/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Forhud hænger fast til pikhoved
Fra : justsomeguy
Vist : 2299 gange
20 point
Dato : 17-11-10 22:46

Hej fora,

Jeg er en dreng på 16 der i fredags blev opereret for min forhudsforsnævring. Lægen lavede et vertikalt snit i forhuden (foran), således at hullet i forhuden blev forstørret. Det er stadig ret hævet og ømt.

Problemet er, at når jeg så trækker forhuden tilbage, er der et punkt bag på pikhovede der via en rød "streng" hænger fast i indersiden af forhuden. Denne forhindrer mig i at trække forhuden yderligere tilbage (kan ikke engang få det tilbage over pikhovedet pt.). Har vist det til min far, og han siger at det er normalt at have en sådan "streng" og at den kan "udvides" eller trækkes langt ud. Men da jeg ikke umiddelbart kan finde noget information på internettet omkring dette, bliver jeg urolig.

Nogle der kan give en forlaring på dette her, for er lidt bekymret, magter ikke flere problemer med den pik. Desuden er mine syninger allerede ved at blive opløst, så er lidt bange for at hive for meget i forhuden, for at tvinge den. Det gør en lille smule ondt når jeg prøver, men smerten tager jeg mig ikke af.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 30 point
Dato : 17-11-10 23:15

Jeg tror du skal lytte til din far, han har ret. Hvis du er for bekymret, er der kun ét at gøre, snak med din læge.

Prøv at se her: http://www.cirp.org/pages/anat/

Et stykke nede står der: "The frenulum, or frenum, is a connecting membrane on the underside of the penis, similar to that beneath the tongue."

Så der er en "streng" på undersiden af penis, lige som den du har under tungen.

Kommentar
Fra : justsomeguy

Dato : 17-11-10 23:23

Okay mange tak for svaret. Men kan det passe at denne streng forhindrer mig i at trække forhuden tilbage yderligere?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-11-10 23:27

Strengen skal ikke gøre det umuligt for dig at trække forhuden fri af hovedet, men strengen sætter en naturlig begrænsning for hvor langt ned du kan trække huden. Strengen sider i kløften på undersiden af penis.

Kommentar
Fra : justsomeguy

Dato : 17-11-10 23:41

Ja okay, igen mange tak for svaret. Jeg vil kigge på det igen imorgen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-11-10 23:42

Jeg tror du skal tage det helt roligt, alt er sandsynligvis som det skal være. Men lad være med at rode alt for meget med den, indtil den er helet.

Kommentar
Fra : justsomeguy

Dato : 17-11-10 23:52

Ja, det må jeg hellere, men skal jo også sørge for at forsvævringen ikke kommer igen. Tak for de hurtige svar, jeg smutter i seng nu, skal op om 6 timer. Nu kan jeg sove mere roligt :)

Godkendelse af svar
Fra : justsomeguy

Dato : 17-11-10 23:55

Tak for svaret fun2.