/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Helt amok
Fra : EA_HS
Vist : 897 gange
300 point
Dato : 02-11-10 19:09

Hvorfor ser mit grafik sådan ud, ?
http://peecee.dk/upload/view/273400

har lige renset den med CCleaner,. uden forbedringer,
+ 0pdateret driveren til grafikkortet.

PC,en er en lille laptop, asus Eee m/XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-10 19:21

For dårlig skærmopløsning....

ret den....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 310 point
Dato : 02-11-10 19:25

Måske driveren ikke fungerer til dit grafikkort. Det er da helt klatr den der driller.
KIg efter hvad opløsning og i hvilken kvalitet der vises

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-10 19:28

Sådan så kandu ud på min maskine lige inden grafikkortet gik i stykker.
Så glæd dig til at få et nyt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-11-10 20:31

Citat
For dårlig skærmopløsning....

ret den....

til hvad,..
den står på 'Digital fladskørm1024x768)......
hvis jeg flytter til (standartskærm)...... (skærmen er 10")
hopper den selv tilbage,..
den 'kører' med 32 bit,... jeg har prøvet med 16 bit
http://peecee.dk/upload/view/273406

men intet ændrer på udseendet.
(Pc,en er ca 1 år,.. og har max kørt 70 timer)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-10 22:27

Ja og hvad så, min PC var ikke 1 år før grafikkortet røg sig en tur.

Men så må der være garanti på din maskine.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-11-10 22:42

Det første billede kan jeg ikke se nogen fejl på det er en side her fra Kandu, hvad er der som du ikke er tilfreds med?
Det andet billede viser at du har slået web indhold til på skrivebordet.
Vil du have højere opløsning end 1024X600 på en 10" skærm?
Altså enten skal jeg have briller eller en eller anden fortæller hvad fejlen er på billederne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-10 08:55

o.v.n.

Du skal have briller, på billedet er der ingen rammer, kun tekst. Men ingen rammer om teksten.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-11-10 12:05

Til EA_HS Man skal lige tænke på at grafikkortet skal ind i et meget lille rum, på sådan en bærebar pc, på sådan en lille maskine skal det holde til meget meget mere varme derfor skal det udvælges med meget omhud.
Havde det været en alm: stasionær maskine vil jeg altid vælge et grafikkort fra ATI, de er mere stabile, det er min mening.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-11-10 16:15

Citat
Til EA_HS Man skal lige tænke på at grafikkortet skal ind i et meget lille rum

det skal det vel på alle bærebare,...

Det lyder som om der er forskel på hvilken PC det ses på,

her er siden som det ser ud med mine 'øjne'/kamera
http://peecee.dk/upload/view/273480

ser det ikke lidt forkert ud,.. ?
godt nok kan man læse teksten,.. meeen det er alligevel underligt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-10 18:48

Jo det ser underligt ud for du mangler rammerne rundt om teksten. Det gjorde jeg også og 2 dage efter blev min computerskærm sort. Det var grafikkortet der stod af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-10 19:39

Du er vel sikker på at du har nyeste Java? Ccleaner er kendt for at kunne rydde særdeles grundig ud, husk altid at gennemse det som programmet har fundet som unødvendig inden du lader Ccleaner fjerne filerne:
http://javatester.org/version.html
de manglende rammer ligner noget jeg så engang på en nyinstalleret Windows XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-10 20:32

Rammerne er godt nok væk men resten ser jo fint ud. Også dit billede af egenskaber for skærm ser rigtigt ud. Jeg tror også der er lavet en for karftig oprydning. Sidder og spekulerer på om der er en indstilling i IE der kan være forkert.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-11-10 11:12

Citat
Sidder og spekulerer på om der er en indstilling i IE der kan være forkert.

Det lyder rigtig,...
når jeg starter op vil den gerne instell. IE8,..
men jeg er ikke så interes,.. (skulle måske være,. ?

har lige lavet en 'hård' test af grafikkortet((burn-in test),.. skulle være ok (0 fejl)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-10 11:20

Citat
når jeg starter op vil den gerne instell. IE8,..

Så er det jo ret sikkert at der er fejl i din browser....

Lad den køre den installation - så løser det nok sig selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-10 16:57

Hvad så er der kommet rammer på kandu

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-11-10 18:15

Citat
Hvad så er der kommet rammer på kandu

Der en smule linier,.. og fx ramme omkring citat,. men ingen farve i citat, mm.
og alle de sædvanlige rammer (blå/grøn) der plejer at være omkring spørgsmål og svar er helt væk

der er i det hele taget ikke sket nogle forandringer til det bedre,

IE8 er installeret + opdateret,

Citat
Du er vel sikker på at du har nyeste Java? Ccleaner er kendt for at kunne rydde særdeles grundig ud

ja,.. når jeg tester med det program du foreslår, så skulle Java være ok,
(men er java ikke mest til 'bare' at gøre billeder 'levende')

hvad f..... kan der være galt,

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 04-11-10 19:40

prøv at skifte browser til firefox eller Opera browser og se om de har det samme problem så kan du være sikke på at det er IE der fucker op eller om det er en fejl der også er der så er der et eller andet gal med dine driver til grafikkort tror jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-10 19:51

Er den maskine FØDT med XP ??????

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-11-10 08:16

Citat
Er den maskine FØDT med XP ??????

JA,,,, der medfølger CD

men nyt problem .. jeg ville i netbank og skulle lave ændringer, i værktøjslinien,!!
den er nu på engelsk,...
alt andet tilsyneladende DK

Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 04-12-10 16:11

Tak for svaret Fijala.