/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Your spam
Fra : svendgiversen
Vist : 538 gange
90 point
Dato : 09-11-10 10:53

Jeg får nu dagligt, ja hver time, flere mails med: your life, your money, your happy, etc.
Som jeg sletter uden at åbne dem...

Er der andre der får de samme spam mails?
Er de harmløse??
Hvad er formålet???

Jeg har avast og thunderbird, men har valgt selv at slette parkerede spam mails,
der kunne jo være relevante mails imellem dem?

Er der en måde jeg kan frasortere your et eller andet??
uden at andre potentielle spam eller rigtige mails blokeres???

Kommentar
Fra : webm

Dato : 09-11-10 11:05

Jeg behøver vel næppe at nævne f.eks. SPAMFIGHTER?

http://www.spamfighter.com

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-11-10 11:32

Noge udbydere tilbyder spamfilter. Nogle kan man selv indstille.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-11-10 16:08

tre mere siden sidst,
your business, your luck, your finance...

Er jeg virkelig den enesteder får den slags?

Det er min datalog nevø der har installeret mine sikkerheds programmer,
jeg vil spørge ham om supplerende spam filtre.

Det jeg troede er at man kunne søge på your og udelukke alle your ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-10 16:33

Citat
Det jeg troede er at man kunne søge på your og udelukke alle your ...

Det er reelt heller ikke noget problem, men det vil jo bevirke at du udelukker 99,9% af alle udenlandske mails

Vil du prøve noget andet er her "verdens bedste" program

Cactus Spam Filter

http://www.codeode.com/spamfilter.html

Den sorterer det meste fra pr. automatik, og er den i tvivl fortæller du den blot at det er spam...

Den er YDERST lærevillig

PS...

Den sletter IKKE dine mails, men lægger dem i en mappe for sig....
Den kan du så af og til lige tjekke hvis noget er smuttet som du gerne ville se.....
Ydermere kan du i programmet se frasorterede mails i "ren tekst" uden de bliver åbnet....
Iøvrigt passer den sig selv...

"Firmaet" er meget anerkendt blandt spywarefirmaer.....

Og så er det GRATIS

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 90 point
Dato : 09-11-10 20:17

Du behøver ikke mere spamfilter end der allerede er i Thunderbird og den bruger du jo ikke for at undgå at nogle af de mails du gerne vil modtage havner i spammappen.
Thunderbird kan trænes til at genkende spammails, det kræver at du har aktiveret spamfilter for den konto som er plaget af spammails du markerer simpelhen de uønskede mails som spam og bagefter åbner spammappen for at markere de mails som godt må modtages som Ikke spam efter et stykke tid kan Thunderbird selv klare det for dig.
Der er også manuelle indstillinger i filtrene og her er Ludvigs hjørne nok det sted hvor du kan finde flest oplysninger, klik for eksempel på:
Sådan opret du et nyt filter for at godkende eller spammærke bestemte mails
eller
Stop mails fra visse lande eller Stop mails mailtjenester
for lige at nævne nogle få muligheder for selv at bestemme om en mail er spam eller ikke:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-filtre.php
Citat
Er der andre der får de samme spam mails?
Er de harmløse??
Hvad er formålet???
Du skal ikke regne med at de er harmløse, nogle har en link til en side som installerer spion software på din computer, andre er det nok at du åbner mail så risikerer du at dine login oplysninger til netbanken bliver afluret, de harmløse er der også nogle af det er simpelhen reklame for at du skal købe et eller andet.
Formålet med spammails er at banditterne som sender dem til dig og andre kan tjene nogle penge, når du er speciel plaget af den slags kan forklaringen være at du engang har åbnet en spammail og så kan afsenderen straks se at her er en aktiv mailadresse og sende mange flere spammails og fortælle andre banditter at her er en aktiv mail adresse.
Alle får sådanne uønskede mails nogle er mere ramt end andre, jeg selv får cirka en mail hver anden måned som jeg ikke har bedt om

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-11-10 09:33

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-11-10 09:58

Lyder spændende den der Thunderbird. Tror lige den skal installeres istedet for windows live mail.
Kan se der kan tilføjes kalender funktion til den også. kan den andet smart?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-10 23:04

Tak - der er mange muligheder, og til Snaptil
Citat
kan den andet smart?
ja du kan gratis hente utrolig mange tilføjelser til den så du kan tilpasse Thunderbird lige nøjagtig til dit behov