/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Blokering af hjemmesider??
Fra : Lykkebringeren
Vist : 4076 gange
20 point
Dato : 03-11-10 13:23

Hej..

Jeg har et spørgsmål til alle jer derude der har forstand på computere... :)
Jeg vil gerne blokere nogle hjemmesider fra min computer... Noget porno for at være ærlig... er træt af lortet popper op hele tiden... Er pige, og gider ikk se på det ... !
Jeg har prøvet en masse; har været inde i min HOST-fil og blokere hjemmesiderne, men man kan stadig komme ind på dem, var også inde i min cdm-fil og tømme den...
Så har jeg prøvet at downloade noget proxy acces halløj.. lortet virkede ikke...
og så var der en der havde skrevet noget med man kunne gå ind i funktioner og blokere inde under klassificerede websteder... Men har Google Chrome som browser og der er der ikke en funktionsknap....
INTET har virket... jeg vil slet ikk ha' man kan komme ind på siderne....
Er virkelig computer-dummie.. så håber der er en der kan forklare hvordan jeg gør - udførligt!

På forhånd MANGE TAK :)
VH Lykkebringeren

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 03-11-10 13:25

Aner ikke hvad det med points betyder???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 13:26

Citat
er træt af lortet popper op hele tiden...

Hvis de "bare" popper op er din komputer jo fuld af skidt

Så rens den eller formater den - så er den sk.. slået....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-10 18:15

Jeps... en tur omkring: http://www.spywarefri.dk/ ..vil sikkert gøre 'underværker' !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 10 point
Dato : 03-11-10 19:48

Det er typisk på inficerede computere at den slags popop kommer, så de foregående indlæg om at rense computeren for virus og andet malware er en god ide
Citat
har været inde i min HOST-fil og blokere hjemmesiderne
det har du ikke gjort korrekt, sider som er blokeret i HOST filen kan ikke vises på computeren:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52&PN=1
men måske har du et sikkerheds program som ikke tillader at ændre i HOST filen

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 03-11-10 21:52

yes fine råd.. men vil egentlig gerne bare have de hjemmesider blokeret, så jeg så bagefter kan fjerne alt lortet med antivirus... har formateret mange gange... men jeg har så meget på computeren nu at jeg ikke har noget eksternt at ligge det hele over på.....

Vil bare gerne ha' hjælp til at blokere.... er der nogen der kan hjælpe med det??

@ o.v.n: Hvordan kan man finde ud af om man har det ? og er der noget man kan gøre for at ændre det? eller gøre det på en anden måde?

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 03-11-10 21:53

og fattede ikk det der spywarefri halløj..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-10 22:38

Du kan kontrollere at du har blokeret korrekt ved at tilføje en kendt side som du ikke har noget imod, for eksempel: http://www.dr.dk/Nyheder/?t (du fjerner den bare igen efter kontrollen) gem ændringer i HOST og prøv at klikke på linket her igen, nu står der på skærmen Siden kan ikke vises, bagefter går du til HOST filen igen og sletter linjerne til DR.
Du finder HOST filen ved åbne drev C og åbne mappen Windows finde og åbne mappen System32 finde og åbne mappen Drivers og åbne mappen Etc, der ligger HOST filen det er den fil som kun hedder HOST og ikke noget som helst andet, du højre klikker på HOST og klikker på Åben med, der vælger du Notesblok (Notepad) indholdet ser ud lignende indholdet i min HOST fil
Kode
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.

#

# Dette er HOSTS-eksempelfilen, der bruges af Microsoft TCP/IP til Windows.

#

# Denne fil indeholder IP-adressetilknytninger til værtsnavne. Du bør ikke

# angive flere end en post pr. linje. IP-adressen skal placeres i den første

# kolonne efterfulgt af det tilsvarende værtsnavn.

# IP-adressen og værtsnavnet kan adskilles af mindst ét mellemrum.

#

# Kommentarer (som disse) kan indsættes på individuelle linjer eller efter-

# følge computernavn. Kommentarer skal anføres med nummertegn '#'.

#

# Eksempel:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # kildeserver

# 38.25.63.10 x.acme.com # x-klientvært

127.0.0.1 localhost
for at blive ved DR så går du til nederste linje i HOST og klikker på Ny linje tasten, der skriver du:
127.0.0.1 www.dr.dk
127.0.0.1 dr.dk

luk Notesblok og sig Ja til at gemme ændringer, nu kan du ikke komme ind på sider som kommer fra DR, når du blokerer skumle sider så bør du skrive både med og uden www som jeg har gjort i eksemplet.
Den HOST fil jeg har givet som eksempel er fra en hel ny installeret Windows XP, jeg bruger programmet Spybot Search&Destroy til at tilføje filer til HOST og om nogle dage når jeg får den installeret så ser HOST hel anderledes ud med flere hundrede blokerede sider.
Spybot Search&Destroy er en i mine øjne lidt undervurderet sikkerheds program, men den kan ikke bruges som eneste spyware scanner, Spybot Search&Destroy er gratis og med dansk sprogfil, det er funktionen Immnunisering som tilføjer skumle adresser til HOST, den skal opdares manuelt og du bør opdatere før du kører en Immunisering:
http://www.filehippo.com/download_spybot_search_destroy/ klik på Download Latest Version

