der ikke passer ?

snovs

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 22:57

øøhhhmmm er det ikke kun ejendomme de leverer til - de 10 Mbit skal jo så deles ud på alle lejlighederne i boligforeningen -

-------------------------------------

Vi starter hvor der bor flest
Det er Dansk Bredbånds ønske at give alle adgang til ægte bredbånd. Men i første omgang må vi koncentrere os om de tæt befolkede områder - og primært de større boligblokke i det storkøbenhavnske område.

Høje omkostninger
Omkostningerne ved at nedgrave nye kabler til for eksempel parcelhus, række- og villakvarterer eller landområder er foreløbig urealistisk høje. Derfor kan vi i første omgang kun tilbyde bredbånd til boligblokke.

-------------------------------------------------

Måske jeg misforstår dig - men som jeg læser det - kan det faktisk risikeres at man ikke får ret meget båndbredde i sidste ende - for 295,- kr.

Hvor ser du den pris henne.....

Karina - der måske har misforstået noget !!!!!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 23:03

Ok har fundet omtalte prisliste

jeg ser det således : hver lejlighed tilsluttes bredbånd - 4375 kr incl moms, derefter kan hver lejlighed via en privat person tilsluttes - oprettelse 495,- kr. og derefter 295,-kr. om måneden.......

MEN det betinges i øverste afsnit at tilslutningen skal være 100 ( eller flere ) lejligheder.....

[citat]
Antal af lejligheder
For at få lagt bredbånd i ejendommen skal boligforeningen består af minimum 100 lejligheder. Men hvis du bor i en boligforening med under 100 lejligheder, så forhør dig hos de andre boligforeninger i nærheden af din. Hvis flere boligforeninger slår sig sammen i området, kan bredbånd uden problemer blive installeret i ejendommen.

Finansiering
Boligforeningen ejer netværket selv. Installationen koster ca. 4375 kr. pr. lejlighed (inkl. moms). Prisen på installationen af ægte bredbånd, afhænger bl.a. af hvordan fiberen ligger placeret i forhold til ejendommen, samt hvor mange lejligheder ejendommen består af.

Få en præsentation af bredbånd i din ejendom
Vi kommer gerne ud til din ejendom og præsenterer bredbåndsproduktet og svarer på spørgsmål.

[/code]

og uden helt at kunne gennemskue regnestykket - tror jeg ikke det er biliigere end andre udbydere -

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 10-05-03 23:29

Til snovs/ Fnollerpige

Nu har vi haft DB-Net siden april 2001,og var de første der sikkert fik det,og der er 10Mbit,og det går f...... stærkt.
Den gang måtte vi gi 1.995,- i oprettelse og 200,- pr.md.og det gør vi stadigvæk

Som de skriver,får vi.
Fast opkobling 24 timer i døgnet
10 Mbps dobbelrettet tilslutning til DB.
Mulighed for 5 E-mail adresser med 10 Mbyte lagerplads pr. adresse.
Fem hjemmesider, med 20 Mbyte lagerplads pr, hjemmeside.
Kundeservice døgnet rundt-alle ugens dage.

Her i vores lejlighed er der 2 PC.tilsluttet,og vi gir forsat de omtalte 200,- pr.md. Så et eller andet sted er det da billigt
syntes vi.

Hilsen Hans/Avedøre/Hvidovre

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 23:31

ok - jeg er liiige fattesavg 10 Mbit op og ned pr. lejlighed ???

*uuuiiiii*

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 23:32

ok - jeg er liiige fattesvag ------------ 10 Mbit op og ned pr. lejlighed ???

*uuuiiiii*

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 23:32

*GG med og uden stavefejl .......

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 23:35

ok i så tilfælde er det da fint må man sige....

dog er priserne så ændret - for nu skriver de 4735,- kr. pr. lejlighed ( for at få det etableret ) 495,- kr. i oprettelse, og så 295,- kr. pr. måned - men hvis den holder vand er de jo så tjent ind igen .... ( jeg synes så godtnok lige de 4735 er liiidt pebrede ) ......

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 10-05-03 23:37

Til Fnollerpige
Hvad mener du,var det ikke en ide at samle det i et indlæg,det vælter ind med besked????
mvh.
swarn

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-05-03 23:45

Jo bevares og undskyld - jeg stavede forkert i det ene - troede så jeg kunne nå at stoppe det og rette fejlen, men begge blev sendt alligevel og så tillod jeg mig tilmed at kommentere at jeg stavede forkert det gav 3 uvedkommende indlæg - det beklager jeg.

Og nej det vælter ikke ind med beskeder - det drejer sig om 4 beskeder - vælter ind er vel flere, men lad nu det ligge.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 11-05-03 00:01

LÆS HER CITAT: DB-net

Hvad er bredbånd?
Ægte bredbåndsteknologi gør det muligt at sende og modtage alle former for elektronisk kommunikation med en hidtil uset kapacitet. Og med en hastighed der er mange gange hurtigere end selv det hurtigste modem kan præstere i dag. Definitionen på bredbånd har længe været uklar. IT-Brancheforeningen definerer i deres rapport "IT-Brancheforeningen 2001" bredbånd som netværksforbindelser der har en hastighed på 2 Mbit/s og derover. Da Dansk Bredbånd er den eneste leverandør på det danske marked som leverer 10 Mbit/s dedikeret til hver enkel husstand, har vi derfor valgt at bruge betegnelsen "ægte bredbånd", når der er tale
om overføringshastigheder på mindst 10 Mbit/s i begge retninger.

