|
| Privat IP? Fra : Malk71 | Vist : 788 gange 80 point Dato : 06-11-10 16:08 |
| | |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 06-11-10 16:27 |
|
Nej ham teknikeren sagde den havde en helt anden IP.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 06-11-10 16:33 |
| | |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 06-11-10 16:36 |
|
Det er nu første gang i mange år jeg har haft problemer, min 10/1 har kørt upåklageligt med en lidt højere hastighed end jeg betaler for, men efter opgraderingen gik det galt.
Men udover det så kan jeg ikke rigtigt bruge det svar til noget :)
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 06-11-10 16:37 |
| | |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 06-11-10 16:42 |
|
Jeg havde internet fra TDC for nogen tid siden, og den maksimale hastighed de kunne lægge ud til mig var en 4096/512 kobber linie. Den kunne dog ikke køre mere en max ca. 3000/512 og det gjorde så at min hastighed "væltede" og jeg var nødt til at genstarte modemmet i tide og utide.
Og tro mig TDC havde absolut ingen fejl, mærkeliog nok var der ca 50 % af alle abonnenterne i byen (ca 200 indbyggere) der havde TDC og de var alle utilfredse. Vi har nu alle skiftet til Bredbånd Nord fiber linie, da de kom med et godt tilbud og pludselig var vi så mange at det kune betale sig at grave fiber ind til os.
Det var blot en strø tanke om at hastigheden måske kan skyldes en dårlig linie, et kabel der måske ikke er helt tip top, der er mange fejlmuligheder.
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 06-11-10 16:49 |
|
Der står intet i deres FAQ/vejledninger.
Jamen som sagt har jeg i over 4-5 år haft en 10 Mbit som gav mig tæt på 11 Mbit ned som var super stabil, det er først efter de lukkede ned for nettet og foretog nogle opgraderinger af udstyr og at vi fik opgraderet vores hastighed.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 06-11-10 16:56 |
| | |
|
Den første adresse er din router... 10.255.255.254
Prøv at fjerne denne og test så din forbindelse igen, uden router...
Hvis det virker - kan du genstarte router og se om det hjæpler.
Hvis det ikke hjælper så resset den og lav en ny opsætning.
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 06-11-10 17:04 |
|
Ham teknikeren var koblet på min PC igennem noget fjernsupport og han testede selv hastigheden med TPtest programmet og kørte tracerts osv, så han har set den er gal med hastigheden.
Hans forklaring er bare at den IP adresse er den der gør at min forbindelse er så langsom og at jeg skulle køre anti vira programmer osv.
Det har jeg imidlertidigt gjort og der bliver ikke fundet noget.
For mig virker hans forklarin også som om han ikke aner hvad der er galt og han bare skulle "tørre" mig af.
Men det ændrer ikke på at det irriterer mig grænseløst jeg ikke kan identificere den IP adresse.
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 06-11-10 17:08 |
| | |
|
Kan du smide adresse til et billede af
START
CMD
ipconfig /all
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 06-11-10 17:12 |
|
Jeg er også sikker på at den IP er fra din router. Men jeg kan ikke forstå at den hedder 10.255.255.254, som er din undernet maske og ikke din IP.
Kører du trådløst
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 06-11-10 17:15 |
|
Og lav måske en IP release
Prøv at Start - cmd - ipconfig, så får du din IP og din undernetmaske, samt den IP adresse routeren kører på
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 06-11-10 17:22 |
| | |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 06-11-10 17:24 |
|
Undernetmasken er 255.25.255.0 ikke 10.255.255.254 :)
| |
|
Ja her faldt jeg af...
Jeg kan ikke forstå opsætningen af DNS...
Jeg kan også se at der må være en router med andet IP nummer som du oplyser da din standardgateway har et normalt ip nummer...
Jeg skal lige vende lidt tanker for at dette giver mening... (eller også er det her problemet er...)
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 06-11-10 17:48 |
| | |
| Kommentar Fra : dk |
Dato : 06-11-10 18:53 |
|
10.255.255.254
Fijala's første link beskriver helt klart hvad der foregår.......
http://www.trustpilot.dk/review/www.arrownet.dk
at køre en "tracert" er en ting en anden er at kunne aflæse den....
der laves en tracert på google.com han får vist ip adressen 174.125.79.99
som sidder på et Class A netværk (startende med 10. og undernet 255.255.254
problemet er bare det er Arrows eget net !!!!!!!!!!!!!
altså hvis det er en 10.xxx.xxx.xxx ip der laver numre er det hos Arrownet og ikke hos dig...
