/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Brændemærke i overskab til skænk
Fra : ruder4
Vist : 2197 gange
120 point
Dato : 10-05-03 15:26

Hej.

Jeg har været så uheldig at der var et fyrfadslys der stod på min skænk, som var blevet skubbet ind under overskabene til skænken. Dette bevirkede at der nu er kommet en sort plet på kanten af overskabet, der er af lys ask og lakeret.

Er der nogen, der har et godt tip, til hvordan jeg kan fjerne/kamuflere denne plet??? Pletten er ikke sod, men simeplethen træet der er blevet så varmt, at det er blevet mørkt. Jeg tror at det kun ville blive værre, hvis jeg sliber på stedet - så er der nogen, der har et andet godt råd.

Tippet der står under møbelreperation med at fjerne brændemærker på bordet med mayonaise virker ikke - selvfølgelig - men alt skal prøves.

Håber på et godt råd

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-05-03 20:16

Hejsa...er massivt ask, eller det folie eller finér...

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 10-05-03 22:35

Det er massivt.

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 120 point
Dato : 10-05-03 23:14

hvis det er brændt igennem lakken, kan du hvis du har mulighed for det, pudse bunden af overskabet(går ud fra det er der) puds lakken af og ned indtil det er væk, og køb så en møbellak hos en malerfirma eller byggemarked, og lakere igen. husk når du pudser skal du gøre det med årene i træet, ellers bliver det grimt.
Ved godt du helst ikke vil slibe det ned, men det er nu engang det der giver det pæneste resultat.

hilsen Melander (maskinsnedker)

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 13-05-03 12:37

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : metteolsen

Dato : 07-02-11 13:46

Jeg har en lignende problematik. Jeg har et brænmærke fra et fyrfadslys, der har stået på gulvet. Det er trægulv, der er malet. Er der anden måde at fjerne det på? Jeg har ikke ekstra maling og kender ikke farvenuancen nemlig.