/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Nintendo Wii
Fra : jøjø
Vist : 770 gange
200 point
Dato : 28-10-10 21:59

Jeg skal til at købe Nintendo Wii til en svensk pige.
Konsol og spil.
Jeg kender ikke noget særligt til computerspil.

Umiddelbart havde jeg bare tænkt at købe det i Danmark,
men så så jeg et sted, at der stod "dansk udgave".

Er der så mon danske tekster og/eller tale på spillene?
Jeg tænker på fx "New Super Mario Brothers" og "Wii Sports".

Accepteret svar
Fra : NoQia

Modtaget 210 point
Dato : 28-10-10 22:23

Mange af de spil der sælges i Dk til børn, har fået en dansk versionering. Det gælder dog ikke alle spil. Nogle spil udkommer med valgmulighed, så du kan vælge engelsk, svensk, dansk, tysk, spansk osv sprog. Det er derfor ikke lige at give et entydigt svar.
Står der 'dansk udgave' på kassetten, så kan du godt regne med at sprog og/eller vejledning er på dansk, men det behøver ikke betyde at der ikke kan vælges andre sprog. Mange spil til wii har kun engelsk vejledning og selve spillene har ingen tale, så der er det underordnet hvilket sprog det oprindeligt er på. Spillet vil i så fald ofte være selvinstruerende, dvs. der vises på skærmen, hvad spilleren skal gøre.
De to spil du nævner, har muligvis danske menuer, men så vidt jeg husker, bliver der ikke talt i spillene, så det skulle ikke betyde noget for en svensk pige.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-10 12:53

Bare for en sikkerheds skyld så ville jeg købe den i Sverige. F.eks. her på nettet:

www.computercity.se

Du kan få den sendt hjem til dig selv eller du kan få den sendt direkte til pigen.

Mine børnebørn bor i Sverige og de har en Wii der og det har jeg også her i Danmark og der er forskel.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 31-10-10 18:29

Tak for svaret NoQia.