/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
optagelse fra netradio
Fra : js270630
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 14-11-10 11:15

Der var engang, da jeg uden besvær kunne optage fra DR netradio til computeren via Audacity, og så derefter redigere og evt. brænde en cd. Noget nemmere end at skulle tilslutte DAB-tuneren til computerens line in med lange kabler rundt i stuen. Men så fik jeg ny computer med Windows 7 og måtte geninstallere Audacity fra nettet - og herefter kan jeg ikke optage fra netradio. Der kommer ikke en lyd på! Måske gør jeg noget galt - men, men: er der nogen her, som kender til dette og som evt. kan hjælpe mig videre? Det hænder da af og til, at DR sender noget "bevaringsværdigt".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-10 11:17
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-10 11:19
Kommentar
Fra : js270630

Dato : 14-11-10 16:13

Foreløbig tak til Klaudi. Ved hjælp af Ludvig installerede jeg Screamer. Jeg har haft den før i den gamle computer - men havde glemt, hvad den hed. At optage virker tilsyneladende - så mangler jeg bare at finde ud af, hvordan man redigerer optagelserne, dvs. af fjerne "enderne" i start og slut, så at man til slut har en "rent" nummer uden overflødig start og slut-snak. Her kan Audicity vist ikke bruges - den er ellers god til den slags. Men der må da være en anden mulighed. --- Jeg vender tilbage om det. Måske kender nogen her en god løsning på det osse. Jeg er musiksamler af den ældre årgang (1930), og al den musik, som ikke er genudgivet, fisker jeg op fra specielt DR P5! I modsætning til så mange andre, er jeg tilhænger af DAB-radio! Min samling er ret omfattende.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-10 16:25

Du kan godt bruge audacity

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-10 16:28
Kommentar
Fra : js270630

Dato : 16-11-10 16:42

Audacity - jamen hvordan får man smidt en Screamer optagelse over i den? Det handler om at kunne slette i start og slut, således at kun "den rene vare" bliver tilbage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-11-10 16:48

På samme måde som du åbner andre filer, screamer optager til mp3,
så Audacity skal have et plugin
http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3
det installerer du og så kan du redigere mp3 filer

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-10 16:38

hallooo

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 21-11-10 08:41

Tak for svaret Klaudi. Jeg har ikke gjort mere ved det endnu - men det kommer. Det må være til at finde ud af!