/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vaskemaskine AEG LN68661
Fra : freiwall
Vist : 807 gange
200 point
Dato : 28-10-10 13:02

Der er opstået en fejl som viser sig således:
Hvis man stiller programvælger på et program, ligemeget hvilket, viser den tiden, lænsepumpen kører, der er rødt lys i "VASK", "START/STOP og "LÅGE" i ca. 15 sek. hvorefter displayet viser "1" og pumpen stopper. Prøver jeg så at trykke "START" viser den "ERR". Hvis der er nogen der ved, og vil fortælle det , hvad det er der plager den vil jeg være meget taknemmelig. Jeg har før i tiden lavet hvidevarer, men det var før elektronikkens tid.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 28-10-10 14:14

Hej Freiwall

Prøv at kontrollere ( vad afmont af maskinens bagplade ) om ikke der står vand nede i maskinens sikkerhedsbund..? ( Sikkerhedssystem påvirket, og maskinen kan ikke andet end "udpumpning" )

Fjern vandet og nulstil / reset elektronikken !

Send mail-forespørgsel i vores web-shop-system - det er GRATIS ! - så sender vi dig en mail med proceduren for nulstilling / reset af maskinen + en oversigt over fejlkoder mm.

Mvh. Ole Futtrup Brink
www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : cantona2

Dato : 17-11-10 08:24

kunne måske lyde som om der sidder noget i pumpen
på vores,kommer der også et nr. som fejlmelding
og det er gerne fordi der sidder et søm,eller lignende nede i pumpen
vi kan åbne den på forsiden med en stor skrueprop,og pille det ud
god held med det