/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Pasning af papegøje
Fra : o-blach
Vist : 1671 gange
50 point
Dato : 11-11-10 21:20

Hej :)

Hvor svært er det at passe en amazon papegøje?
Hvor lang tid skal de flyve uden for buret?
Kan de omgås med hunde?
Kan de tåle at være i buret 7 timer i træk?
Hvor mange gange om dagen skal du have deres madskål fyldt op?

Hilsen Oliver

Accepteret svar
Fra : stjerneboern

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-10 21:34

Hvad mener du med hvor svært det er ???
Alle oplysninger kan du sikkert få hjælp med i Zoo city eller ringe til ZOO.
Men den skal have mad 2x dg samt noget frugt 1x dg og adgang til frisk vand hver dag.
Jordnødder er også helt fint.
Og de kan sagtens være sammen mad hunde.
Den skal jo have et stort bur, og selvfølgelig kan de være i bur 7 timer, men så har den også brug for at komme ud og røre sig, samt få noget kontakt. Du kan også vænne den til at sidde på dit knæ, hvor du så kan kæle den :) Den kan vel så få lov til at være ud resten af dagen når du kommer hjem. Tjek nogen af de spændende bure der er rundt omkring. Der stå bl.a et i ZOO City i Rødovre hvor de også har lavet noget klatrestativ og noget ræb som den skal svinge sig i.
Den skal have forskellige aktiviteter for ikke at kede sig. Også inde i buret. Heller et for stort bur end for lille. Men de koster jo også en del. :) de skal være solide og en god ide at have en lås på buret. De er ikke dumme. Rigtig god fornøjelse det lyder spændende :))

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-10 23:37

Her er en pasningsvejledning til amazonpapegøjer.

Og lad mig sige med det samme...du skal virkelig brænde for det, hvis du anskaffer sådan en...for det kræver tid, meget tid...og en god portion viden.

Vi har en amazonpapegøje i den nærmeste familie...noget arrigt og agressivt skidt kan det være...og som nævnt meget krævende hvis den ikke lynhurtigt skal blive en pest i stedet for en glæde..

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/amazonpapeg%C3%B8je

Kommentar
Fra : o-blach

Dato : 12-11-10 20:55

Hvis den fik en lille undolat som ven, ville den så ikke kede sig så meget ? eller kan den OVERHOVEDET ikke omgås med andre fugle...?

Godkendelse af svar
Fra : o-blach

Dato : 12-11-10 20:56

Tak for svaret stjerneboern.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-11-10 22:48

tror ikke det ville gå med en sådan lille fyr :) den har jo et stort næb :). De kan blive rigtige tamme, du skal bare tage den ud når du er hjemme og lave noget sjovt i buret. så skal det nok gå. Men det kræver tid og tålmodighed. Vi havde en gul toppet kakadue i 25 år. Den var super tam, havde også sit eget træ ude i haven. Så bare god fornøjelse

Kommentar
Fra : o-blach

Dato : 16-11-10 17:59

Hvad mener du med et træ ude i haven..

Og lige nu går jeg i folkeskolen.. Også en dag hvor jeg flytter hjemmefra, kan den så godt bo et andet sted, stadig sammen med mig?

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 29-11-10 18:26

ja da, den knytter sig som regel kun til et menneske :). så meget omsorg og kærlighed til den så går det helt fint. Ud hvér dag og kæl med den.

Et træ haven hvor den kan klatre op i og svinge rundt. Hvis ikke vingerne er klippet ( hvilket de nok er ) få noget luft og sol. men ikke træk :).