/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
tromme noder
Fra : marh12
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 19-11-10 09:12

hej er der nogle herinde der kender en side, hvor man kan dowloade noder til sange.. kan ikke finde nogen nemlig. OG jeg mener ikke tabs men almindelige noder til et trommesæt.
har søgt og søgt, men med uden held. HAR meget stærkt brug for det...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 09:17

http://www.cyberhus.dk/node/4998

(jeg kender ikke siden)

Forøvrigt kan du købe et nodehæfte med tilhørende cd, kan ikke lige nu huske hvad den hedder

Det er nu heller ikke så nemt at spille efter noder, det er faktisk bedre at spille efter gehør synes jeg. Min søn har gået til trommespil igennem mange år, og han blev helt låst fast af de noder, og lærte aldrig rigtigt at spille uden nodehæftet,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 09:20
Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 09:21

sys også det er bedst at lytte sig til. Men jeg har lige startet et band sammen med nogle venner, og sangen ja lad os bare sige på trommer er den forpulet svær at lytte sig til, eller at lære det efter et cover

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 09:22

har spillet i 5 år. og har næsten aldrig taget noder til mig, kan det nogenlunde du bliver bare efter min mening bedre af at lytte hæhæ

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 19-11-10 09:25

Kan det bruges, måske?
Der er lignende på YouTube, men om det dur eller ej?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 09:26

Det kan godt blive svært at downloade lige den sang du efterlyser, der er jo ophavsret.

Spil du bare som du synes den skal lyde, det skal nok blive godt

For en del år siden, kontaktede vi et band, hvor sønnen spurgte efter noderne til en trommesolo... de fandtes ikke, for trommeslageren spillede efter gehør hver gang, og kunne ikke skrive dem ned

Kommentar
Fra : Ericson

Dato : 19-11-10 09:35

Her findes både noder og unoder !

http://www.aalborgkommune.dk/Nyheder/Nyheder/2010/Sider/Noder-og-unoder-p%C3%A5-nettet.aspx

Sikkert også til trommer ...

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 10:36

lad os få det mere præsist.. leder efter paramore brick by boring brick.. kam simpelthen ikke finde den. :(

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 10:38

ericson.. leder ikke efter lessons (:
men noder.. til sangen overstående (-:

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-10 10:48

Song: Brick by Boring Brick
Band: Paramore

|H| - w - washy, o*- open then shut, g- ghost note
|R| - b - bell
|B| - d - double, g - ghost note
|S| - f - flam, @ - snare rim/hand clap, whichever you prefer

Most of this, aside from a few of the fills and the last eight measures, should be good, and it still
sounds good when you play it.

Intro(0:00)
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
H|----------------|----------------|----------------|------------w---|
S|--o-f-o-o-o-f-o-|o-o-f-o-o-o-f-oo|o-o-f-o-o-o-f-o-|o-o-f-------o---|
T|----------------|----------------|----------------|------oo--------|
B|o---------------|o---------------|----------------|o-------oooo----|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
S|--o-f-o-o-o-f-o-|o-o-f-o-o-o-f-o-|o-o-f-o-o-o-f-o-|f-----------f---|
T|----------------|----------------|----------------|------f---------|
B|o---------------|o---------------|o---------------|--o-o---oooo----|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
H|----w---w---w---|w---w---w---w---|w---w---w---w---|w---w---w---w---|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|------o-----o---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o-----|o-o---o-o-o---o-|g-g-g---g-g-----|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
H|----w---w---w---|w---w---w---w---|w---w---w---w---|--------------o*|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|f-----f-----f---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o-----|o-o---o-o-o---o-|--o-o---o-o---o-|

Verse 1(0:23)
H|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---------o*|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------f---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|

H|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x-----------|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------f---|
T|----------------|----------------|----------------|----------f-----|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-------|

H|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x-----o*--o*|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-----------|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-------|

H|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---w-------|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-----o-f---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-------|

Pre-Chorus(0:46)
C|X---X-------|X---X-------|X---X-------|X---X-------|
S|------------|------------|------------|----------f-|
F|--------f-f-|--------f-f-|--------f-f-|--------f---|
B|o---o-------|o---o-------|o---o-------|o---o-------|

C|X---X-------|X---X-------|X---X-------|--------------|
H|------------|------------|------------|------------w-|
S|------------|------------|------------|ooooOOOO------|
F|--------f-f-|--------f-f-|--------f-f-|--------oooo--|
B|o---o-------|o---o-------|o---o-------|o-o-----ooooo-|
Chorus 1(0:58)
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o--g----o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o-----o-o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-----o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o-------o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---------------|
H|----------------|----------------|----------------|--g-g-x-x-w-w---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o-----|--g-g-o-o-O-O---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o-o-|o---------------|

Pre-Verse(1:21)
H|----------------|------------w---|w---w---w---w---|w---w---w---w---|
S|----------------|------------o---|----o-------o---|----o-------o---|
B|o---o---o---o---|o---o---o-------|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|

H|w---w---w---w---|w---w---w---w---|w---w---w---w---|--------------w-|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|ooo-----------o-|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|----o-o-o-o-o---|

Verse 2(1:33)
H|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|xxxxx—--x---w---|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|------oo----o---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o---o-----o-----|

H|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---w---w-------|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-----o-f---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-----o-|

