/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
VHS film til DVD
Fra : Sandvad261
Vist : 821 gange
200 point
Dato : 17-11-10 08:19

Jeg sidder her med en lille opgave som jeg ikke selv kan klare, så jeg håber at der er et klogt hoved der kan klare det for mig.
Jeg har en gammel film på VHS bånd, og med Danske undertekster, jeg har den samme film på DVD, men med Hollandske undertekster, mit spørgsmål er så, hvis jeg nu brænder den film over fra VHS til DVDen, er der så et program der kan ribbe underteksten ud af min gamle VHS film der nu ligger på en DVD, sådan at jeg kan fjerne de hollandske undertekster, og så lægge de Danske ind..

Forstod i den.
Jeg vil lige lægge det samme spørgsmål ind på Windows siden...

Hej

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-10 09:40

Det tror jeg ikke du kan. Det må være film du har optaget fra TV eller hentet på nettet. Og jeg kender ingen programmer der kan det du efterlyser.

Hvad hedder den film? For det nemmeste vil være at købe den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-10 10:40

Du kan IKKE rippe undertekster fra et VHSbånd....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-10 10:40

Hov - b blev til p

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 17-11-10 11:21

Til Granner 01
Det er en film der er optaget fra TV, filmen hedder TILL WE MEET AGAIN, og den kan IKKE købes her hjemme med Danske undertekster, DVD filmen har jeg købt i USA som PAL udgave og med de Hollandske undertekster.

Til Refi
Jeg er godt klar over, at man ikke kan slæbe underteksterne ud af en VHS film, det er heller ikke det jeg ville, jeg ville brænde den gamle VHS film over på en DVD skive, så den nu vil ligge som en ( vob ) fil, og så, hvis det så ellers findes et program der kan scanne filmen og dermed og på den måde rippe underteksterne.

Hej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-10 11:53

Det hjælper IKKE du lægger VHSen over på en DVD...

Teksterne er stadig integreret og kan IKKE pilles fra...

Havde det omvendte været tilfældet kunne du overskrive - altså lægge hollandske tekster på VHSen....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-10 12:24

Her kan du købe den. Den har svenske undertekster. Måske kan det bruges.

Det er nr. 2 til 99 kr.

http://www.kelkoo.dk/ssc-149201-till-we-meet-again.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-10 13:11
Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 17-11-10 13:40

Granner 01 og Nordsted 1
Hvor er det synd at den kun er med Svenske undertekster, for Svensk er da' noget forfærdelig noget, så vil jeg trods alt få mere ud af bare at se filmen på org. sproget Engelsk.
Men ellers godt gået, jeg er også faldet over " moviezoo " det ser ud til at de får den på Dansk, men det tror jeg først på, når den står inde på min hylde.

God vind

Hej

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-10 14:27

Jeg ved ikke så meget om det - men måske du kan bruge dette program.
http://www.videohelp.com/tools/Subrip

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-10 14:28
Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 17-11-10 21:15

Tak for svaret Eyvind.
Uden at vide det, ramte du rent faktisk rigtigt. Suprib er faktisk programmet der kan det jeg nu havde brug for.
Nu skal jeg så bare hen og finde ud af hvordan jeg gør det.
God Vind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-10 21:21

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-11-10 22:07

Refi, hvad mener du med at b blev til p?? Man ribber solbær, (husker ikke om ribs er med p ) men ripper musik, så der var da ikke nogen stavefejl i det forslag.

Kommentar
Fra : CLAN