/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Cedertræ i walk-in skab
Fra : NobleK
Vist : 994 gange
100 point
Dato : 26-10-10 22:42

Hej alle

Vi er ved at bygge hus og skal have et walk-in skab tilknyttet soveværelset. Det kommer bare til at bestå af et rum med hylder og bøjler. Til hylderne overvejer vi at vælge cedertræ da vi har hørt at det skulle dufte godt og også holde møl o.l. væk.
Er der nogen som har erfaring med dette?

Vi har et par spørgsmål:
1. Skal der være en bestemt sort af cedertræ? Det er vist ikke alle der har "duften", og nogle sorter skulle endda være allergifremkaldende.
2. Er det noget man bare kan købe i sin lokale trælast eller skal man i en specialbutik?
3. Er det meget dyrt?
4. Findes der andre træsorter som måske er mere velegnede til formålet?
5. Er det noget I generelt kan anbefale?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-10-10 15:29

Prøv at læse denne: http://vot.teknologisk.dk/11573

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 28-10-10 08:13

Tak for linket Thyregod8.
Det han skriver er jeg også selv kommet frem til. Så vidt jeg har kunnet regne ud skal man til et skab vist bruge det som hedder Eastern red cedar, men jeg er på ingen måde sikker. Derfor skriver jeg her.