/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Skal jeg have en Papegøje
Fra : o-blach
Vist : 764 gange
40 point
Dato : 04-11-10 16:37

Hej

Jeg brænder virkelig for en blåpandet amazon, men kan ikke bestemme mig om jeg skal have en.
Jeg er klar til påtage mig den store ansvar men i 50 år?
Og hvad så hvis den begynder at skrige, kan man stoppe det?
Please hjælp mig. Kan ikke finde svaret.

Hilsen Oliver

Kommentar
Fra : o-blach

Dato : 04-11-10 16:46

På forhånd tak :)

PLEASE HJÆLP MIG

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-10 17:03

Skrigeriet klares med et vred - men den vil nok forsøge at forsvare sig.

Men du kan få en masse gode råd fra landets fugleforeninger.
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=fugleforeninger&aq=7&oq=fuglef

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-11-10 17:27

Nej, du skal ikke have en papegøje! Kiloprisen er fuldstændig urealistisk høj og de smager end ikke godt.

Du kunne selvfølgelig også forsøge at holde staklen i live, men fugle sviner og skider over alt, de bider og larmer, de ødelægger alt de kommer i nærheden af og nogen intelligent samtale er de ikke i stand til at føre.

Du kunne overveje at finde dig en ægtefælde, de kan selv holde sig rene, man kan være heldig at finde en der er i stand til at føre intelligente samtaler, og man kan endda være så heldig at vedkommende kan bidrage økonomisk til husholdningen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-11-10 17:42

Hvorfor skulle du dog have en papegøje??
Man skal ikke have alt her i tilværelsen.
Engang drømte jeg mig virkelig en abe, - det har jeg da heller aldrig fået - heldigvis

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-11-10 18:49

Hvis du vil have en papegøje så køb sådan en:
http://www.br.dk/Kategorier/Bamser/Mekaniske plysdyr/Talende papegøje.aspx?id=608260

Den er billigere, sviner ikke, kan slukkes hvis du synes at den larmer, skal kun fodres med batterier og den har den obligatoriske blå pandelok.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-11-10 20:04

du kan få min. hun kan skam også snakke. det hun siger mest er: har du lidt penge og jeg har hovedpine.

Godkendelse af svar
Fra : o-blach

Dato : 04-11-10 21:09

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : o-blach

Dato : 04-11-10 21:10

svar nu seriøst.. gider ikke læse noget som nogen skriver for sjov :(

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-10 00:55

Kort og godt, når du er i tvivl, så skal du ikke anskaffe en, for hvis man påtænker at anskaffe sådan et kræ, så skal det være fordi man brænder så meget for det, at der ikke er nogen overvejelser og tvivl..ellers bliver du træt af fuglen og den bliver til en sur pligt, der får lov at sidde og røvkede sig og kun være en belastning

Kommentar
Fra : o-blach

Dato : 05-11-10 14:58

Hvor lang tid skal den flyve udenfor buret?, hvor lang tid kan den holde til at være i buret :)

Kommentar
Fra : o-blach

Dato : 08-11-10 14:19

Hvor svært er det at passe dem??