/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
hjælp med et lille problem
Fra : daffylotte
Vist : 546 gange
20 point
Dato : 15-11-10 19:00

Hej
Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted...
Men vi bor i lejlighed og har boet her i små 14 dage.
Udlejer har ikke lavet fordøren og strøm på øverste etage som lovet..
Men nå siger han at vi skal betale mere i leje da min kærestes bror bor her..
Kan han det??

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 30 point
Dato : 15-11-10 19:10

Huslejen i en lejlighed plejer ikke at være afhængig af hvor mange der bor i lejligheden.

Kig i din lejekontrakt og se om der står noget om det i den.
Hvis du ikke har en lejekontrakt er det ikke det store problem, for så er det lejeloven der gælder, og den må du kunne finde ved hjælp af Google.

Spørg evt. udlejer om huslejen også stiger hvis du og din kæreste får et barn?

Hvis i betaler husleje incl. lys og varme så tror jeg, at der kan være noget med, at udlejer må kræve mere hvis der flytter flere ind i lejligheden. Egentlig logisk nok, da 3 bruger mere lys og varmt vand end 2.

Godkendelse af svar
Fra : daffylotte

Dato : 15-11-10 19:13

Tak for svaret Troldepige.
Det samme tænkte jeg også

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-11-10 22:05

Hvis du lader dine spørgsmål stå åbne mere end 13 minutter, risikerer du at få bedre og mere uddybende svar

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-11-10 20:09

BETALES DER EL OG VARME EFTER MÅLER ???

HVIS DER GØR, KAN HUSLEJEN IKKE LIGE STIGE UDEN VARSEL.

HAR DU EN HUSLEJEKONTRAKT, STÅR DER OGSÅ HVEM DER MÅ BEBO LEJLIGHEDEN
SE § 1 UNDER BENYTTELSE.

MVH AG112