/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
sparkedragt i patchwork
Fra : lham
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 30-10-10 14:23

Hvor får jeg fat i en sparkedragt i patchwork ( Dolly Parton : coat of manny colors ) til nyfødt dreng?
Behøver ikke være syet af en masse stumper -også meget fint med påtrykt/indvævet-strikket uregelmæssigt mønster i mange kraftige farver. Må gerne være brugt- bare i tip top stand.
Størelse : Må gerne kunne bruges 1 års tid

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-10 15:19
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-10 15:36

http://www.smartkids.dk/Brands/SMAAFOLK#brands=[401]&brands=[401]&price=[29,550]&offset=[3212]

mest på grund af retro stilen - farverne og

her noget patchwork:

der er forskellige forhandlere af MOLO

http://www.babybusiness.dk/nye-heldragter-og-bluser-fra-molo.html
du skal lige rulle ned til nummer 2

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-10 16:01

Tror du ikke drengen vokser i 1 år siden du gerne vil have den skal bruges i 1 års tid.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-10 17:06

Citat
Tror du ikke drengen vokser i 1 år siden du gerne vil have den skal bruges i 1 års tid.

Der har granner01 en pointe- du skal nok vælge noget som ligger lidt imellem, altså ikke fra start 50 -62 cl men omkring 80 -90 cl.

Men stadig det holder ikke et år- i størrelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-10 17:10

Citat
Må gerne kunne bruges 1 års tid

Hvis det er til det samme barn, så skal du sy/strikke/hækle i elastikker.

Elastikker kan købes i mange forskellige farver

Et nyfødt barn kan da ikke som 1 årig passe den samme størrelse tøj som en nyfødt.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-10-10 19:57

Ikke Patchwork - men farvestrålende:

http://www.smartkids.dk/toej/body-sparkedragter/heldragter/Moenstret_Phister_Philina_sparkedragt_111618_552

Eller kan du jo også bare finde et mønster til en sparkedragt, og så lave et stykke "patchwork-stof" af forskellige stykker stof, som du kan klippe til og sy.

Eller du kan måske finde noget her, du kan bestille:

http://www.lisannes.dk/23515965

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-10-10 06:23

tak for foreløbige svar, mange links refererer til butikker hvor de sælger alverdens udstyr til "hjemmesyning"
Jeg kan desværre ikke sy selv så det skal være noget færdigkøb.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-10 11:25
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-10 13:20

det er sgu´ikke let at finde den der dolly parton coat....
Jo- farverne, men enten er det stribet eller også er der mange billeder på.

Det tætteste jeg kan komme er en bodystocking i mangefarvet tern:

http://www.mille-mi.dk/product.asp?product=54253

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-10 13:27
Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-10-10 19:12

Smuller 54
Tak for din ihærdighed-og så her til sidst Dollys drivende sentimentale sang .
Jeg lader stadig tråden stå åben og ser om jeg kan få "knoglekontakt" med en måske forhandler i morgen. Der er go tid -min datters dreng introduseres først til livet på jorden i feb.

Kommentar
Fra : Duddis

Dato : 03-11-10 00:06

Du kan prøve i Århus på www.se-min-kjole.dk der kan man få tøjet lavet til en lav pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-10 09:26

Jeg vil foreslå dig at sy/få syet et barnevognstæppe i stedet... det kan bruges i mindst 3 år, og bliver noget af det mest personlige du kan give, da du selv bestemmer hvordan det skal se ud.

Nu skriver du at du ikke selv kan sy, men et barnevognstæppe er supernemt... nogle stofforretninger har også syskole, eller måske en meget venlig ekspedient, du mod betaling kan få til at sy for dig.

Du udvælger dig noget forskelligt bomuldsstof, vasker og stryger det (bomuld er bedst men kryber i vask)

Nu klipper du det op i firkanter, dernæst syr du firkanterne sammen i baner

Du skal bruge et helt stykke stof til bagside.. jeg bruger selv ensfarvet i en nuance der passer til forsiden

Så tager du det hele stykke og lægger en bane på midten af det hele stykke, (du skal starte på midten af det hele stykke, for at det ikke skal blive skævt) så syr du en bane på, banen skal have retsiden nedad... så vender du retsiden op og stryger, og lægger den næste bane på, igen med retsiden nedad.. så banerne på med en side til højre og venstre så du syr udad til begge sider -- igen for at det ikke skal blive skævt.

Du slutter det hele af med at sy et kantbånd på...

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-11-10 07:03

Tak for svaret smuller54.
og din ihærdighed.
Tak til øvrige . jeg opgiver vist det som gave da det kræver udvidet sykursus eller rigtig mange gavepenge