/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
blive lærer?
Fra : lina-nu
Vist : 1294 gange
100 point
Dato : 31-10-10 15:52

hvordan kan mand blive lærer i Danmark?Jeg har uddannelse soom master i IT,Kan jeg blive lær her i en skole i Danmark?

sorry if my danish is wrong :( I have general doubt that how can a person become a 'lærer'(teacher) here,if I have some master degree university degree in computer science or IT and I can talk and write danish as well.Should I go to any other courses ,training?

Please advice

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-10 15:54

Du kan læse om uddannelsen her

http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/folkeskolelaerer.aspx

1. du skal have bestået en gymnasiet
2. du skal gå på seminariet bagefter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-10 15:57

Velkommen til, jeg kan se at du er forholdsvis ny bruger på kandu

Du har på nuværende tidspunkt stillet 3 spørgsmål, som du ikke har afsluttet endnu. Hvis du har fået et brugbart svar, er det pænest at accepterer det svar du kunne bruge. Hvis du ikke gør det, annullerer kandu det for dig, og fratrækker dig 5 point.... og ingen vil kunne få glæde af hverken spørgsmål eller svar... prøv engang at læse - kom godt igang - ude til venstre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-10-10 15:57

Vrøvl. Man kan undervise på eksempelvis CBS....Det skal man ikke være skolelærer for og dermed er en studenterekamen heller ikke nødvendig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-10 16:23

Det kræver ikke studentereksamen for at gå på seminariet i Skovlunde. Kun lidt livserfaring.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 31-10-10 16:39

Der kræves det samme på KDAS i Skovlunde som andre seminarier - der kan være tale om Merit, og da er det ikke

Citat
Kun lidt livserfaring

Citat
Det ligger i begrebet merit, at man kan få 'kredit' for sin erfaring og uddannelse. Dette udmøntes ved, at uddannelsen til lærer kan gennemføres på kortere tid og indeholder færre fag end den ordinære læreruddannelse

http://blaagaard-kdas.ucc.dk/meritlaerer/

Desværre bliver der fyret mange skolelærere i disse tider, og merit uddannede ryger først, da det ikke er helt den samme uddannelse som dem der har - taget hele pakken -

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-10-10 17:10

Citat
and I can talk and write danish as well.

- well, why don't you???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-10-10 18:42

Hvad er dit hovedsprog Lina.
Det er vist heller ikke Engelsk - vel.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 31-10-10 19:42

Læs om merit lærer uddannelsen her http://blaagaard-kdas.ucc.dk/meritlaerer/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-11-10 06:24

Jeg læser til Lærer, og jeg er ikke student, man kan sagtens søge dispensation, men det er ikke det, det handler om her.

Der er masser af muligheder for at undervise, også uden en læreruddannelse, f.eks på CBS, som det er nævnt højere oppe, eller på de gymnasiale uddannelser.

Her kan du med din mastergrad komme i gang med det samme, i løbet af de første 2 år som underviser, gennemgår du et trainee program, som giver dig de pædagogiske værktøjer du har brug for, og så er du fuldt kvalificeret gymnasielærer.

Alternativt, kan du med din baggrund nemt komme ind på læreruddannelsen, men det eneste den giver dig, er mulighed for at undervise i folkeskolen

Godkendelse af svar
Fra : lina-nu

Dato : 09-11-10 17:33

Tak for svaret Nordsted1.

Thanks for all friends..its really helpful

Kommentar
Fra : lina-nu

Dato : 09-11-10 17:37

Thanks a lot friends..I did my masters in IT and having almost 2 years of IT professional job experience,from 2006-2008.but right now I am here in Denmark and learning danish and like to work as a teacher here after completing my danish education in sprog skole.

So can I approach the http://blaagaard-kdas.ucc.dk/meritlaerer/

them and find something interesting for me after my danish classes?It may take almost 6-8 months to finish my danish education