/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tyllesæt til kransekage
Fra : TanteAnne
Vist : 1430 gange
100 point
Dato : 19-11-10 15:28

Jeg bager ofte kransekage stænger, men det volder mig problemer at lave et papirkransehus til glasur, hvor hullet ikke er så stort når jeg skal pynte det, kan man købe sprøjteposer hvor tyllerne er så små og evt hvor?

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 19-11-10 15:34

Ja de kan købes hos kagekopagniet (info@kagekompagniet.dk )

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-10 15:42
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-11-10 15:42
Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-10 15:43

Jeg laver kransekage hvert år til nytår, folder et stk pergamentpapir først midtover, så midtover på den anden led, fylder så meget æggehvideglasur i så jeg stadig kan vride toppen af det hele rundt, klipper et lillebitte hul i spidsen, og prøver. Hvis hullet er for småt, klipper jeg det en anelse større.

Det har virket hver gang i over tredive år, og jeg slipper for endnu et sjældent brugt redskab i køkkenskabet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-11-10 16:06

Jeg ville faktisk gøre som vagnr- eller også bare bruge en alm. frostpose, og klippe et hjørne af i den størrelse du har brug for.

Men du spurgte om nogen man kunne købe.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 19-11-10 21:13

Super forretning som sikkert har hvad du søger, og mere til

http://specialkoebmanden.dk/

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 20-11-10 21:32

Hvis du ender med at købe et tyllesæt,så ,monter spidserne på hjørnet af en frostpose. der er klippet af som smuller 54 beskriver. Den medfølgende tragt i blød plast er ikke til at få ren og tør.

Godkendelse af svar
Fra : TanteAnne

Dato : 20-11-10 22:14

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 21-11-10 03:52

Tante Anna Jeg har svaret dig en gang det var nok ikke fyldestgørende nok jeg burde ha' fortalt dig ldt mere det er helt rigtigt hvad de øvrige har svaret ,men jeg kan tillægge lidt af min erfaring, jeg er gammel konditor og der havde vi såmænd tyller nok men det bedste var altså et et sykke s,mørrebrødspapir som jeg foldede på tværs således at man ¨får to trekanter som man så snor sammen om venstre hånd så bliver der den smukkeste (kornet) ja det er fagsproget for en sådan sprøjtepose, jeg sidder lige og funderer over hvad et sådant spørgsmål kan føre til der kunn jo skrives
en hel roman om et lille bitte hul i et stykke smørrebrødspapir uha uha med vanlig venlig hilsen lillerus

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-11-10 06:51

Selv tak, TanteAnne, god fornøjelse med kransekagebagningen.