/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
slet Openjdk pakker og installer Sun Jav
Fra : CharlotS
Vist : 1121 gange
100 point
Dato : 09-11-10 23:49

ovn:
Citat
Hvis du vælger Ubuntu som Eyvind foreslår, så husk lige mit til og slet alle Openjdk pakker og installer Sun Java, så går det som en leg at komme i banken:

http://www.kandu.dk/Tip21175.aspx

Hvordan gør man det ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-10 00:09

Få nu lige Ubuntu installeret først, så vil jeg forklare nærmere.
Hvis du har installeret Ubuntu og har den åbnet så klik oppe øverst, jeg tror at det er under Programmer at du kan finde Synaptic pakkehåndtering, åbne Synaptic skriv dit kodeord for at få adgang og klik på Søg (ikke Hurtigsøg) skriv openjdk og tryk på Enter, alt det som findes og som er installeret markerer du til afinstallering, klik på Anvend og bekræft at du vil afinstallere, bagefter klikker du på Søg og skriver sun java og trykker på Enter, rul så ned og find linjerne med
sun-java6-jre
sun-java6-fonts
sun-java6-plugin
og marker dem til installering, klik på Anvend og bekræft at du vil installere.
Det står altsammen i tippet så hvorfor spørger du?
Min beskrivelse af hvordan du finder Synaptic er lidt mangelfuld fordi det er et års tid siden jeg havde Ubuntu, nu bruger jeg Linux Mint Debian, men hvis du kan finde Administrator i menuen oppe øverst så er den gemt der

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 10-11-10 02:48

Hej igen, nu er det jo ikke sådanne at du skylder mig noget som helst (håber dog at jeg kan hjælpe dig en anden gang, hvis muligt) så du skal ikke hvis du ikke gidder, men hvis du alligevel gidder så ser mit billede sådanne ud, og jeg kan ikke rigtigt slette noget som helst - Og jeg skulle jo slette noget før jeg skulle installere noget andet ikkkk ?

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/fa3db9ee/Sk%C3%A6rmbillede.png.html

PS hvis det er for bøvlet gemmer vi det til en anden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-10 16:04

Citat
jeg kan ikke rigtigt slette noget som helst
nej det har du ret i, det ser ud som Ubuntu har oppet sig og undladt at instllere noget på forhånd, du skal ikke slette noget for at kunne installere noget andet, du skulle tjekke at openjdk ikke var der og hvis de var så afinstallere dem, Ubuntu og andre Linux plejer at have Icedtea og den skal ud inden du kan gå i netbanken, den er ikke installeret så du går videre til Sun.
Der er ingen openjdk installeret på din computer med det billede du viser.
Nu skal du så søge på sun java og se hvad der bliver fundet, langt nede i søge resultaterne er de linjer du skal bruge:
sun-java6-jre
sun-java6-fonts
sun-java6-plugin
måske er de installeret allerede og så er du klar til at gå i banken, det gør ikke noget hvis der flere fra Sun end dem jeg har nævnt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-10 16:28

Jammen det er da utroligt at de javaer er koblet fra i 10.10

Men kan du følge denne, og klar til at køre (RUN) den popup som banken kommer med - er din Java ok.
http://www.billedeupload.dk/photo/2010-11/c6aa8043/bank

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 10-11-10 19:05

så vidt jeg kan se er der ingen...sun java

sun-java6-jre
sun-java6-fonts
sun-java6-plugin

http://billedeupload.dk/upload/files/2010-11/2f7390ab.png

Ejvind, jeg har slet ingen netbank eller nem-konto endnu, er ved at skulle anskaffe alt muligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-10 20:58

Nå så skal Sun Java lige hentes:

Klik oppe på system > administrer > rul ned og klik på > synaptic pakkehåndtering
Klik på "Genindlæs" i det nye vindue
Klik på pilen oppe i højreside af det lille vindue > klik på søg
Skriv sun og klik "søg"
Ruld langt ned i højre felt med programmer og find Sun Java client
Klik i ruden ud for Sun Java client > marker til instalation
Klik oppe på det grønne V Lad den arbejde
Luk vinduet
Nu kan du teste denne:
http://www.danskebank.dk/
Ok klikke på Logon > nemID

Jeg håber det hele er husket.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 10-11-10 21:51

Eyvind jeg har fundet dette, men hvad skal jeg sætte flueben ved ??

