/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 3 TD vandpumpe
Fra : Josph
Vist : 1917 gange
200 point
Dato : 01-11-10 18:34

Skift af vandpumpe på min Golf 3 fra 94 er ikke gået så godt

Vandpumpe er monteret uden for tanrem, så jeg tager generator af pluds det skjold,
så er jeg inde ved vandpumpen.

Har købt en ny og monteret den, men skidet var utæt. Afmonteret den igen, prøvet at pudste i termostat plastik studs og holde for de andre huller, for mig er der ingen utæt heder, ved den nye pumpe med monteret termostat.

Prøvet at montere den igen med nye pakninger mod mortorblokken og flyende pakning.
Lige lidt hjælper det, jeg tror at den er utæt oppe hvor den går på blokken, men er ikke sikker,
men kan ikke se ind bagved og det er heller ikke til at se noget nede ved de andre studser.

Gode råd efterlyses til hvordan jeg kan komme videre ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-10 19:16

Vandpumper plejer at holde tat ve to flancher mod hinanden med en papirpakning imellem.

Gamle pakningsstumper skal fjernes med forsigtighed og tålmodighed for ikke at skade letmetalflancerne.
Langsom gradvis af spænding skruerne, så den ikke bliver skæv er nødvendigt. Man bruger naturligvis momentnøgle på den slags.

Pil af igen kontroller at flancher er glatte og plane . Ellers må du købe nyt, eller bruge en tykkere pakning, som du selv klipper og supplerer med et patenttætningsmiddel. ,

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 05-11-10 09:28

Hej josph
Mig bekendt,er der ingen pakninger mellem vandpumpe og motor. Når du har afmonteret vandpumpen kan du se et rund hul i motorblokken,se på vandpumpen, den har også et rundt hul,der passer ud for hullet i motorblokken. Da du købte vandpumpen fulgte der en Oring med:sort rund gummiring:Denne ring monter du på vandpumpen. For at ringen ikke falder af ved montering,giver du først ringen lidt flydende pakning,kun lige så den bliver klistert,så den ikke falder af. Så på men pumpen,spænd den ikke for hårdt,da det kun er en gummiring du skal spænde sammen.
PS.Pas på,du har også købt en termostat,der fulgte også en O ring med,magen til den som du brugte til vandpumpen,pas på ikke at forbytte dem,de ligner hianden, men er det ikke.Pøj pøj
Husk at fjerne den gamle O ring fra motoren.