/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
SSI kontra PHP
Fra : k_m_s
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 17-11-10 15:31

Hej

Jeg har siddet og rodet med SSI m.h.t. at kalde menuer, top på siden m.m. Så man kun sku rette i dem et sted.

Men kan jeg bruge php til det samme?
E.V.T. lidt hjælpesider

Ha en god dag

Kim

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-10 21:32

Uden at være nogen stor ekspert i hverken SSI eller PHP: Ja, du kan lave det samme i PHP som du kan med SSI, plus en hel del mere.

På min egen hjemmeside bruger jeg netop PHP til at lave menuer, og ren HTMP+CSS til resten.

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 19-11-10 16:58

Som BertelBrander siger, så kan du både bruge SSI og php til at inkludere menuer på din webside. Hvis du har adgang til php på dit webhotel, så ville jeg foreslå at bruge det. Nogle webhoteller understøtter dog kun SSI, som så kan bruges. Dog er mulighederne mange flere med php.

Jeg bruger selv tizag.com. Her kan du læse om inkludering af filer: http://www.tizag.com/phpT/include.php

Mvh
Christian Krintel

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 21-11-10 17:57

Tak for svaret BertelBrander og Krintelk.

Jeg bruger PHP, er gået i gang med at læse og lære

Krintelk du har nogle point tilgode for den gode hjemmeside

Kim