/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Firefox, bogmærkelinie og værktøjslinie
Fra : Troldepige
Vist : 836 gange
200 point
Dato : 12-11-10 19:49

Nu lykkedes det mig endelig at få Firefox på min startside.

Undskyld hvis jeg formulerer det lidt underligt.

På den "gamle" pc havde jeg en linie (allerøverst, eller næsten), jeg er i tvivl om det er den der hedder værktøjslinien, men den har nogle "punkter", jeg kan ikke huske hvad de "punkter" hedder, men i den yderst til venstre kunne man bl.a. "Vis udskrift".

Og så må det være bogmærkelinien jeg mangler, det er i hvertfald den, som "bogmærk" plejer at være i.

Hvordan får jeg de ting på min Firefox-startside?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 20:01

Menuen Vis > Værktøjslinjer, marker Bogmærkelinje
http://peecee.dk/upload/view/274708

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:02

Det undrer mig også, at på den "gamle" pc havde jeg MSN som startside på Firefox, nun er den startside på ie.
Jeg troede det var noget jeg kunne ordne i "internetinstillinger", men der er der kun noget om ie.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:05

Ja Klaudi, det er jo lige den jeg mangler.

Men hvordan får jeg fat i den?

Jeg synes ikke det fremgår af den side du linker til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 20:07

Du formulerer ikke underligt men på min Firefox har jeg ikke den mulighed, jeg kan tilføje Udskriv til værktøjs linjen men ikke Vis udskrift, jeg bruger Linux og måske er det anderledes på Windows.
Du tilføjer elementer til værktøjs linjen ved at klikke på Vis og ved Værktøjs linjen lader du musen gå ud og ned på Tilpas, så åbner et vindue med elementer du kan tilføje, du sætter musemarkøren på den du vil tilføje, trykker venstre museknap ned og holder nede mens du trækker elementet op på værktøjs linjen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 20:12

Helt ærligt, find lige ud af om det er IE eller FF du har

"Men hvordan får jeg fat i den?" det er et billede der viser hvor du skal klikke i Firefox

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:14

o.v.n., værktøjslinien er der slet ikke.

Det jeg mener med "vis udskrift" er, at når man klikker på det punkt (der er flere "punkter"), som er yderst til venstre på den linie jeg har i tankerne, så kommer der forskellige muligheder frem nedenunder hinanden, en af dem er "vis udskrift", en anden er "udskriv".

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:15

Kan jeg selv have fjernet den ved en fejl midt i min forvirring over ask.com og foxit?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 20:19

Menuen Vis > Værktøjslinjer, marker Menulinje
i Firefox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 20:19

Jeg tror du skal se på billedet fra Klaudi igen, de 3 linjer der er markering ved skal du klikke på hvis der IKKE er markering, den nederste Vis skal du klikke på hvis du vil trække nye elementer til værktøjs linjen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 20:23

Menuen Vis > Værktøjslinjer, marker Menulinje i Firefox

Så ser det så'n ud
http://peecee.dk/upload/view/274710

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:27

Problemet er jo, at jeg totalt mangler den linie med:

Filer Rediger Vis Historik Bogmærker Funktioner Hjælp

o.v.n., jeg forstår dit svar sådan, at jeg skal klikke på de 3 linier når jeg er inde i Firefox, men som sagt har jeg dem slet ikke.
Misforstår jeg dig?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:29

Den linie er der heller ikke når jeg er i ie.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:29

Men i ie har jeg i det mindste de to pile hvor man kan klikke til foregående side.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 12-11-10 20:30

Højreklik et tomt sted øverst i vinduet og vælg Menulinje
så kommer den frem

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 20:35

Klaudi, du har reddet min dag.

Og det værste er faktisk, at jeg har højreklikket på den måde flere gange, men jeg troede jo, at det var værktøjslinie eller bogmærkelinie jeg manglede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 20:51

Det var da godt, en lille video, nu havde jeg lavet den
http://www.youtube.com/watch?v=p2XNdNu_h_Q

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 21:11

Fin fin video.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:36

Du kan gøre det samme i Internet Explore 8 hvis menulinje ikke er der,
eller trykke på ALT tasten på tastaturet, det virker vist os på Firefox hvis menulinjen er skjult

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-10 19:49

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 21-11-10 10:54

Tak for svaret Klaudi.

Og undskylder meget den sene accept.