/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows planlagte opgaver
Fra : relløm
Vist : 1124 gange
50 point
Dato : 10-11-10 20:39

Hej.
Jeg har et backup program som skal køre hver dag kl. 10, men når jeg næsten er færdig med at oprette den planlagte opgave, får jeg denne fejl. " Denne opgave er blevet oprettet, men den vil ikke blive kørt, da der ikke er angivet nogen kontooplysninger, fejlen er 0X80070005. adgang nægtet."
Jeg kører windows xp proff og office 2003.
Er der nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-10 21:05

You may receive an “0x80070005: Access is denied" error message when you create a scheduled task on a Windows XP-based computer after you install security update 841873

http://support.microsoft.com/kb/904423

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-10 21:06

Prøv engang om du kan bruge en af disse løsninger

http://support.microsoft.com/kb/918355/da

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 11-11-10 18:23

Citat
IYou may receive an “0x80070005: Access is denied" error message when you create a scheduled task on a Windows XP-based computer after you install security update 841873
ndsæt dit citat her

Mit Engelsk er ikke godt nok til at jeg tør binde an med dette

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-10 19:46

Du kan modtage en "0x80070005: Adgang nægtet" fejl besked, når du opretter en planlagt opgave på en Windows XP-baseret computer, hvis/når du har installeret sikkerhedsopdatering 841873

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-10 21:08

Læs lige din egen fejlmeddelelse en ekstra gang
Citat
da der ikke er angivet nogen kontooplysninger

mon ikke du bare mangler at angive brugernavn og kode til den konto der har rettigheder til at køre opgaven (administrator)

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 12-11-10 09:04

Citat
Indsæmon ikke du bare mangler at angive brugernavn og kode til den konto der har rettigheder til at køre opgaven (administrator) t dit citat her

Jeg er logget på som administrator

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-11-10 20:29

Citat
Jeg er logget på som administrator

Det er ligegyldigt hvem du er logget ind som, det drejer sig om de kontooplysniger du angiver i opgaven

Det kunne jo f.eks være at du har glemt at angive kodeordet

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 13-11-10 13:07

Citat
IDu kan modtage en "0x80070005: Adgang nægtet" fejl besked, når du opretter en planlagt opgave på en Windows XP-baseret computer, hvis/når du har installeret sikkerhedsopdatering 841873

Jeg har ikke installeret 841873

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 13-11-10 13:12

Citat
Det er ligegyldigt hvem du er logget ind som, det drejer sig om de kontooplysniger du angiver i opgaven

Det kunne jo f.eks være at du har glemt at angive kodeordet

Hvad mener du med kontooplysning, hvor skal det sættes ind??.

Jeg har ikke glemt at angive kodeord .

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-11-10 23:45

Når du opretter en opgave skal der indtastes forskellige oplysninger:
Hvilket program skal køres
Tidsplan (hvor tit skal det køres)
Hvilken mappe der skal startes i
Om opgaven skal køre selv om der ikke er logget nogen bruger på
Hvilken bruger der skal køre opgaven (Kør som)
Og koden der angives ved at klikke på knappen "angiv adgangskode" og udfylde de to felter

Hvis du ikke angiver kodeordet til brugeren får du den fejl som du beskriver

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 18-11-10 14:45

Citat
Når du opretter en opgave skal der indtastes forskellige oplysninger:
Hvilket program skal køres
Tidsplan (hvor tit skal det køres)
Hvilken mappe der skal startes i
Om opgaven skal køre selv om der ikke er logget nogen bruger på
Hvilken bruger der skal køre opgaven (Kør som)
Og koden der angives ved at klikke på knappen "angiv adgangskode" og udfylde de to felter

Hvis du ikke angiver kodeordet til brugeren får du den fejl som du beskriver

Hej
Jeg har nu prøvet ovenstående indtil flere gange, men med negativ resultat

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-10 23:38

det brugernavn du skriver, er det administrator?
og nu har kontoen vel et password?

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 20-11-10 09:55

[CITAT]det brugernavn du skriver, er det administrator?
og nu har kontoen vel et password?

/CITAT]

Når jeg går ind i brugerkonti, kan jeg se jeg er administrator. Når jeg starter pc'en så taster jeg et password