http://billedeupload.dk/upload/files/2010-11/351b0900.png

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-10 23:36

CharlotS dit billede ser helt anderledes ud end de billeder jeg plejer at se i Ubuntu, jeg kan ikke lige sætte fingeren på nogen af de linjer og sige at det er dem du skal installere, men vi kan gå kommadovejen som er den alle er bange for men som er meget nem når først man har prøvet et par gange.
Klik på Programmer oppe til venstre og klik på Tilbehør, der finder du Terminal og klikker på den, der åbner et vindue hvor der står charlots@charlots-desktop og en markør står og blinker, skriv (eller bedre endnu: kopier og sæt ind fra kode boksen herunder)
Kode
sudo apt-get update
nu bliver du spurgt efter dit password, skriv den (du kan ikke se at du skriver noget) og tryk på Enter, nu er du superbruger og alle opdaterings muligheder hentes, når markøren igen står og blinker bag ved charlots@charlots-desktop så skriver du (eller kopier og sæt ind fra kode boksen herunder)
Kode
sudo apt-get upgrade
og tryk på Enter nu installeres alle opdateringer, du skal muligvis svare på om du installere med enten Y eller J for ja, det står i Terminalen hvis du skal skrive noget, når alle opdateringer er på plads og markøren igen står og blinker, så installerer du Sun Java ved at skrive (eller kopier og sæt ind fra kode boksen herunder)
Kode
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
og trykke på Enter jeg kan ikke huske nøjagtig men tror der kommer et vindue hvor du skal acceptere licensen for Sun Java, hvis Terminalen skriver at du allerede har nyeste version så er du allerede klar til banken.
Jeg anbefaler at kopiere og sætte ind fra kode boksene for at være sikker på det bliver skrevet 100% korrekt og undgå fejl i Terminal.

Det er faktisk meget nemmere at bruge Terminal til at installere programmer og tilføjelser end at bruge Synaptic og andre grafiske muligheder.
Hvis du for eksempel ønsker at installere VLC player på din Ubuntu så skriver du i Terminal
Kode
sudo apt-get install vlc
og trykker på Enter, nemmere bliver det vist ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-10 17:12

Du burde have fundet disse:
sun-java6-jre
sun-java6-plugin
sun-java6-fonts

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 11-11-10 21:38

Citat
Kode
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
og trykke på Enter jeg kan ikke huske nøjagtig men tror der kommer et vindue hvor du skal acceptere licensen for Sun Java, hvis Terminalen skriver at du allerede har nyeste version så er du allerede klar til banken.
Jeg anbefaler at kopiere og sætte ind fra kode boksene for at være sikker på det bliver skrevet 100% korrekt og undgå fejl i Terminal.

Citat
naaavn@naaavn-desktop:~$ sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Pakken sun-java6-jre har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder

Pakken sun-java6-fonts har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder

Pakken sun-java6-plugin har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en
anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller
kun kan hentes fra andre kilder

E: Pakken 'sun-java6-jre' har ingen installationskandidat
E: Pakken 'sun-java6-plugin' har ingen installationskandidat
E: Pakken 'sun-java6-fonts' har ingen installationskandidat
naaavn@naaavn-desktop:~$

Se nu skriver den noget, som jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal stille op med. Det virker som om den ikke har installeret sun-java6 pakkerne, eller hvad mener I

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-10 22:17

En meget mystisk Ubuntu du har, jeg er bange for at jeg må melde pas
hvor har du hentet den? Er det ikke fra den officielle download side?
http://www.ubuntu.com/

Prøv lige at gå ind på Danske Banks test side for at se om der skulle være nogle mangler:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tjek-din-computer.aspx
hos mig starter undersøgelsen automatisk når jeg kommer ind på siden og der skal være Ja ud for de nedeste linjer, øverst står der at du ikke kan få support fra kundesupport fordi du bruger Linux, det er normalt ikke noget problem fordi der er hjælp at få på andre sider, på Kandu.dk og UbuntuDanmark kan der stilles spørgsmål om netbank og meget andet om Linux:
http://www.ubuntudanmark.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-10 22:24

Hvordan er dine indstillinger i Softwarekilder? Prøv at åbne op for tredieparts software

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 13:46

Citat
Din computer kan ikke bruges med netbanken, kontroller detaljer beskrevet i tabellen nedenfor.