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 07-11-10 04:59 |
|
Er mit kabel modem også en router? (sorry for newbie spørgsmålet)
For alt jeg har er et kabelmodem som er forbundet til antennestikket i væggen og direkte til PC´en.
Jeg tvivler på at den 10 adresse er deres da det er en privat/lokal IP adresse og hvis jeg tracert til adressen får jeg kun 1 hop.
Nogen gode råd til hvordan jeg skal gribe det her an, for jeg føler mig godt nok på herrens mark Mht mine rettigheder overfor Aplus.
Som sagt virkede alt fint inden deres opgradering af deres udstyr og hastighed.
| |
|
Jeg kan ikke gennemskue opsætningen, da tracert og ipconfig ikke giver samme billede at opsætningen....
Jeg ville tjekek hastigheden med to forskellige PCer, og foto ikke skærmdump af resultatet.
Det bedste vil være at tage billederne så man kan se kabelforbindelsen ind til stik i vægen...
Så vil jeg sende billed dokumentationen til dem, og bede dem at få bragt forholdet i orden...
Du kan også vedlægge link til tracert og ipconfig /all. For det tyder på at deres support heller ikke ved hvordan skidtet er skruet sammen...
Held og lykke
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 07-11-10 13:37 |
|
Jeg kan på ingen måde se at problemet ligger hos dig. Du kan ud fra din IPconfig se at du sidder bag en router, der har IP 192.198.100.1. Hvis ikke du sad bar en router ville din IP adresse hedde noget helt andet. Og hvad den teknikker har gjort for at tjekke er jeg da ikke lige klar over.
Din PC får tildelt IP 192.168.100.10 af routeren og det er helt som det skal være. Har du prøvet at logge ind på routeren ved hjælp af http://192.168.100.1 og se hvordan opsætningen er.
Som der blev foreslået tidligere kunne det være du skulle reesette din router til fabriksindstillingerne.
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 07-11-10 13:59 |
|
Jeg har nu brugt udelukkelses metoden og fjernede først kablet fra min PC og pingede 10 adressen, den fandt den ikke, så satte jeg kablet tilbage og fjernede nu adgangen til antennestikket og prøvede igen, stadigvæk ingen 10 adresse.
Det gør mig 100% sikker på at den adresse ikke er min men kommer udefra.
Hvis jeg går ind på kabelmodemmets IP får jeg bare en skærm der viser MAC - signal styrke og serie nr osv:
Name
WebSTAR EPC2100
Modem Serial Number
102296012
Cable Modem MAC Address
00:0A:73:A8:A0:B2
Hardware Version
v1.0
Software Version
v2.0.1r1142-0913(EPC2100-v201r1142-0913.bin)
Receive Power Level
0.1 dBmV
Transmit Power Level
43.7 dBmV
Cable Modem Status
Operational
Jeg ringer ind til dem på mandag og håber jeg ikke får fat i samme idiot som sidst, der må da sidder bare én der ved hvad de laver.
Det "sjove" er at inden vi afsluttede vores samtale igår sagde han at jeg skulle ringe om aftenen fordi der kunne jeg få fat i "Nogle af os nørder som ved hvad vi snakker om" ROFL
Nå jeg tror ikke jeg kommer videre her, men 1000 tak for forsøgene gutter, jeg er ny herinde så jeg aner ikke om jeg skal gi point og til hvem.
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 07-11-10 14:41 |
| | |
|
der er et eller andet galt.
Du får en ip der hedder 192.168.100.10
Adressen får du tildelt af en server med ip 192.168.100.1
samme server er gateway (router) for dit netværk
når du laver en tracert er hop 1 ikke 192.168.100.1 som det burde være men derimod 10.255.255.254
kører du evt noget vpn forbindelse? på en eller anden måde undgår du jo at komme gennem 192.168.100.1
du kunne jo prøve Ping -a 10.255.255.254
Med lidt held vil den give dig et navn du kan bruge til at identificere den med
| |
|
er vist ikke helt vågen, prøv lige dette her:
pathping google.dk
kunne du så ikke sætte et screendump herind, det giver mere mening end en tracert
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 08-11-10 07:24 |
|
Så vidt jeg kan se får jeg IP 85.24.98.116 ?
