/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hvidguld øreringe
Fra : svendgiversen
Vist : 1363 gange
186 point
Dato : 18-11-10 19:55

Inden jeg dummer mig med julegavekøb, på et område hvor jeg er helt blank.

Hvilken type øre ringe skal man købe i dag, til ældre kvinder i 60 erne?
Er der noget der hedder stick øre ringe??

Er Hvidguld ikke bedre/pænere til øreringe end normalt rødligt gult Guld?
Det er vist også dyrere??

Og der skal vel indgå mindst én ædelsten i hver ørering?
Skal det være en diamant, eller findes der billigere alternativer der er lige så flotte??
Hvilken størrelse, karat eller hvad det nu hedder, må jeg ofre???

Gode forslag til:
-Hvad jeg bør købe?
-Hvor jeg kan få disse øreringe til en fornuftig pris??
-Og hvad jeg ca. må ofre???

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-10 20:19

Jeg tror ikke du kan skære alle 60-årige over en kam.

Nogle foretrækker sølv, andre guld og andre igen hvidguld.
Nogle kan lide øreringe med stene i og andre foretrækker dem uden.

Ved du slet ikke noget om modtageren?

Der er noget der hedder ørestikkere, det er dem der sidder tæt til øret med en lås bagpå.
Og der er nogen der hedder ørekroge.

Hvilke slag smykker går modtageren med?

Hvis du intet ved om modtageren var det måske en idé med et gavekort til en smykkekæde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-10 20:41

Jeg kender selvfølgelig modtageren, ellers ville jeg nok ikke give hende en så dyr julegave.
Og hun går, når hun skal være fin, med nogle tunge øreringe i mørkt guld, sikkert med ørekroge?

Men da vi udvekslede julegave ønsker nævnte hun noget med stick øre ringe...

Så det jeg forestiller mig er, at der er en trend væk fra de tunge krogede guld øreringe,
til nogle lettere stick øre ringe i hvidguld? Måske med diamanter??

Hvad ønsker I jer selv af øreringe til Jul???

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 18-11-10 20:53

Prøv at se på chanti.dk der har de ALT og til gode priser.

Personligt kan jeg bedst lide ørestikker, da jeg har den idé at hænge øreringe er til unge mennesker (det er naturligvis noget vrøvl, men....))

Der findes masser af smukke uægte sten, f.eks ligner simili diamanter - og sølv ligner hvidguld.

Hvis jeg kunne vælge i dag ville jeg ønske (noget gammeldags) et par ørestikker med en lys naturperle.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 20:54

Citat
Og hvad jeg ca. må ofre???

Det hedder det ikke Svend....det hedder jeg har råd til at ofre XXXX kr.

Når du så har fortalt os det er det lidt nemmere at hjælpe dig.

Citat
stick øre ringe...

Det hedder så ørestikker...men det er altså til huller hun har i ørene kan jeg regne ud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 20:58

Se event. dem her Svend.
http://www.smykkebutikken.com/product.asp?product=1494

En lille og enkel men utrolig sød ørestik.

Men igen...hvornår skal hun bruge dem..er det til festbrug eller bare til en hyggeaften med god mad i byen ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 21:01
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-10 21:52

Nu nærmer vi os noget jeg kan bruge, foreløbig er det kun en søge lære proces...

Og Pia:
>Det hedder det ikke Svend....det hedder jeg har råd til at ofre XXXX kr.

Du kan ikke forestille dig hvad jeg har råd til at ofre,
men jeg vil ikke snydes af smarte platten smykke forretninger.

Jeg regner med en julegave til 4-5000 kr. men skal jeg give det dobbelte,
for at noget ordentligt, kommer jeg nok også over det...

De billige hængere til 300 kr. kan du godt glemme.
Er smykker iøvrigt billigere i Tyskland? Jeg bor tæt ved grænsen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-10 21:58

Hvis hendes øreringe er af mørkt (rødt?) guld, så er hendes øvrige smykker (fingerringe, halskæder og armbånd) sikkert af det samme, og hvis det er tilfældet mener jeg du skal se efter ørestikkere af rødguld.

Hvis hun har fingerringe og halskæde af rødguld kan det godt se lidt "rodet" ud med øreringe af hvidguld.

Hvad angår valg af materiale handler det jo også om hvad personen kan lide.

F.eks. foretrækker jeg sølv, og hvis jeg har andre smykker på af sølv så vil jeg også tage øreringe på af sølv.

Hvad angår trend synes jeg mest det er ørekroge der er fremme, men det er jo rart med noget forskelligt at vælge imellem. :)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 21:58

Citat
men skal jeg give det dobbelte,
for at noget ordentligt, kommer jeg nok også over det...

Ja men så er de da bare her ...

http://www.georgjensen.com/dk/smykker/magic/magic-white-gold-earrings-for-pierced-ears-1513a

Og nej jeg tror ikke de er billiger i Tyskland Svend...jeg har set på ringe dernede og syntes det er meget ligesom priserne herhjemme.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 22:00

Citat
F.eks. foretrækker jeg sølv, og hvis jeg har andre smykker på af sølv så vil jeg også tage øreringe på af sølv.

Der kan jeg så godt følge dig. Men jeg syntes i det lange løb så bliver de ikke pæne at se på.
De bliver misfarvet af ilten i luften og skal renses ofte.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 186 point
Dato : 18-11-10 22:09

Disse er også rigtig søde.
http://www.lamastone.dk/diamantoreringe-hvidguld-diamanter-p-14697.html

Og du skal købe ørestikker...ikke dem med klips.
Det ville være en dødssynd hvis hun tabte dem pga. klipsen .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-10 22:12

Ja hun har mange smykker i rødguld, men jeg foretrækker hvidguld og håber på et typeskift...