Skjul detaljer

Undersøger for       Resultat for din Computer    Anbefalinger
Styresystem       Ubuntu-Linux
Browser       Firefox 3.6.12
Java    X    Ingen Java    Du skal opdatere din Java installation, find flere informationer under Tekniske krav.
Javascript       Ja
Understøttelse af PDF format       Ja
Skærm opløsning       1280*1024
Cookies       Tilladt
Live Connect    ?    Ukendt
128 bit kryptering       Ja
Har du problemer med at bruge Danske Banks hjemmeside eller netbank, er du velkommen til at skrive til Kundesupport. Oplysningerne om din computer bliver automatisk sendt med.

herfra: http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tjek-din-computer.aspx

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆv hvor er de ærgerligt at det bøvler, jeg har jo bare søgt ubuntu på google, og har hentet den første der kom frem.

Men nu henter jeg denne...
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
...så er det gjort, hvis i så siger god for den udgave, vil jeg installere den i stedet for den der kører nu - altså lave en ny-installation, hvad siger I til det, det meste kan jo genbruges ??

Citat
Hvordan er dine indstillinger i Softwarekilder? Prøv at åbne op for tredieparts software

,,,, dette kan jeg simpelthen ikke svare på, spørgsmålet er sort snak for mig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-10 14:24

Ja den fine røde download vil sikkert være fin.
Brændes på CD som billedefil (i Nero brænderprogram) iso fil / eller image

Så skal du først køre den CD Live uden at installere noget.......altså kun afprøve.

Når den så kører i Live tilstand:

Klik på sysstem > administration > make startup disk > sæt din USB fyr ind.
Det bør så fremgå af teksterne hvad du skal > eks. trække i skyderen og lave plads til filer.

Bliver det godt og kan vi kontakte netbanken..................kan du så bagefter vælge at installere med harddisken ude

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 15:01

@ Eyvind: Ubuntu er allerede installeret på usb drevet
@ CharlotS: klik på System og på Administration og igen på Hovedmenu, i hovedmenuen kan du sætte markering ved Softwarekilder og så få den vist som et punkt under System - Administration.
Luk så Hovedmenu og nu klikker du på System og Administration og Softwarekilder, efter at have tastet dit kodeord kan du indstille hvilke opdateringer og programmer som vises i Synaptic og som kan installeres med kommando i Terminal, der er et fanblad som hedder Anden software og under den skal du tillade tredieparts programmer og ikke fri software for at kunne installere fra Sun.

Efter at have indstillet Softwarekilder kan du I Synaptic finde de 3 linjer fra Sun Java som er beskrevet længere oppe, eller køre kommandoen i Terminal se mit indlæg 10-11-10 23:36

Ubuntu bliver mere og mere mystisk i version 10.10 vises Softwarekilder ikke mere som et selvstændig menu punkt og det er nødvendig at indstille i Softwarekilder for at kunne få programmer og software uden om Ubuntu, blandt andet fra Sun Java.
Ubuntu er i mine øjne ikke længere for begyndere som gerne vil prøve Linux

Heldigvis har vi Linux Mint som tidligere var bygget over Ubuntu men nu er bygget direkte på Debian (Ubuntu er også bygget på Debian og nu ser det ud som om Ubuntu og Mint går hver sin vej, Mint er forsat meget begynder venlig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 15:04

Citat
..så er det gjort, hvis i så siger god for den udgave, vil jeg installere den i stedet for den der kører nu - altså lave en ny-installation, hvad siger I til det, det meste kan jo genbruges ??
jeg tror ikke det løser problemet, den kan sikkert heller ikke bruge tredieparts software uden at indstille i Softwarekilder, og det har du lige fået opskriften på her over, så mit forslag er at du kører videre med den du har

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-10 17:17

OK - så kigger jeg bare med.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 17:36

Citat
..så er det gjort, hvis i så siger god for den udgave, vil jeg installere den i stedet for den der kører nu - altså lave en ny-installation, hvad siger I til det, det meste kan jo genbruges ??
----------------------------------------
jeg tror ikke det løser problemet, den kan sikkert heller ikke bruge tredieparts software uden at indstille i Softwarekilder, og det har du lige fået opskriften på her over, så mit forslag er at du kører videre med den du har

,,,,, det gjorde det heller ikke, det er fuldstændigt samme program !! Jeg har nemlig lige lavet en nyinstallation, til gængæld har jeg mistet de danske sprogunderstøttelse i ubuntu, så nu skriver den engelsk. Derfor spørger jeg nu hvad HOVEDMENU svarer til ??

jeg vil nemlig i gang med denne...
Citat
@ CharlotS: klik på System og på Administration og igen på Hovedmenu, i hovedmenuen kan du sætte markering ved Softwarekilder og så få den vist som et punkt under System - Administration.
Luk så Hovedmenu og nu klikker du på System og Administration og Softwarekilder, efter at have tastet dit kodeord kan du indstille hvilke opdateringer og programmer som vises i Synaptic og som kan installeres med kommando i Terminal, der er et fanblad som hedder Anden software og under den skal du tillade tredieparts programmer og ikke fri software for at kunne installere fra Sun.