Ægte bredbånd bygger på en kompliceret og højtudviklet teknik, der giver masser af muligheder for dig som bredbåndsbruger.

mvh.swarn

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 11-05-03 00:40

Ja swarn.... der er flot det du skriver, men det er jo ikke fedt hvis der er 100 lejligheder der skal deles om 10 mbit... der er jo sygt!!! sidder her med 2 mbit ind og 1 mbit ud til 349 kr. eksl. moms... men momsen betaler mit fars firma, så det er sku hurtigt.... og må vi så lige få kammertonen frem når der er piger til stede(dedikeret til Fnollerpige)

Mvh dr_scooter

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 200 point
Dato : 11-05-03 00:48

Ægte bredbånd fra dbnet er ikke noget man bare lige får, og kan købe sig til.

Det kræver for det første at du bor i en stor ejendom med mindst 100 lejemål, og så er det det spændende sker!!!!!!!!!!

HVIS man bor i sådan en ejendom og bliver ENIG om på et beboermøde at man vil have dbnet, ja så bliver der udregnet et tilbud fra dbnet.

Det er så pt.c. 4375,00 incl moms pr lejlighed (enhed)

Hvis der er flertal for dbnet bliver det lagt ind i hver lejlighed i ejendommen, hvad enten man har stemt for eller imod.

i 97 % eller mere af tilfældende er der penge til oprettelsen for hver lejlighed i ejendommens regnskab, og kommer som sådan IKKE til at betyde huslejeforhøjelse ( som regel er det nogle henlagte penge til netop måske uforudsete udgifter til forbedringer af den ene eller anden slags)

Så står det hver lejlighed frit at melde sig til, og det er hvad de får og det er altså rigtigt har det selv!!!

Tilslutning 0,00 kr ( det er jo det EJENDOMS selskabet har betalt pr. lejlighed (enhed) c.4300,00 kr., og det er derfor dbnet kræver at der er mindst 100 lejemål for at det kan køre rundt )

Den Internetforbindelse Dansk Bredbånd udbyder er en af verdens hurtigste nemlig en 10 Mbit/s dobbeltrettet Internetforbindelse. Og det er hver enkel lejlighed der udstyres med 10 Mbit/s. Det er altså ikke en Internetforbindelse man deler de andre brugere i ejendommen.

Dansk Bredbånd arbejder desuden på at kunne tilbyde alle kunder diverse indholdsstjenester som feks. Video on Demand, Games on Demand m.m via vores netværk. Når vi er klar med dette vil disse tjenester kunne hentes via vores bredbåndsportal www.bbst.dk

Hos os kan vi f.eks snart leje videofilm, og til efteråret får vi billig telefoni, ja lokalsamtaler endda gratis

Det er altid nemt at kritisere, og med det samme sige DET kan ikke være rigtigt, men det er det altså

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 11-05-03 08:46

Jeg har et enkelt spørgsmål..... Nok nærmest til Bantams regnestykke her over

Hvis hver lejlighed får 10 Mbit og der skal være minimum 100 lejligheder... Så kander dælme blive tryk på det net.

Hvis vi nu tænker os, at i et område som Hvidovre, at der er blot 200 brugere der hver anvender deres opkobling med 10 Mbit så snakker vi altså om, at det lokale knudepunkt som der helt sikkert er tale om skal kunne håndtere 20000Mbit/sek - begge veje...

Tja - personligt har jeg mine tvivl. Det man "lever højt på" er at der nok aldrig vil være tale om at så mange anvender den fulde båndbredde samtidig. Men hvis samtlige bruger satte sig for at hente/sende samtidig, så tror jeg ikke hastigheden passer. Og I så tilfælde er reklamen - hvis din udlægning af den er den korrekte - en falsk reklame, da de ikek på deres hjememside skriver det er en "delt" båndbredde og at der i spidsbelastnings perioder kan være nedsat fremkommelighed.

Ingen tvivl om at det er billigt - og smart - og ja vi er jo nok nogle der er missundelige.... Men lad nu lige være med at rulle om på ryggen og logre med benene... Det er der inge grund til. DB-nets mindste pris er jo altså 437500,- for tilslutningen. Man kan altså få en del for en lille halv million.

Og at pengene tages fra en konto til helæggelser til uforudsete udgifter, den er jeg ikke enig med. En investering som denne er IKKE en uforudset udgift - det er en investering - og rent regnskabsteknis / juridisk, så er det ikke helt fint i kanten at bruge et beløb, henlagt til uforudsete udgifter til dette formål. Denne konto skal jo også "fyldes op" igen.

Kigger vi tilbage til den periode hvor de fleste boligejndomme fik installeret KABELTV, så blev udgifterne til dette pålagt huslejen. I hvert fald i alle de tilfælde jeg har kendskab til.

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : snovs

Dato : 11-05-03 11:00

Tak for svaret bantam.

Lyder spændende, må igang med at snakke med beboerne

Hej herfra
snovs