MalwarebytesAntimalware er også gratis på dansk og nok det allerbedste program til at fjerne skidt med, husk at opdatere før du scanner:
http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/ klik på Download Latest Version

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-10 22:39

Spywarefri er en sikkerheds forum hvor du kan få hjælp til at rense din computer

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 04-11-10 07:12

PÅ visse routere er der også mulighed for at blokere for uønskede hjemmesider!

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 04-11-10 08:54

O.V.N. :
Mange tak, skal jeg nok lige prøve.. men sådan som du beskriver det, er præcis sådan jeg har gjort det ..men må lige prøve at tjekke efter...

DOGVILLESTAR:
Det aner jeg ikke hvordan man gør?? Og vil det så ikk betyde at det er ligemeget hvilken computer man bruger i hjemmet, så vil man ikke kunne gå på noget snavs via det internet... ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-10 10:57

Du kommer INGEN vegne ved blot at blokere for visse hjemmesider - om få dage er der hundredevis andre - de hænger sammen som ærtehalm...

Og vil du blokere 1 million hjemmesider, kan du ikke bestille andet resten af dit liv (eller til du skifter komputer )

Skidtet SKAL væk - enten ved en ordentlig rensning (spywarefri) eller en formatering.....

Og så i fremtiden holde sig langt væk derfra....

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 04-11-10 15:03

Hmm.. ? Nu lyder det så som om du tror jeg selv har været inde på hjemmesiderne... skal da ikke kunne sige om min kæreste har - er også ligeglad... men man kan vel godt blokere de hjemmesider det altid handler om ?

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 04-11-10 15:04

Og hvis han har været derinde, så kan jeg jo så i fremtiden sikre mig at han hvertfald ikke gør det fra min computer jo...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-10 15:16

Citat
så kan jeg jo så i fremtiden sikre mig at han hvertfald ikke gør det fra min computer jo...

NEJ

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-10 15:56

Citat
så kan jeg jo så i fremtiden sikre mig at han hvertfald ikke gør det fra min computer jo...
JO hvis du ved hvilke sider som kæresten surfer på så kan du jo blokere dem og du skal jævnlig opdatere de sider som blokeres i HOST, der kommer hele tiden nye til.
Men få nu den computer renset for malware samtidig med at du blokerer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-10 15:58

Citat
sådan som du beskriver det, er præcis sådan jeg har gjort det
har du husket at der skal være mindst 1 mellemrum og gerne flere mellemrum mellem 127.0.0.1 og adressen på den side som skal blokeres

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-11-10 19:40

En klassisk fejl når folk prøver at blokere via HOSTS filen er at de får angivet filtype når de gemmer
(HOSTS bliver til HOSTS.txt)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-10 20:36

Tag du sammen og mand dig op:

Gå ind på f.eks. http://www.spywarefri.dk/ ..og få hjælp i deres forum:

http://www.spywarefri.dk/forum/

..eller find en lige så kompetent hjælp hér:

http://www.malwarecheck.dk/forum/
Det var bare dét ...jeg ville sige
HAI ! </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 04-11-10 21:46

@REFI: FJOLS!!!!
@O.V.N.: ja det har jeg husket - tror bare jeg dropper det her hvis folk skal være idioter... kan jo for fanden ikk gøre for jeg er computer-dum.. men tak til DIG, for dine seriøse svar...
@MOLOKYLE: Gæt selv hvad jeg har at sige til dig... !! Tak for forsøget på at hjælpe, men kan ikk bruge det der til noget!

Godkendelse af svar
Fra : Lykkebringeren

Dato : 04-11-10 21:49

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-10 22:04

Tak - men du må ikke give op, så lærer du jo aldrig noget, der har faktisk været mange gode forslag i tråden, læs den nu grundig igennem en gang til, det kan lade sig gøre at undgå den slags popop
Citat
kan jo for fanden ikk gøre for jeg er computer-dum
spørg endelig igen og brug de råd der bliver skrevet, det er på den måde man går fra computerdum til computereskpert