/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Lokaladgang til netværksserver
Fra : Eyvind
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 18-11-10 20:14

Jeg har startet min lille ALL net server op.
Jeg kan sagtens hente og sende filer via internettet.
Jeg kan også lave rum og uddele tilladelser til brugere fra internettet.
Serveren er koblet til routeren og har fået fri adgang gennem DMZ
Serveren sidder på samme switch som min computer.

I netværket kan jeg se serveren - men mangler at kunne snakke direkte med serveren.

Hvordan er det lige jeg gør det.

Citat:
Du har muligvis ikke tilladelse til denne netværksressource
Der opstod fejl i RPC

Computeren kører Vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-10 20:30

Vender nok først tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-11-10 10:33

Jeg forstår ikke det du skriver...
Citat
I netværket kan jeg se serveren - men mangler at kunne snakke direkte med serveren

(har du prøvet at råbe 01010101 efter den)
spøg til side

den der ALL net server, er det et netværks drev noget, du har sat op ??
eller hvad er det for en server ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-10 11:11

All net 6200 har jeg sat op i mit lille netværk.
Den har fået samme arbejdsgruppenavn som alle i netværket.

Via routeren har den fået fast lokal ip 192.168.1.x
Der er lavet adgang gennem DMZ

Jeg har lavet en mappe via http://192.168.1.x
Logget på som admin
Lavet bruger og password

Brugeren kan hente og bringe filer over internettet uden problemer.

Mit ønske er at kunne lægge filer i mappen direkte via netværket

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-10 11:21

prøv dette

Citat
Når man har fået oprettet brugere og shares, er det bare at tilføje dem under Windows. Hvis man opretter en bruger med samme brugernavn og password på Allnet ALL6200 NAS Ethernet Harddisk kabinettet som man allerede bruger i Windows, bliver der ikke spurgt om brugernavn og password til at tilgå de ressourcer på Allnet ALL6200 NAS Ethernet Harddisk kabinettet som man har fået adgang til.

snuppet her (næsten nederst på siden)
http://www.tweak.dk/review/Allnet_ALL6200_NAS_Ethernet_Harddisk_kabinet_10100_Mbit/368/1/1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-10 11:25

Ok det vil jeg prøve.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-10 14:07

Tak for svaret dk. Der var lige et par link til Allnet, som skulle læses igennem.

Tja - hvor dum kan man være.............jeg troede den var afprøvet i XP
NU er den afprøvet i XP, og virker med det samme.

Go'e gamle XP.