Efter at have indstillet Softwarekilder kan du I Synaptic finde de 3 linjer fra Sun Java som er beskrevet længere oppe, eller køre kommandoen i Terminal se mit indlæg 10-11-10 23:36

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/dd83dea9/Screenshot.png.html

-------

Hvis det er muligt at forklare mig hvordan jeg får dansk sprog på ubuntu, vil jeg meget gerne vide det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 19:20

Er du sikker på at det er en engelsk Ubuntu? Ud fra billedet gætter jeg på at den bliver dansk når du er færdig med at opdatere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 19:47

Det viser sig at jeg har været sjusket med min forklaring det prøver jeg at rette op på med en lille zip pakke til dig CharlotS:
http://peecee.dk/upload/view/274706
Der er 3 billeder i pakken
1 som viser at det er under Indstillinger at du finder Hovedmenu
1 som viser at det er under Adminstration nederst til venstre du finder Softwarekilder
1 som viser linjen som skal være markeret før du kan installere non free software
og det hele er på engelsk men jeg tror at du har valgt dansk og bare mangler opdateringer, ellers er det en OMer men du er jo ved at have øvelsen nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 19:50

Når du har markeret den viste linje, så kan du finde de 3 linjer med
sun-java6-jre
sun-java6-fonts
sun-java6-plugin
i Synaptic eller du kan bruge Terminal alt efter om du vil bruge grafisk eller tekst kommando

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 19:52

Citat
ellers er det en OMer
det vil sige at du installerer Ubuntu en gang mere, og denne gang vælger dansk når CDen starter og der kommer billede på skærmen

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 20:23

Jeg har fået installeret VCL playeren

men herefter hænger det vist lidt i bremserne...

->
Hvordan får jeg den til at gøre opdateringerne igen, den startede jo automatisk, men hvis jeg nu skulle bede den om at tjekke igen hvad skal jeg så gøre ?? Den er blevet bedt om at lave dansk fra starten.

->
Jeg klikkede på dit link, men jeg tror ikke at den kan åbne zip filer, det ser sådanne ud....
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/2537110c/Screenshot-1.png.html

Er ked af at skulle lave så mange problemer, vi behøver ikke fortsætte hvis du er ved at få pip, jeg er meget taknemlig for den hjælp og goodwil som har fået allerede Tusinde tak

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 20:30

OK - Har fundet ...
System - administration - updatemanager, som nu har bedt om at køre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 20:30

Klik på Opdaterings håndtering for at opdatere, eller se mit indlæg 10-11-10 23:36 for at bruge Terminal til opdateringer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 20:32

Ok du er foran mig, jeg gætter på at din Ubuntu er dansk når den er opdateret og du genstarter computeren.
Har du fået non free software linjen med inden du kører opdatering?

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 20:34

updatemanager siger bare at systemet er up-to-date, så her kan jeg ikke hente noget!

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 20:35

har først lige nu set dine indlæg 20:30 og 20:32 læser lige lidt på det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 20:35

Citat
Jeg klikkede på dit link, men jeg tror ikke at den kan åbne zip filer
højre klik på zip pakken og klik på Udpak her (eller hvad det nu hedder hvis det er på engelsk) du har brugt Arkiv håndtering og du kan godt åbne billederne, prøv at dobbelt klikke på dem en efter en

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 20:49

ovn det lykkedes med at åbne zip filerne til billeder, nu går jeg igang med at læse fra en ende af

så kommer jeg på lidt senere

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 21:01

Nu har jeg fået sat flueben i Software sources fra billede 2, men hvordan kommer jeg til billede 3, det kan jeg ikke findu ud af at få frem på ubuntu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 21:02

Hvad gør man ikke for at kunne hjælpe, nu har jeg i mellemtiden siddet og installeret Ubuntu så må jeg se om jeg kan finde ud af den igen, det var Ubuntu jeg begyndte med for år tilbage, Linux Mint er altså meget nemmere

