/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
MAC Stationær Power Mac G4
Fra : Fonzi11
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 05-11-10 18:02

Hejsa alle

Jeg har brug for lidt hjælp

Vi er kommet til at tage el/strømstikket ud af vores Mac da den desværre var tændt. Vi manglede et stik i forlængerledningen og kom desværre til at tage strømmen til Mac´en. Det gnistrede en smule bag på computeren og siden da har vi ikke kunne starte/tænde den. Når vi holder On/Off knappen inde er der lys i knappen, men den starter ikke op..

Er det bare en sikring eller er den totalt DØD ?

På forhånd tak

Lisa & ANders

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 18:12

Men ikke det er strømforsyningen der er røget. Hvis du har mod på at kigge ind i MACen kan du skrue strømforsyningen af. Der sidder sikkert en lille glas sikring som let kunne være sprunget

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 06-11-10 07:58

Den er jo ikke total død, når der er lys i kanppen.
Med lys i knappen er der også noget af stømforsygningen der virker, måske det hale.
Sker der intet når du trykker på knappen?
Det kan man ikke sige hvad der er galt.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-11-10 16:14

Jeg havde måske en ide om at det var udgangssikringen der var gået, men kan da godt se at det er mystisk der er lys i knappen.
Så kunne det desværre være bundkortet der er røget sig en tur.