/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
regning
Fra : lillerus
Vist : 984 gange
200 point
Dato : 18-11-10 22:36

Jeg var fo ca en månedside inde hos en frisør , og spurgte om de kunne klipe mig nu jeg fik svaret at jeg kunne komme om et kvarter så kunne jeg få en elev klipning det sagde jeg tak til og gik ud i centret der mødte jeg en god ven som siger vi skal da lige ind og ha'e øl ogdet gjorde jeg så der gik en halv time ca. så gik jeg til frisøren igen og spurgte om dehavde tid nu men nej de var i fæd med at skrive en regning det kunne jeg ikke forstå en regning på hvad ja så tog det enne ord det andet og jeg gik derfra gal i hovedert nu ko så regningen en månedes tid efter den lyder
på 497,50 kr kan det virkelig passe at jeg skal betale dette beløb? jeg må sige at det var en dyr øl
er der en lov der sier at frisører har denne rettighed? Med venlighilsen lillerus

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 22:39

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 11

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-11-10 22:43

Når du ikke er blevet behandlet på salonen , skal du heller ikke betale.

Det er bare dårlig opførsel du har præsteret.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-11-10 22:43

Umiddebart lyder det lidt mærkeligt, men hvis de havde reserveret tid til dig og du ikke kom, kan de selvfølgelig have gået glib af andre kunder i den tid.

Så det er måske lidt på samme måde, som du har det med Kandu:

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 11
Hvor du aldrig har accepteret et svar på dine spørgsmål - så gå du og få endnu en øl.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-10 22:52

Hvis du bestiller en tid hos tandlægen, og udebliver uden at melde afbud... så kan du også risikerer at få en regning for en udeblivelse

Om beløbet så er fair ved jeg ikke.... men de kunne have fået en kunde i stedet for dig, så jeg synes det er fair at du får en regning, du havde jo selv bestilt tiden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-11-10 01:46

Du skulle møde et kvarter,- hvorfor ikke blive hos frisøren? Det er for mig uforståeligt, når det er en tid her og nu.......
Så er det jo ikke en halv time efter
Et tidspunkt er et tidspunkt - og nej frisøren kan ikke udskrive en regning på 497,50 kr.
Hvor kommer det beløb lige fra?
Det er et pænt elev klipningshonorar!
Og hvordan kan de sende en regning - har du opgivet adresse?
Og hvad med de kunder som helt udebliver - de kommer jo ikke til at betale.
Nej, det beløb er helt hen i vejret.
Du skulle have bedt om en halv klipning, og så kunne du få en ny tid til den anden halvdel af hovedet på et andet tidspunkt....... nej, undskyld...........
De havde vel fået en ny kunde ind, så de har jo ikke mistet noget, og du har jo ikke været inddraget i deres dagsplanlægning, så beløbet er for højt.
http://dindebat.dk/liv-sjael/257905-gebyr-hos-frisoren-2.html
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1417050.ece

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 19-11-10 06:15

Ta dig et par ?l mere og s? kan du ogs? annullerer din sp?rgsm?l, ang?ende din fris?r hvor du har dummet dig.

Sp?rgsm?l
- Ubesvarede   1
- Besvarede   0
- Annullerede   10
- Slettede   0
Ialt   11

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-10 07:41

Torsk blærerøv

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-10 07:42

glemte, arrogant opførsel

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-11-10 12:11

Lad os få en accept på svaret, jeg synes der er mange gode svar.

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 19-11-10 15:23

Jeg er helt enig med de flste af de rare mennesker som har brugt tid på mit dumme spørgsmål. Jeg beklager, og jeg ved jeg har dummet mig, ok men jeg har været ærlig over for alle her på kandu så en et rimeligt pænt svar er vel hvad jeg havde forventet, og jeg er også parat til at betale for min dumhed det jeg bare gerne ville vide er om der er en lov som siger at jeg skal betale et beløb som efter mine begreber e r i i overkanten af hvad der er anstændigt at man er så smart i denne salon at man beder om kundens personnummer telfonummer og siger at det er til deres statistik
se det er en helt anden sag hvorfor gav jeg dem denne oplysning? atter en dumhed eller hvad?
men alle disse undskylninger hjælper jo ikke men de er sande. jeg undskylder at jeg har bebyrdet så mange mennesker med et problem som måske ikke hørte hjemme i dette forum
Med venlig hilsen lillerus