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 21:04

ovn det glæder mig at du kan grine lidt og bevare dit gode humør

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 21:05

,,,,,, men hvordan kommer jeg fra 2.eren til 3.eren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 21:08

Software Sources eller Software kilder burde være vist når du klikker på System og på Administration, det er den på min ny installerede Ubuntu og det er den linje du burde have fået frem nu du har sat markering som i billede 2, sæt markeringer som vist ipå billederne, jeg tror det lykkes for dig nu

Og nu kræver familien min tilstedeværelse, kigger ind igen lidt før midnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 21:12

Skynd dig nu lige at tjekke om linjen er der og om der er markering ved non free software som på billedet

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 21:35

jeg har fundet det 3. billede og mit software sources ser nu sådanne ud...

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/68e0f7e5/Screenshot-2.png.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 21:55

Genstart computeren og prøv nu at se i Synaptic om ikke du kan finde linjerne med Sun java

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 22:27

jeg har nu genstartet computeren og sun java er uændret ....

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/29821ee5/Screenshot-5.png.html

,,,,,, det kunne være man skulle gå over til mint

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 22:30

,,,, og danske bank siger stadig :
Citat
Din computer kan ikke bruges med netbanken, kontroller detaljer beskrevet i tabellen nedenfor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 23:15

Jeg får en mistanke om at du ikke har installeret Ubuntu på den usb memory stik, men at du har oprette en Ubuntu opstarts disk og kører i live tilstand lige som man kan når Ubuntu er brændt på en CD
Nu går jeg Eyvind lidt i bedene for det er Eyvind speciale at installere på usb memory stik, men jeg vil foreslå dig at tage harddisken fra igen og starte fra Ubuntu CDen, vælg at prøve Ubuntu uden at installere noget, nu kan du så installere Ubuntu ved at klikke på Install som er vist på Skrivebordet, når usb drevet er den eneste disk som er tilsluttet så kan du bare lade installations programmet om at vælge og fuldføre installationen.
Du har installeret vlc player, er den der stadig efter genstart?
Der er altså et eller andet riv rav ruskende galt med din Ubuntu, bare jeg kunne regne ud hvad problemet er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 23:19

Hvis du forsøger at installere efter min seneste anvisning, så sæt markering i det midterste valg: Brug hele disken, det er for at få slettet det du har på usb disken nu

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 23:35

ovn jeg har gjort alt det du skriver, den er installeret på en usb, der er ingen disk i drevet og ingen anden HD når jeg kører - strømmen er taget fra, OG VLC playeren kører når jeg klikker aplikationer - sound and video. Jeg har osse prøvet at få den til at læse fra cd-en når den bad om det men det vil den simpelthen ikke!!

http://billedeupload.dk/photo/2010-11/72a3b87a/Screenshot-4.png.html
den skriver ...
Citat
Kunne ikke hente cdrom://Ubuntu 10.10 _Maverick Meerkat_ - Release i386 (20101007)/dists/maverick/main/binary-i386/Packages.gz Brug apt-cdrom for at apt kan lære den at kende. apt-get update kan ikke bruges til at tilføje nye cd'er
Kunne ikke hente cdrom://Ubuntu 10.10 _Maverick Meerkat_ - Release i386 (20101007)/dists/maverick/restricted/binary-i386/Packages.gz Brug apt-cdrom for at apt kan lære den at kende. apt-get update kan ikke bruges til at tilføje nye cd'er
Nogle indeksfiler kunne ikke hentes, de er blevet ignoreret eller de gamle bruges i stedet.

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 12-11-10 23:39

Måske jeg skulle afprøve ''ubuntu desktop edition 10.04 lts 32-bit'', jeg vil ikke installere den før jeg har hørt jeres mening, men måske den ikke har problemer, jeg er ved at hente den nu ?? Eller har I andre forslag ??

Jeg har lige fundet denne artikkel hos version2, måske har det noget med problemerne at gøre...

