/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Works
Fra : Troldepige
Vist : 894 gange
100 point
Dato : 12-11-10 10:01

Så sidder jeg igen og slås med en ny pc (den "gamle" ¨havde en fejl, så jeg endte med at få pengene retur) og jeg kan simplthen ikke huske, hvordan jeg sidste gang bar mig ad med at få Works installeret.

Er der en der kan hjælpe mig?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 12-11-10 10:38

Citat
og jeg kan simplthen ikke huske, hvordan jeg sidste gang bar mig ad med at få Works installeret

Det blev det automatisk da du startede maskinen første gang

Eller har du en works-cd ???????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-10 10:40

Works var med sammen med preinstallerede Vista....

Den er IKKE med sammen med preinstallerede Win7 - der er Office i prøveversion i stedet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-10 10:53

Citat
Den er IKKE med sammen med preinstallerede Win7

Hmmm...

Det passer så ikke kan jeg se - den er med på nogle .....

Så var den med maskine bør den allerede være installeret....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-10 11:24

Snakker du med dig selv Refi?

Troldepige:

Her kan du hente works: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=bf41401e-70fa-465d-ae2e-cf44dbf05297

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-10 11:44

Citat
Her kan du hente works

Tror du MS forærer den væk

Det du linker til er IKKE works - det er blot en converter

Citat
Snakker du med dig selv Refi?

Næhhh

Dette var til DIG

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 12:55

Det ligger ikke på pc'en i forvejen, det gjorde det heller ikke på den "gamle".

Som sagt husker jeg ikke hvordan jeg fik det installeret, men det var ihvertfald gratis.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 13:04

Citat
Eller har du en works-cd ???????

Du siger, øøøh skriver, sg'i da noget.

m I mine "gemmer" fandt jeg faktisk en cd med Works8, der er sikkdert kommet nyere versioner, men den er fin nok til mig.

Håber i kan tilgive mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-10 13:47

Ved du hvad troldepige, jeg så mig ikke for lige før, men kan du ikke bruge en gratis udgave af Office? Den er konbertibel med dine gamle worksfiler.

Og det er Åben office som er helt gratis. Og den henter du her.

Først skal Java installeres for det kræver Åben Office. Og her hentes Java http://www.java.com/en/

Og derefter downloader du Åben office her: http://danish.ilsc.org/lv/group/view/kl25829/OpenOffice.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 15:19

Du kan vælge at installere Works som en tidligere udgave af Windows, hvis du vil prøve det så vælg XP eller du kan prøve den gratis Abiword som en en ren tekst behandlings program og ikke en komplet kontor pakke som Open Office:
http://www.abisource.com/download/ den er på dansk

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 19:39

Jeg fik installeret works fra den skive jeg fandt i gemmerne, og på et tidspunkt undrede jeg mig over et ikon på skrivebordet, og så måtte jeg jo se hvad det var, og så vidt jeg kan se er det "Open office", det undrer mig jo noget, men så vidt jeg kan se kan jeg både bruge det til dokumenter og regneark o.a.
Det kigger jeg nærmere på en anden dag.

Men der er noget jeg ikke kan finde ud af i Firefox, så jeg opretter et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 20:27

Citat
så vidt jeg kan se kan jeg både bruge det til dokumenter og regneark
du har set rigtig, Open Office er et godt program som er helt gratis, det kan åbne dokumenter som er lavet i Works eller MS Office og Open Office kan gemme dokumenter i MS forfatet doc så andre med med MS office kan åbne dine dokumenter

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 21-11-10 10:58

Tak for svaret refi.