H|x---x---x---x---|x---x---x---x-o*|x---x---x---x---|xxxxx—------w---|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|------ooo-g-o---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o-----|o-o---o-o-o---o-|o---o-----o-----|

H|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---w---w-------|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-----------|
F|----------------|----------------|----------------|----------ooo---|
B|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o---o-o-o---o-|o-o-------ooo---|

Pre-Chorus 2(1:56)
C|X---X-------|X---X-------|X---X-------|X---X-------|
F|--------f-f-|--------f-f-|--------f-f-|------ooooOO|
B|o---o-------|o---o-------|o---o-------|o---o-------|

C|X---X-------|X---X-------|X---X-------|------------|
S|------------|------------|------------|o-o-o-O-O-O-|
F|--------f-f-|--------f-f-|--------f-f-|o-o-o-O-O-O-|
B|o---o-------|o---o-------|o---o-------|o-o-o-o-o-o-|
Chorus 2(2:08)
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o--g----o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x-----------|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o---oo------|
t|----------------|----------------|----------------|----------oo----|
T|----------------|----------------|----------------|------------oo--|
F|----------------|----------------|----------------|--------------oo|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------oooooooo|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o-------o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|----------------|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o-----|f-----------f---|
T|----------------|----------------|----------------|----o-----------|
F|----------------|----------------|----------------|----o-----------|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o-o-|--o-o-o-oooo--o-|

Break(2:31)
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---b-------|
S|----o-----o-----|----o-----o-----|----o-----o-----|----o-----------|
T|----------------|----------------|----------------|------------f---|
B|o-o---o-o---o-o-|o-o---o-o---o-o-|o-o---o-o---o-o-|o-o---o-o-o---o-|

R|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x-----------|
S|----o-----o-----|----o-----o-----|----o-----o-----|----o---f-------|
F|----------------|----------------|----------------|--------------f-|
B|o-o---o-o---o-o-|o-o---o-o---o-o-|o-o---o-o---o-o-|o-o---o---do--o-|

C|X---X---X---X---|X---X-----------|X---X---X---X---|X---X-----------|
S|----o-----o-----|----o---f---f---|----o-----o-----|----o-o---------|
t|----------------|----------------|----------------|--------o-------|
T|----------------|----------------|----------------|----------o-----|
F|----------------|----------------|----------------|------------o---|
B|o-o---o-o---o-o-|o-o-------------|o-o---o-o---o-o-|o-o-----------o-|

C|X---X---X---X---|X---X-----------|X---X-X-----X---|X---X-----------|
S|----o-----o-----|----o---f---f--o|----o-------o---|----o-----------|
t|----------------|----------------|----------------|------o---------|
T|----------------|----------------|----------------|--------o-------|
F|----------------|----------------|----------------|----------o-o---|
B|o-o---o-o---o-o-|o-o-------------|o-o---o---o-----|o-o-----------o-|

Pre-Chorus(2:54)
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|--x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x---|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o-oo|
B|o---------------|--------------o-|o-o-------------|----------------|

R|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|
B|o---------------|--------------o-|o-o-------------|----------o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|--x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-x-x-x-|
S|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o---|----o-------o—--|
B|o---------------|--------------o-|o-o-------------|--------------o-|

C|----------------|----------------|X---------------|----------------|
R|x-x-x-x-x-x-x-x-|x-x-x-x-x-------|----------------|----------------|
S|----o-------o---|----o-----------|----------------|----------------|
t|----------------|----------o-----|----------------|----------------|
T|----------------|------------o---|----------------|----------------|
F|----------------|--------------o-|----------------|----------------|
B|o-o-------------|------o-o-------|o---------------|----------------|
Chorus 3(3:17)
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o--g----o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|----------------|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|ooooooooOOOOOOOO|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o---o---o---oooo|

C|X---------------|----------------|X---------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|----x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----o---o-|----o-------o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|o-------o-o---o-|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
R|----x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|x---x---x---x---|
S|----o-----o---o-|----o--g----o---|----o-----------|o---o---o---o---|
B|o-------o---o---|o-------o-o---o-|o-------o---o---|--o---o---o---o-|

Outro(3:41)
|----------------x 3 (without crash 2nd and 3rd time----------------|
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
S|----@---@---@---|@---@---@---@---|@---@---@---@---|@---@---@---@---|
B|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|

C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
S|-ooooooooooooooo|oooooooooooOO-OO|oooooooooooooooo|---OOooo--OO--oo|
t|----------------|----------------|----------------|O-------O---oo--|
B|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
C|X---------------|----------------|----------------|----------------|
S|-ooooooooooooooo|oooooooooooooooo|oooooooooooooooo|oooooooooooooooo|
B|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|o---o---o---o---|

http://www.911tabs.com/link/?6794769

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 10:58

nordsted1: det er tabs, leder efter korrekte noder (:
men eller tak (:

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 10:59

kan nemlig ikke læse tabs.. ved ikke hvordan det skal aflæses
er en smule desperat.
så måske ville det være en løsning at lære det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 11:03

De bogstaver der står ude til venstre, må være for hver tromme??

C kan f.eks være stortromme
R lille bækken
S hihat osv

mon ikke det kan hænge sådan sammen??? Jeg ved det ikke, det var bare et bud... håber du finder ud af det

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 11:10

jeg forsøger mig med det :).
mange tak for hjælpen til alle sammen.

Godkendelse af svar
Fra : marh12

Dato : 19-11-10 11:15

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1