/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ny CD giver ingen lyd:(
Fra : hundejens
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 01-11-10 19:32

Jeg har købt en ny musik CD, og den giver ingen lyd når jeg afspiller den på mit anlæg, som er et Kenwood NV-301.

ALLE mine andre CD´er spiller fint.

Det underlige er at, denne CD virker når jeg afspiller den på min PC.

CD´en er af mærket dicentia og jeg har derfor skrevet til dem.

http://www.dicentia.dk/OM-DICENTIA.65.aspx

Er der nogen der kan hjælpe mig med en forklaring?

Det virker jo som om at denne CD ikke er lavet til afspilning på alle typer anlæg, og dette er vel ret kritisabelt.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-11-10 19:38

Hvis det er en CD-RW så kan det være forklaringen.

Kommentar
Fra : hundejens

Dato : 01-11-10 19:50

Nej, altså det er en helt ny musik CD, købt i TP musikmarked.

Den er købt med musik på, for lige at understrege dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 20:09

Musik er MANGE ting (f.eks kan alle anlæg ikke afspille mp3) - så det er jo muligt den er lavet til en eller anden form for "specialafspilning" dit anlæg IKKE kan klare....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-10 20:11

Du har et gammelt anlæg, i dag kopisikres mange CD'er og derfor er de i et formai som dit anlæg ikke kender. Jeg har oplevet det selv og har stadig CD'er som ikke kan spilles i stuen fordi de er kopisikrede og fordi mit anlæg er flere år gammelt.

Hvis jeg absolut vil høre de CD'er i stuen så lægger jeg CD'en i den bærbare og hører den via den inde i stuen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 20:11

Sikker på det er en CD og ikke en DVD eller Blu-Ray

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-11-10 21:52

Hvis du kan afspille den computeren så prøv at se hvilket filformat det er. Hvis det MP3 så kan det være forklaringen.

Min CD-afspiller er 15 år gammel og jeg har aldrig haft problemer med kopisikrede CD´er.

Prøv at afspille den andre steder. Fx. i bilen.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 01-11-10 23:36

Skriv lige, hvad det er for en CD. Måske vi så kan "slå" den op på nettet og finde ud af, hvad formatet er!

Kommentar
Fra : hundejens

Dato : 03-11-10 16:15

Kære alle

Mange tak for svar og bud.

Det (for)underlige er hændt, at jeg har fundet en løsning.

Hvis jeg sætter CD´en i og trykker play, stopper den igen og trykker på en af de andre knapper(Tuner, Tape, eller MD/DVD), og derefter trykker tilbage på CD(play), så kører den pludselig med lyd:)

Meget mystisk, men nu kan jeg altså høre den.

Hvodden lukker jeg den her???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-10 18:14

Citat
Hvodden lukker jeg den her???

Du accepterer bare EET af svarene og trykker send...