/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Anti-virus software
Fra : Steen2000
Vist : 675 gange
20 point
Dato : 30-10-10 13:15

Hej
Hvad skal man lægge af anti-virus på sin private laptop?
Har købt en Lenovo S10-3 for nyligt. Der er noget McAfee anti virus på, men nu er den begyndt at sige abonnementet skal fornyes? (400 kr.)
Skal man gøre det?
Eller findes der noget bedre?
Findes der noget freeware der kan bruges?

På forhånd tak !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-10 13:26

AVAST

Microsoft security essentials, den har jeg på prøve.
begge koster gratis

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 30 point
Dato : 30-10-10 13:26

Bruger den nye gratis fra Microsoft

har aldrig problemer med noget, og den kører strille og roligt i baggrunden

http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-10 13:26

Brug Avast eller AVG, ganske udmærket begge to, selv bruger jeg Avast,
kan hentes her:
http://www.filehippo.com/download_avast_antivirus/

AVG
http://www.filehippo.com/download_avg_antivirus/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-10-10 13:26

AVAST har ingen firewall

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-10-10 13:32

Som de fleste skriver så synes jeg også du skal bruge windows essentials, den er gratis og den fungere lige så godt om alle dem du skal betale for at bruge, den belaster dit OS minimalt så du ligger ikke mærke til at den er der. Med hensyn til firewall som Teil skrive, så skal du ikke tænke på den, du kan sagtens benytte windows firewall, den er ganske sikker og tager jeg ikke fejl så har du windows 7 på din nye bærbar og windows firewall er blevet forbedret på rigtig mange punkter i windows 7.

Godkendelse af svar
Fra : Steen2000

Dato : 30-10-10 13:40

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 30-10-10 13:42

En fornøjelse

good luck