/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Nedfaldsål
Fra : lham
Vist : 1244 gange
50 point
Dato : 06-11-10 16:53

Når ålen om efteråret vandrer fra feks en sø gennem en å til havet, tager den så føde til sig på turen i ferskvand ( ? kan fanges på krog ) eller skal der ruse til ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-11-10 17:37

ja, den tager føde til sig, det gør den jo også i søen som er ferskvand.

Så jo man kan stadig være heldig at støde på en ål eller to rundt i landet, og som hopper på krogen, men mange er der altså ikke tilbage.

Gudenåen var sikker m.h.t. ål for år tilbage...nu er der måneder imellem der fanges en der

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 07-11-10 06:44

Nedfalds ål er blank ål.De tager ikke føde til sig kun guldål.
Dem skal du tatte i juli og august måned.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-11-10 17:34

Nedfaldsål findes ikke

Accepteret svar
Fra : stangsvingeren

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-10 17:36

Jeg har samlet lidt om ålen her:

http://www.stangsvingeren.dk/node/44

hilsen stangsvingeren

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 08-11-10 06:16

Tak for svaret stangsvingeren.