Og de der Georg Jensen er da flotte, men sidder de bare og dingler i ørerne?
Det tror jeg ikke hun vil være vild med?? Vist også fjernt fra de ønskede ørestiks???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-10 22:15

Jeg har et par øreringe der ligner disse

http://www.perlegaver.dk/product.asp?product=1319

Dem er jeg rigtig glad for og bruger dem næsten altid, da de kan bruges til alt tøj

Jeg har så også en perlekæde, hvor låsen er et smykke i sig selv... der er mange varianter af låse, men her er der et lille bitte udvalg... og man kan så få skiftet låsen indimellem så har man et nyt smykke

http://www.perlegaver.dk/group.asp?group=91

Jeg har så også en matchende perlefingerring - men den bruger jeg kun til "pænt" brug, da jeg har det med at glemme at tage fingerringen af når jeg vasker hænder/bruger håndcrem

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 22:16

Citat
men sidder de bare og dingler i ørerne?

Nej jeg tvivler på de dingler meget ...men hvad med det næste link jeg smed ind...de er runde og slutter om ørene.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-11-10 22:18

Nu er vi tæt på med de sidste indlæg...

Foreløbig tak,
Svend

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 22:21

Citat
Foreløbig tak,

Det var så lidt Svend...vi er her for det samme.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 22:31

http://www.lamastone.dk/diamantoreringe-hvidguld-gult-guld-diamanter-p-14692.html

Her er der også et forslag ...en kombination af hvid og rød guld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-10 22:32

Jeg kan bedst lide ørestikker - dem der sidder på øreflippen - men det er både en smags og vanesag, jeg synes det er en underlig fornemmelse at de hænger i flippen og dingler - og sidder fast i håret (afhængig af hvor langt hår man har selvfølgelig -, og hvis de er for tunge tænker jeg på gamle damer hvor hullerne er blevet for store af vægten, sådan vil jeg ikke risikerer at se ud..

Mit perlesæt har jeg ikke fået på en gang... så hvis du vælger noget a la det, så har du flere gaveideer ørestikkerne fik jeg da jeg blev rundt, halskæden med smykkelåsen da vi havde perlebryllup og fingerringen til mors dag

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-11-10 09:57

Citat
Men jeg syntes i det lange løb så bliver de ikke pæne at se på.
De bliver misfarvet af ilten i luften og skal renses ofte.

Min erfaring er, at de bliver mest misfarvede af bare at ligge, de ting jeg går med dagligt bliver ikke misfarvede.
I supermarkeder som forhandler sølvpudsemiddel kan du som regel købe en klud til at pudse sølv med, den er fra Sterling og kan varmt anbefales.

Kluden er imprægneret med pudsemiddel og den kan bruges utallige gange.

Jeg vil ikke begynde at komme med links til div. øresmykker, for hvad det angår synes jeg du skal gå ind hos en guldsmed og se på udvalget.

Og som en anden er inde på kan du også få smykker (dermed også øreringe) som er lavet af flere farver guld, dermed passer de jo sådan set til det hele.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 19-11-10 10:24

Kære svendgiversen
HOLD DA LIGE OP FOR EN JULEGAVE ......

Ud fra de svar du giver løbende, kan du ikke skjule at du har en mening om hvordan ørestikkerne skal se ud - og bare rolig, du kan umuligt dumme dig.

Det eneste jeg vil sige er: pas på de ikke bliver for fine, så hun ikke tør bruge dem !
- du ønsker jo at hun får et stilskift, så regner med at det skal være et par stikkere hun også bruger i hverdagen.

Gå ind til guldsmeden > stol på din egen smag = det kan kun blive godt !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 11:09

>stol på din egen smag = det kan kun blive godt !

Det tror jeg ikke, men nu ved jeg lidt mere...
Jeg overvejer at få hendes datter, der kender hendes smag, til at købe disse øreringe for mig?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-10 11:23

Citat
Jeg overvejer at få hendes datter, der kender hendes smag, til at købe disse øreringe for mig?

Ahhgr Svendgiversen, gaven er fra dig, så jeg synes DU selv skal købe gaven - du kan jo få et byttemærke sat på hvis det er helt ved siden af

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-11-10 11:45

Tror de fleste nu til dags ikke ønsker at virke prangende, men stadig have de gode varer på.

Jeg vil derfor anbefale dig at købe hvidguld hvis hun er meget lys i huden og rødguld hvis hun har brun glød. men selvfølgelig hvis du køber hvidguld og hun kun har rødguld i forvejen, så kan du nok forvente at der skal falde en halskæde eller lignende af til nærmeste fødselsdag, der matcher. (:

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-11-10 12:36

Citat
Jeg overvejer at få hendes datter, der kender hendes smag, til at købe disse øreringe for mig?

Svend...jeg syntes det er helt ok at tage datteren med på åd.
Men når det så er sagt/skrevet syntes jeg du skal tage en bytur sammen med hende (datteren) og få lidt hjælp af hende.
Så bestemmer du jo da trods alt selv i sidste ende.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 12:58

Ja hun er lys i huden og Ja hvidguld passer hende bedst, derfor mit ønske om typeskift,
og jeg er med på, at der forhåbentligt følger flere hvid gulds gaver efter...
Hvor store og dyre? Det afhænger bl. a. af aktie kurs udviklingen??

Og Ja, bare jeg kunne tage på by/indkøbs tur med hendes datter, men hun bor: Nord i Thy.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-10 15:52

Tak for svaret piaskov.

Du kom med det første brugelige forslag...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-11-10 16:18

Det var så lidt Svend...håber du finder hvad du leder efter og i øvrigt får en god jul.