/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
"vippefugl" + pivirøvhest
Fra : lham
Vist : 5424 gange
100 point
Dato : 29-10-10 07:51

Har forgæves søgt efter pivirøvhest og vippefugl-nogen der ved hvor man får fat i sådan nogle "dyr" ?

Vippefugl: mekanisk/stiliseret fugl der uden strøm står og vipper frem og tilbage .Frem dypper den næbbet i en skål med ??? så vipper den bagover og frem igen.

Piv i røvhest : udformet som en hest /hund -andet dyr i ler/keramik -man blæser så i røven på den og pibelyd fremkommer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-10 08:03

Piv i røv dyrene skal du finde antikvarisk

http://www.antikbrevkassen.dk/stort.asp?selbinr=180

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-10 08:04
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 29-10-10 10:12

Jeg har set piv i røvdyr enten i Den Fynske Landsby eller Den gamle By i Århus, men tit kan de købes på Bymuseer, da det er gammelt legetøj.

Den der vippefugl, har jeg ikke set siden jeg som barn selv havde en - den tørrede desværre ud og "døde" - underligt at den ikke også er blevet relanceret, for den var da morsom ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-10 16:54
Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-10-10 17:59

Teil
ja de har godtnok mange men alle "lergøg "
de har åbenbart ikke haft fantasi til at lave en "pivirøvelg-med fløjte i enden"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-10 18:26
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-10-10 19:27

Citat
Jeg har denne stående i reolen.

Det har vores gamle nabo også....og DET er en hest.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-10-10 06:44

Theil+Piaskov

Jeg må til optikeren-hvis det er en hest så er der vist andre ting jeg trænger til at få et nyt syn på !

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-10-10 07:03

Sådan et Piv-I -Røv dyr hedder en okarina - Det gør det lidt lettere at søge!

http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Musik/Musikinstrumenter_og_tilbeh%C3%B8r/okarina

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-10 07:08

Den drikkende fugl kan du købe her + en masse lignende ting og sager -

http://www.frederiksen.eu/da/produkter/dk_natur%252Fteknik_859/a-ha-dimser/vnr/173610/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-10-10 09:25

Dogvillestar

Ja det er drikkefuglen i moderne udgave, desværre angives der ikke nogen pris men ekspedition og fragt alene 335 kr !!!! dertil fuglens pris ! Det er for meget til den gave men jeg ringer til dem mandag

Nordsted 1
kontakter keramikeren mandag da der ikke er katalog/priser på hans hjemmeside

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-10-10 18:53
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-10-10 19:05
Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-11-10 18:33

Dogvillestar

vippefugl: Fuglen koster 100 kr ok men de holder stædigt fast på at kræve 335 kr i startgebyr og fragt altså 435 kr !!!!.
Der må sgu være andre der forhandler sådan et næbdyr til en alm pris -men hvor ?

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 25-11-10 06:07

Tak for svaret dogvillestar.
rigtig fugl men desværre for dyr med det startgebyr

Kommentar
Fra : dogvillestar