/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
udskifte bios eller rense den
Fra : ultra2
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 13-11-10 11:09

kan man udskifte bios på en bærebar hp pavilion dv 9889eo og hvor sidder den
alt virker iden på nær skærm men somme tider kommer skærmen

i bios står der hd brænder ram o os og ellers intet
har prøvet at opdatere den men det virkewr ikke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-11-10 11:24

Det er sandsynligvis en hardwarefejl som ikke kan klares med bios.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-11-10 11:28

Nej du kan ikke udskifte BIOS eller rense den. Du kan rense dit bundkort, men det vil ikke have nogen indvirkning på BIOSen. Hvis din skærm ikke virker, sp kan det være BIOSen, bundkortet, grafikkortet eller selve skærmen. Du har opdateret BIOSen, så der kan du ikke gøre mere. Så kan du prøve og opdatere chipsettet, opdatere grafikkortet og teste din skærm på en anden computer eller en anden skærm på din computer.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-11-10 11:32

alt virker med extern skærm

men der står ca 1% i bios i forehold til min anden maskine er bios brænd sammen ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-11-10 11:39

Citat
er bios brænd sammen

I så fald havde Du opdaget det, computeren ville være stendød uden nogen chance for genoplivning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-11-10 12:14

Så er det sikkert din skærm der er noget galt med. Du kan evt. prøve og finde ud af om der er mulighed for at tage LCD-kablet af og sætte det på igen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-11-10 13:24

skærmen virker somme tider

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-10 13:52

Prøv at gå i bios, som jeg kan forstå du har været inde i.
Der er ne mune der hedder noget i retning af - Reset to default settings - Det eneste der sker er at indstillingerne måske ændrer sig.
Tanken med der er at hvis du er kommet til at lave en indstilling din pc ikke kan starte op på

Kommentar
Fra : edison

Dato : 13-11-10 17:07

du kan godt opdatere bios. men det er nok ikke der fejlen ligger. virker skærmen lige når du tænder maskinen. og så får du problemet når feks windows starter

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-11-10 14:10

jeg ved ikke hvad jeg skal sige for nu virker skærmen hele tiden.
jeg kan ikke rette noget i bios efter min mening så er bios defekt
der står os o
hd
cd dvd
ram

detr er alt og intet kan forandres så derfor tror jeg at bios er iudu eller befængt med virus.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-10 14:12

Kan du ikke lige tage et billede af din bios. Hvis ikke du kan med pc-en så har du måske et kamera du kan tage et med. Så kan du uploade det til www.peece.dk og lægge linket herind, så skal vi lige se hvordan din bios ser ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-11-10 14:13

Forkert link. sorry

http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-11-10 11:35

2 billeder opload hpim1178779

DET ER SÅ ALT I BIOS DER ER IKKE MERE OG KAN IKKE ANDET

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-11-10 11:37

1178/79

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-10 16:56

Du har da fuldstændig ret i at bios den er smuttet.Jeg tror ikke der er noget du kan gøre.

Bios er et program der ligger i en flash rom som ikke lader sig gøre at lege med. Når man ændrer i bios så "brænder" man data fast i flash hukommelsen og den forsvinder ikke om så backup batteriet går dødt. Så det kunne tyde på at der er sket noget med dit bundkort. Jeg er bange for du skal have et nyt bundkort. Og så er det samtidig sket med din installation

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-11-10 17:51

ja men det underlige ved er at jeg skriver på den bærebar med extern skærm.

og hold så fast. jeg instalere office 2007 det virker stadig væk så henter jeg opdateringer
virker stadig væk.
nu bliver det sjovt office pakken 2007 med opdateringer fjernes nmed fjern programmer
(WIN 7 PRO OEM) NÅR OFFICE PAKKEN ER AFINSTALERET OG PC VIL GENSTARTE SÅ HAR JEG 2 SKÆRME BÆREBAR SAMT EXTERN NÅR PC ER GENSTARTEN OG ÅBNER I WIN SÅ ER DER IGEN KUN EN SKÆRM

DETTE HAR JEG GJORT 3 GANGE I TRÆK OG DET VIRKER

BIOS ER OPDATERET FRA HP OG VIRKER NU PÅ F10 ??????

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 16-11-10 15:11

Tak for svaret Fijala.

vi kommer ikke videre