/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Forstærkning af digital Tv signal
Fra : gubsi19
Vist : 455 gange
20 point
Dato : 31-10-10 13:44

Jeg har en Triax ufo antenne (digital m/20db forstærkning) hvordan forstærker jeg det signal, kan jeg monter en Triax booster amplifier (308205) i serie med ufo antennen, og får jeg noget ud af det?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-10-10 14:16

Ja du kan sætte en forstærker på antennen, men du vil kun få noget ud af det, hvis du har lange ledninger mellem antenne og TV/Decoder, i praksis mere end 5 meter.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-10-10 14:21

Du kan også vinde noget ved at bruge en forstærker, hvis du skal fordele signalet til mange TV/dekodere. Men prøv at sætte antennen der hvor den skal være, og anbring en enkelt modtager så tæt på antennen som muligt, hvis det fungerer der, men ikke ved den endelige placering, så kan du købe en forstærker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-10 17:43

Brug hellere en god antenne . En yagi- eller gitterplan-antenne er langt bedre end den rundspredende ufo.
Ufoen samler en bunke støj op fra alverdens kilder . Støjen vil du også forstærke og du får med to forstærkere sikker kun overstyring og forvrængning fra forstærker to.
Som bertel skriver kan en ekstra forstærker kun kompensere for tab i en lang ledning. Det bedrer ikke et dårligt signal fra en dårlig antenne.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-11-10 08:52

Hos Jem&Fix har de en antenne til 299 eller 249 når de er på tilbud. Den tager et rigtigt godt signal ind, Den har 12 elementer og skærm. Ofte er der dårlige modtagerforhold på nogle campingpladser, men her løser den disse problemer!