/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
grå jaco
Fra : olejørgensen
Vist : 710 gange
20 point
Dato : 03-11-10 19:56

vi er en familie på 5 der lige har fåget en grå jaco på 3-4 år , han er lidt tam , snakker en masse , men mit spørgsmål er kan han være alene hjemme hvis vi tager på camping ? eller vil det være synd ? vi har haft ham i en uge , hvornår kan han komme ud og flyve i stuen .

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 03-11-10 20:12

i kan da tage ham med det er camping
det er synd for fuglen at være alene da det er en selskabs fulg der best trives samenne med andre fugle af samme art eller når han er "familie fugl " så er i dens selskab

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-11-10 20:34

Citat
, men mit spørgsmål er kan han være alene hjemme hvis vi tager på camping ?

Havde du for alvor tænkt dig at lade dyret være alene hjemme

I så fald skulle i aldrig ha' dyr.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 03-11-10 21:49

Om han kan være alene hjemme.
Ja, i nogen få dage men KUN under forudsætning af, at der kommer en fuglen er tryg ved et par gange om dagen og fodrer den og underholder den...og alligevel vil den kede sig af H*****til

Papegøjer skal helst ikke være alene udover ganske få timer ad gangen.

Hvornår han kan komme ud og flyve i stuen.?

Det kan den når den er helt rolig og tryg ved omgivelserne og jer.
Og I kan kalde den til at komme og sætte sig.

Ellers så kan en fugl på den størrelse ret hurtigt rasere en stue hvis den flakser forvildet rundt og ikke mindst hvis I samtidigt forsøger at fange den..

Kommentar
Fra : olejørgensen

Dato : 04-11-10 13:24

. jeg siger mange tak for de gode råd

Godkendelse af svar
Fra : olejørgensen

Dato : 04-11-10 13:30

Tak for svaret dova.