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-11-10 16:35

Jeg mener stadig, beløbet er for højt - og de fortalte vel heller ikke, at du ville komme til at betale, hvis du ikke mødte op, sådan tolker jeg forbrugerrådet......
Men i bund og grund handler det nok om, at du blev sur over ikke at komme til - og så er de blevet irriterede og tænkt et og andet......?
Men jeg tror stadig ikke de er i deres ret til et så højt beløb og skulle ifølge forbrugerrådet på forhånd have gjort dig bekendt med, at du ville komme til at betale.
Ifølge ekstrabladet
Forbrugerrådet: Det er lovligt
Hos Forbrugerrådet er de forstående overfor de sure virksomheder:

- Selvfølgelig skal forbrugerne - på samme måde, som vi forventer det af virksomhederne - overholde de indgåede aftaler. [U]Det er blot vigtigt, at det klart fremgår ved indgåelsen af aftalen, hvad sanktionerne er i tilfælde af, at man [/U]udebliver, siger afdelingschef i Forbrugerrådet, Mette Boye.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/article1417050.ece#ixzz15k8wLVW6

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-11-10 16:42

Jeg mener, at du kan lade denne regning være ubetalt, hvis der ikke har været noget opslag i butikken desangående, ligeledes noget materiale i øvrigt, som man kan se eller hvis du ikke har indgået en mundtlig aftale f.eks. det er blevet sagt til dig. Det med at det ved enhver jo duer ikke.

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 21-11-10 01:08

Jeg syntes at jeg bør besvarer nogle af de synpunkte der er er fremført men det bliver nok svært så forskellige svar jeg har fået
men jeg prøver da Teil syntes jeg er en blærrøv , ja så må jeg vel gi' ham ret, jeg ved bare ikke hvordan man kan udlede det fra mit indlæg, men ok.og arogant måske jeg beklager jeg er såmænd et meget fredeligt menneske, jeg er kun lige fyldt 79 ,så er jeg vel senil også efter dine begreber Teil .Og til Ibm som virkelig har gjort mig flov med hensyn til accept af spørgsmål og afslutning på mine spørgsmål vil jeg da ikke nægte at ha' gjort en rigtig dårlig figur der også.

Hvad skal det dog ende med, jeg vil dog prøve at forklare min dårlige opførelse med at jeg ikke var klar over at der fulgte en forpligtigelse med det blev jeg så nu det skal ihvtefald ikke ske mere, jeg har også været sløset der, beklager, det sker også at jeg ikke læser forordene i en bog, så jeg må heller gå til bekndelse over for fofatterne også, Med stor ærbødighed til alle som har gjort mig opmærksom på mine fejler. lillerus

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-11-10 02:12

Nu må du i seng med rigtig dårlig samvittighed og meget meget lavt selvværd!

Det er menneskeligt at fejle, og jeg kan godt forstå, at du er frustreret over en sådan regning, og jeg synes stadig ikke beløbet har nogen rimelighed.

Op med humøret, - at blive kaldt torsk og blærerøv, dranker og hvad ved jeg, - det er meget hård kost, - men desværre ikke ualmindeligt her på Kandu.

En god regel ville være, at hvis man ikke har noget pænt at sige om andre, skulle man helt lade være at kommentere! Hvad kan du og jeg bruge et udsagn: Torsk, blærerøv til?
Ja, det svier og gør sku ondt, og man bliver rigtig rigtig ked af det!

Og sket er sket - så op på hesten igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-10 10:42

din alder er ingen undskyldning

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-11-10 10:52

Citat
Det er menneskeligt at fejle, og jeg kan godt forstå, at du er frustreret over en sådan regning, og jeg synes stadig ikke beløbet har nogen rimelighed.

Jeg synes nu også beløbet er ret stort, men nu fortæller du ikke om det er hos en herre- eller damefrisør du besøger.
Hvis jeg oplevede det samme hos min herrefrisør, ville jeg helt sikkert tage kontakt til dem, så var det muligt, at man kunne snakke med dem. - Alternativt fremover, var måske at skifte frisør.

