/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Problemer med oliefyr
Fra : Temhjort
Vist : 261 gange
20 point
Dato : 08-11-10 18:43

Mit problem består af at jeg lige har skiftet oliefyr, og nu kan jeg ikke få varme i mine radiatorer, men der er masser af varm vand. nogen der ved hvorfor?

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 08-11-10 18:46

Skru den omløber af hvor stiften sidder i , og tag en lille skrutrækker eller ligende og stil den ind i ventilen og masser fra side til side, op og ned ,tryk ind så skulle den gerne løsne sig , det er fordi den sidder fast i ventilen .
Samler det hele igen og du har varme igen...

Bassebo...

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 08-11-10 18:48

årrr var lige hurtig nok det her er ver radiatoren af med termostat hovdet og følge det der står oven over så skal du bare se......

Bassebo...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-11-10 19:15

kører din cirkulationspumpe som den skal?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-10 19:38

Udluftning af systemet

Kommentar
Fra : Temhjort

Dato : 08-11-10 20:16

Vi har luftet systemet ud flere gange, vi har masser af varm bade vand,men bare ikke noget i vores radiatorer, det er ligesom om vandet bare ikke kommer ordenligt rundt. det lyder som om pumpen køre.

Når jeg fylder vand på bliver vandet 60-70 grader i rørene ved pumpen, men når jeg tænder for pumpen ryger trukket og temp.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-11-10 23:32

Måske står shuntventilen i sommerstilling. Så skal du stille den over hvor der er varmt vand på radiatorkredsløbet.
v.h.
pbp

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 09-11-10 08:07

Citat
Når jeg fylder vand på bliver vandet 60-70 grader i rørene ved pumpen, men når jeg tænder for pumpen ryger trukket og temp.

Øh trykket???? Det lyder som om der er noget der er samlet helt forkert.... billeder af instalationen?

Kommentar
Fra : Temhjort

Dato : 09-11-10 20:41

Nu virker det.... troede jeg, der kommer vand i vores radiatorer, men nu erdet som om der ikke kommer noget strøm til min brænder, er helt på bar bund

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-11-10 10:16

Citat
Når jeg fylder vand på bliver vandet 60-70 grader i rørene ved pumpen, men når jeg tænder for pumpen ryger trukket og temp.

Vender pumpen forkert ?