På tide at boycotte Java ?
http://www.version2.dk/artikel/16918-paa-tide-at-boycotte-java

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 23:51

Det er 10.04 LTS versionen jeg installerede tidligere på aftenen, der var markering ved non free software og Software kilder var vist under System - Administration allerede fra starten, så jeg kunne nemt finde og installere Sun java.
Husk at installere og ikke oprette en opstarts disk
Du kan boycotte java alt det du vil - men så skal du rent fysisk bevæge dig hen til banken, alle netbanker kræver java for at fungere

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 13-11-10 00:07

ovn du har misforstået, jeg er slet ikke ude på at boycotte noget som helst, men jeg tænkte, at det var der måske nogen der ville siden det ikke kan/ vil/ gør køre i 10.10

,,, men nu vil jer seriøse prøve at installere 10.04, hvis du mener at den har java

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 13-11-10 00:08

jeg kigger ind senere når jeg har fået det op at køre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-10 00:45

Jeg sidder i samme situation som dig lige nu, mit billede i Synaptic er magen til din og jeg kan ikke få adgang til netbanken du behøver ikke gen installere eller installere version 10.04 der virker Sun java heller ikke.
Det ser ud som om Sun java skal installeres manuelt op skrift er på UbuntuDanmark, rul ned til Manuel installation af Sun java JRE 32 BIT i Ubuntu 10.04 og gør som der står der: http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=10191
jeg gider ikke bruge mere tid på den Ubuntu og kommer ikke i banken med den.
Godt jeg har Linux Mint Debian på den anden computer, der virker alt lige ud af boksen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-10 01:04

Inden du helt opgiver Linux, så prøv Mint jeg anbefaler LMDE men den kan ikke hentes fra deres hjjemmeside lige nu, de er helt gået i selvsving over den nye version 10 som netop er udgivet LinuxMintDebianEdition er bygget direkte på Debian og ikke en overbygning på Ubuntu som de andre versioner er, lidt læse stof (50 sider pdf)
http://ftp.klid.dk/ftp/linuxmint/stable/10/user-guide/english.pdf det er den nye version 10 men den ser ud til at ligne Debian Edition
og et download link:
http://linux.softpedia.com/get/System/Operating-Systems/Linux-Distributions/Linux-Mint-Debian-59917.shtml
den kan ikke være på en CD så du er nødt til at bruge en DVD, men så er alt også med fra begyndelsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-10 01:58

Nå ja ikke give op uden at forsøge et eller andet, her ser det ud som om problemet kan løses:
http://www.webupd8.org/2010/10/sun-java-finally-uploaded-to-ubuntu.html
jeg forsøger i morgen, fortæl om du får held med Sun java på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-10 10:17

Det ligner ikke mig at være så opgivende, jeg må have være lidt for træt
men alt linket i indlægget herover løste problemet og nu kan jeg gå i banken uden at bevæge mig udenfor http://peecee.dk/upload/view/274763

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 13-11-10 15:33

ovn kan det passe at 10.04 ikke kan få java

jeg kører med 10.04 nu og det ser ikke ud til at jeg kan få java ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-10 16:14

Nej det kan ikke passe, det er netop 10.04 som lykkedes for mig her i formiddags, jeg går lige over på Ubuntu computeren om lidt og så får du et nyt billede, hvis der allerede er markering, så fjern markeringen og luk, åben så Software kilder igen og sæt markering, luk en gang mere og nu opdateres pakkerne og du kan installere de 3 linjer fra Sun

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-10 16:24

Se så her - en ny pakke til dig det er jo snart jul hent zip pakken og højre klik og vælg Udpak her: http://peecee.dk/upload/view/274795
hvis dine indstillinger er som vist i de 2 første billeder, så prøv at fjerne markering der hvor der står Patner (kildetekst) i billede 2, luk og åben igen og sæt markering igen, luk så igen og nu opdateres pakkerne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-10 12:11

Er der fremskridt med den der java?

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 14-11-10 14:18

Undskyld ovn jeg fik gæster

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 14-11-10 14:19

Yessss nu skriver den...

Din computer kan bruges med netbank..
,,, se selv: http://billedeupload.dk/photo/2010-11/70e23d9a/Sk%C3%A6rmbillede-1.png.html

herfra http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Support/Pages/Tjek-din-computer.aspx

,,,,, så nu er jeg kørende med ubuntu 10.04, så det er rigtigt flot. Jeg er meget taknemlig for al den hjælp jeg har fået, 100000000 mange tak. Håber at jeg kan give tilbage med samme skuffe på et tidspunkt.

,,, og vlc playeren er også kørende

Godkendelse af svar
Fra : CharlotS

Dato : 14-11-10 14:21

Tak for svaret o.v.n..

Igen 100000 tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-10 15:21

Velbekomme jeg er kun glaf for at kunne hjælpe

Kommentar
Fra : CharlotS