Og ang. din statistik - så husk evt. fremover af acceptere svar!

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 21-11-10 12:43

Til Teil.Jeg kan kun udlede af dit indlæg at du må være i et meget dåligt humør.det er nok min skyld det er det nok og hvis du nærlæser mit indlæg så er der der ikke tale om min alder,det var i hvertetilfælde ikke meningen at bruge den den som undkyldning,det un dre mig at man kan blive mavsur over så lidt, jeg syntes du skulle ta' et kursus i almen dannelse så ville dit humør nok blive en tak bedre hvis duer lige så ivrig i et sådant et kursus SMIL TIL VERDEN OG DU VIL FÅ DET BEDRE BÅDE MED DIG SELV OG DINE OMGIVELSER KAN DU NU HA' EN GOD DAG.
katekismus Jeg er glad for din kommentar det viser at der også er forstående mennesker her i disse spalter og jeg er enig i at man burde ignorere sådan tale som der er tale om i dette tilfæde men jeg kan som du ser ikke bare slå den hen og sige til mig sdelv at det var så det bare jeg kunne jeg holder meget af at skrive det kniber bare med tegnsætningen så jeg må hellere ta' et kursus i skriftlig dansk. Med venlig hilsen lillerus
ibm760: Jeg skal nok huske det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-11-10 16:20

Citat
SMIL TIL VERDEN OG DU VIL FÅ DET BEDRE BÅDE MED DIG SELV OG DINE OMGIVELSER KAN DU NU HA' EN GOD DAG.

Bla bla, det burde du selv tænke på.
Du behandlede frisøren arrogant med at komme når det passede dig, derfor er det bare at betale.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 21-11-10 18:08

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 27-11-10 03:49

Jeg syntes at dette spørgsmål er kommet omkring min uanstædige opførsel på en så forudsigelig måde at jeg ikke mener der er noget formål med at fortsætte og vil da gøre opmærksom å a<t jeg i dag har talt med det omtalte firma omkring løsningen på et for mig at se en for stort beløb at opkræve jeg havde såmænd ikke stillet det spørgsmål til skue i et åbent forum havde beløbet bare vret anstædigt så¨havde jeg natuligvis betalt uden at være syndeligt utilfreds men ærligt talt
har det da givet stof til eftertanke også hvad min opførsel her på kandu angår undskyld til alle
og tak for en lille debat omkring de tider vi lever i , men det er ærlig talt lidt svært sommetider at følge med så vil man vel nok sige du kan jo bare lade være ( din gamle idiot og hvad kan jeg så bruge det til jeg kunne så lægge mig på sofaen og ha' dårlig samvittighed resten af livet deter bare ikke mig , og kan jeg bare få nogle få til bruge deres frihed til at gøre et eller andet så tror jeg på at vi alle vil blive bedre til at komuniker med hinanden på en fornufig måde Tak

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 27-11-10 12:49

Hej lillerus.

Det er godt, at du har fundet en mindelig ordning med din frisør. Det glæder sikkert os alle. Bortset fra Teil, der - gad vide hvorfor - altid er så ski muggen . Nu skal du så bare acceptere et svar, så sagen også er ude af verden her på Kandu .

Kærlig hilsen og god weekend fra Kirstine

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 200 point
Dato : 10-01-11 23:30

lillerus - jeg kan se på din statistik, at du aldrig har accepteret et svar på nogle af dine spørgsmål.

Var det ikke snart en god ide, at begynde på det - så kan du på den måde forbedre din statistik.
Den ser sådan ud for tiden:
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 12

Godkendelse af svar
Fra : lillerus

Dato : 11-01-11 01:50

Tak for svaret IBM760.Jeg er nu klar opver hvordan man bruger dette forum natuligvis efter alle de henvisninger jeg har fået fra jer alle det. Teil siger bla,bla, det mener jeg ikke jeg siger noget om mig
men mere om et menneske der ikke kan lide sig selv, jeg er såmænd et ret så fredeligt menneske, som har begået endnu en fejl ved ikke at sættte mig ind dette forums system det beklager jeg inderligt mvh. lillerus

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-01-11 06:31

Selv tak - du lærer det nok med tiden, ellers skal der nok komme kommentarer fra gamle kandu-medlemmer

Du må have en god dag!