/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvorfor ændre min kat adfær?
Fra : Tigermus01
Vist : 544 gange
20 point
Dato : 28-10-10 22:58

Jeg har haft min kat "Tiger" i nu 14 år, og hun har altid været god som dagen er lang(som man siger). Hun havde en månedstid hvor hun kun var hjemme for at spise, og så løber hun ud igen. Men nu hvor hun er kommet ind, er hun kun i køkkenet eller fyrerummet, hvor hun kun sover og spiser. Hendes øjne er blevet sådan lidt grumset at se på, og har en uren gul farve.
Jeg har altid leget med hende ved at kaste små tøjmus, ret og børstet hende, og har reglmæssigt været til dyrelægen for at få hende tjekket. Hun har altid været en sund og rask kat.

Mit spørgsmål er så.... Er min kat blevet gammel og segnil

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 00:20

Jeg tror hun er syg, hvis hun var min ville jeg få hende tjekket hos en dyrlæge. Jeg kan ikke lide hendes lidt grumsede øjne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-10 00:43

Din gamle kat er syg lyder det til.

og muligvis ved at være blind.

men det kan også skyldes sygdom at øjnene ændrer sig

Så til dyrlægen med katten er mit bud.

Især fordi den har andret adfærd og så det med øjnene.

14 år er også en høj alder, ¨så måske katten er gammel og træt og trænger til at blive aflivet..selv om det måske er svært, så hellere det end lade en gammel kat lide den sidste tid af dens liv......

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-10-10 01:06

Den har haft sine gode dage og et langt liv. Lad den få fred!
MVH Akle

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 13-11-10 22:08

Hej Din Kat har foet en øjenbetændelse og skal hos dyrelægen at for nogen medeisin for øjen betændelsen. Samtidigt skal du har en sundheds tjek for din kære kat det kan jo være at der er flere ting som ikke er i orden.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-11-10 23:25

Katten har højst sandsynlig vrøvl med nyrerne, det er der mange ældre katte der får og dét tyder også på nedsat nyrefunktion med ændringen af øjnene.
At den har det skidt er der ingen tvivl om.
Har du været ved dyrlægen? - for det er nogle dage siden du skrev indlægget om din kat.

Hvornår hører vi hvordan det går med katten?

MVH Akle

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 15-11-10 19:32

Din kat har øjenkatar og skal hos dyrekægeb fir at for medicin så skal den nok bliver sig selv igen-

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 18-01-11 17:24

Få din læge, det behøver ikke at være en dyrelæge, til at skrive en recept på ultracortinol, og dryp
din kat i øjnene med det 2 gange om dagen i nogen tid.Der er stor chance for at det hjælper.Mvh. K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 18-01-11 17:37

En kat behøver ikke at være affældig som 14årig, jeg har en der er lige så gammel, den kan gå ud og
til en aflukket gårdsplads, hvor der er et stykke med græs, og i det ligger den timevis i øsende regnvejr ved temperatur på kun 2 grader om natten, efter det går den ind og sover dagen lang i sofaen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-01-11 17:48

kogalejy
Stik ulovligt!!! ... og tror næppe lægen vil samtykke.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 20-01-11 14:19

Min kat havde en øjesygdom, det ene øje blev til sidst tillukket med en gråhvid hinde, så den var blind
på det øje. Af dyrlægen fik jeg det omtalte ultracortenol og i løbet af et halvt år forsvandt den gråhvide belægning og øjet blev enda mere blankt end det raske, når lyset falder på katten lyser det
kraftigere tilbage end det andet.
et. Da den lille flaske slap før tiden og jeg for at få en ny, måtte jeg hos dyrlægen gennem en dyr
konsultation, så jeg bad min egen læge udskrive en recept til en flaske til, og det var han med på
52 kr. kostede den, mod kr.85 hos dyrlægen plus en konsultation til små kr. 300, så det kunne en
selv en læge godt forstå, og midlet bliver jo ikke bedre af at gøre det dyrere.

Det var altså historien om en 14 år gammel kat hvis øje blev fuldkommen rask.
Jeg håber for dig, og især for din kat at du kommer til samme resultat. Mvh. K.