/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Jule-pakke-kalender
Fra : pifo
Vist : 1882 gange
50 point
Dato : 31-10-10 20:05

I morgen er der 1 måned til at vi skal åbne pakkekalendere.
Jeg har ikke små børn længere, men de store synes jo stadig, at det er hyggeligt med en lille gave hver dag i december lige til juleaften.
Jeg søger gode idéer til både mand og voksne (teenage-) børn. Det kan være en færdigkøbt pakke kalender, eller også skal jeg ud og finde på de små gaver selv. Sidste år ved jeg, at Matas havde nogle fine kalendere, som jeg desværre ikke nåede at købe i tide.
Håber at I har nogle supergode idéer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-10 20:54

I Netto har de en boks med 24 kasser så man selv kan putte noget i
http://viewer.zmags.com/publication/d5fd9f6a#/d5fd9f6a/4

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-10 21:56

Jeg har gemt æsker fra chokolade og pastiller og bolcher fra sidste jul. Nu får mine ikke kalendergaver, men vi rafler juleaften om mindst 25 gaver til under 50 kr pr. stk.

Jeg køber lakridskonfekt, chokoladepastiller, andet slik og lægger det i små pakker i en æske. Jeg kan også bruge makreldåser og dåser med torskerogn, hvis de er på tilbud. Eller pasta i en æske, de rasler ikke så meget.

Men en pakke lakridskonfekt og så 5 stykker i en lille pakke plast med en sløjfe om.

Nu ved jeg ikke hvor meget de gaver må koste og hvor mange du skal bruge.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 31-10-10 22:17

Byg et juletræs kalendergave stativ af bambus- blomsterpinde.
Begynd med at tage 3 pinde på moget med 120 cm, læg dem ved siden af hinannen og sæt elastik 5 cm. fra den ene ende, så sætter du dem på gulvet og lader dem skræve med tilpas mellemrum så har du grundlaget for et juletræ. dernæst saver du mindre bambusstokke ud og sætter dem rundt om juletræet 3 eller 4 steder med mellemrum hele vejen rundt on juletræet, påsættes med elastikker. Du har nu hold på det hele, og giver så alle samlinger en tur med limpistol.
Dette træ kan nu enten blive i farven som bambussen har, eller sprayes grønt.
Nu kan træet påbindes alle kalendergaverne.
Det er farligt at begynde på når man som vi har 4 børnebørn, altså 4 kalendertræer med i alt 96 gaver til 2- 5 kroner.
Go`kalender lyst.
Kan sende foto hvis jeg får mailadresse.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-10 00:48

Har altid givet bedsteforældre "pakkekalender". 24 "dagligdagsting"pakket ind i en pakke for sig påsat tal fra 1 til 24, lagt i en kurv, kasse eller bundet på snor - alt afhængig af størrelsen, - og hvor har det gjort lykke!
Til dine "børn" kan du måske bruge nogle af følgende ideèr: noget godt the, 1 pund friskmalet kaffe, vaskeklude, IQ puzzle, hjemmesyltede rødbeder i glas med julestof klippet til låget og elastik om, dine børns ynglingssmåkager i en fin dåse, din jordbærmarmelade osv., solcelle julelamper http://viewer.zmags.com/publication/94e8b9fc#/94e8b9fc/36,
stribede strømper er på mode, Amo Den store fødselsdagsbagebog, Den store bagebog 2-3. Kan bl.a. købes i Bilka og Føtex, fyrfadslys, bloklys, juleservietter -
Til din mand kan du lave et klippekort, eller lave 24 sedler/tegninger med det du vil give eller gøre for modtageren.
En fælles tur i biffen, en omgang hovedmassage, en filmaften, en spilleaften, en dovneaften, overraskelsestur - en hjemmelavet 3 retters menu - et kursus i skjorte strygning, billetter til fodboldkamp osv. - er ikke særlig kreativ ligenu.....

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-10 00:59

Åh, åh havde ikke læst teenagebørn - var for hurtig - tænkte i hovedet, at det var unge, der var flyttet hjemmefra.
Men så kan der være ting til at lave armbånd af, lædersnøre o.lign. - har lige været på tilbud i REMA
Teenager her både unge mænd/piger laver armbånd - den helt store dille http://www.captoy.dk/legetoej/smykker-249/lav-venskabs-armbaand-56/#images
Flere ideer - http://www.captoy.dk/legetoej/metal-drillespil-332/

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-11-10 17:08

Jeg ville vælge at gå over til adventsgaver istedet.

Det gjorde jeg, da de blev store. Så kan de bedre få noget som de kan bruge til noget. (efter ønskeseddel eller noget jeg har snappet op)

Altså hvis økonomien betyder noget :)

Dermed er spændingen ikke ovre her. Såfremt alle er hjemme, så bliver gaverne gemt, i en kurv med nisser, som skal findes- det synes de altså stadig er sjovt.

Uanset hvor forudsigeligt det er, idet den jo ikke kan gemmes særlig usynligt hver gang- så går der sport i det- hvem finder den først ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-11-10 17:14

ups glemte lige, at det selvfølgelig er suppleret med herlig søndags(formiddags) morgenbord og julehygge.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 22-11-10 09:09

Tak for svaret katekismus. Jeg tvivler på, at jeg går i gang med det projekt i år, men en god idé skal belønnes, så tak alligevel

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-12-10 00:05

Jeg glemte, at foreslå en skrabekalender. I stedet for almindelig julekalender får mine unge "børn" en skrabejulekalender - den falder altid i god jord