Og som sagt er det KUN når jeg tilgår adresser ude i verden at 10 adressen kommer frem, hvis jeg brugte Vpn eller lignende ville den så ikke være første hop også når jeg ikke har forbindelse til nettet?
Her er en pathping: http://i146.photobucket.com/albums/r280/Mdj71/Unavngivet-7.jpg
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 08-11-10 07:27 |
| | |
|
Citat 85.24.98.116 ????????? |
Hvor kom det nu fra, ifølge screendump af ipconfig hed din ip 192.168.100.10
Citat hvis jeg brugte Vpn eller lignende ville den så ikke være første hop også når jeg ikke har forbindelse til nettet? |
hvis du ikke har forbindelse til nettet kan en vpn jo ikke være aktiv, den kræver da trods alt forbindelse i BEGGE ender.
Du kan sammenligne vpn med et rør
check lige din ip opsætning en ekstra gang, hvis den stadig hedder 192.168.100.10 så vil jeg nok overveje at scanne computeren for snavs
hent http://superantispyware.com/
opdater
genstart maskinen i fejlsikret og scan
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 08-11-10 13:41 |
|
IP er 85.24.98.116 :)
Men kan godt se at jeg havde en 192 adresse på en af de første ipconfigs....
Men det ser ud til at de har fikset hastigheden, jeg er igen oppe på 1.5 MB/s ned.
Jeg konkluderer at "teknikeren" jeg talte med ikke aner hvad han taler om, for den 10 adresse MÅ være arrownets, jeg har ikke nogen Vpn, har scannet op til flere gange med anti virus og rootkit scannere og min PC er helt ren.
| |
|
Filja
Det er vel interessant at finde forklaringen på hvorfor Routerens IP adresse ikke kommer med på Tracert og Pathping...
Der er vel ingen grund til at lukke spørgsmålet, før dette er besvaret...
Der er nok ikke tvivl om at fejlen på på Aronets side af modem..., men svar på spørgsmål er vel ikke fremkommet her..
vh Ben
| |
|
Super Filja...
Så er vi jo helt enige...
Men dem der sidder med support, har jeg ofte kun en Faq at slå op i...
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 08-11-10 19:28 |
|
Jeg fandt aldrig rigtigt ud af om mit kabelmodem også er en router?
Der er kun 1 indgang og 1 udgang, en router har vel flere udgange?
@Benjamin som jeg skrev tidligere nævnte ham "Teknikeren" jeg talte med sig selv som en "Af nørderne der ved hvad vi taler om" lol
| |
|
Det er jo til at finde ud af ved at søge typen på nettet...
Men den kan jo godt indeholde en router. Det er ikke alene afgjort af antal stik.
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 09-11-10 02:57 |
|
Så vidt jeg har læst mig til er det kun et kabelmodem og ikke en router.
| |
|
Du kan jo smide type nummer her, så er der sikket en der kan finde ud om det er korrekt.
vh Ben
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 09-11-10 22:52 |
|
Det har jeg gjort længere oppe :)
Scientific atlanta WebSTAR EPC2100
| |
|
Det ser ud til at være en router.
og KUN en router så nu ikke noget med at sammenligne den med sådan en her:
http://alatest.dk/anmeldelser/firewalls-og-bredbandsroutere/d-link-dir-855-xtreme-n-duo-media-router/po3-53949711,72/
Det kalder vi i daglig tale for en router men det er faktisk en sammensat enhed der består af bla. router, switch, dhcpserver, dnsserver, firewall, accesspoint....
Og den har åbenbart ip 10.255.255.254 (ifølge pathping og tracert)
Der er gået ged i denne tråd grundet en ændret ip opsætning, den var forkert da vi så den.
Spørgsmålet er jo så, hvor i alverden kom den opsætning fra?
Kunne forøvrigt godt tænke mig at se den rigtige ip konfiguration (ipconfig /all)
Måske det kunne besvare de løse ender
| |
| Kommentar Fra : Malk71 |
Dato : 15-11-10 07:37 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|