/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
er jeg gravid ?
Fra : bublebee
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 26-10-10 13:15

Jeg stoppede på ppiller i slutningen af juli. De første 2 måneder efter kom min mens til tiden. Denne gang er den sa indtil videre 4 dage forsinket og havde kvalme igår aftes hvilket jeg ellers meget sjældent har. Har taget en test, men den viser intet. Har også lidt ondt i lænden, men ikke som mens smerter. Kan jeg være blevet gravid nu ?

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 26-10-10 13:17

Hej
ja det er du
Hvor er det dejligt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-10 13:19

Din menses kan være forsinket og du kan være gravid. Men ved graviditeter , sammensmeltning af æg og sperm sker der en del mutationer, og mange graviditeter ender med en forsinket menses. Det sker fordi kroppen ikke vil acceptere alt for afvigende mutationer.

Giv det en cahance, er din menses ikke kommet efter 14 dage så er du nok gravid. En graviditetstest virker først når din krop er begyndt at producere de specielle hormoner som kommer ved en graviditet. Men det tager nogle dage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-10 13:22

De graviditetstest er meget sikre... måske du har taget den for tidligt --

Man kan have alle tegne på at være gravid - blot fordi man ønsker det så brændende - uden at være det

Vent et par dage, og tag en test mere - og så skal vi nok xx fingre for at den viser sig positiv næste gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-10 13:23

ps... har du kvalme om morgenen - det er der de fleste har kvalme

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-10 13:23

Hvis du gerne vil være gravid skal jeg nok krydse fingre for dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-10 13:27

Citat
Har også lidt ondt i lænden

Det er altså ikke helt almindeligt at have ondt i lænden ved graviditet, i hvert tilfælde ikke så tidligt

(men jeg tror desværre ikke du er gravid nu), men håber det for dig

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-10 14:22

Har haft lidt kvalme om morgenen, men ikke sa slemt. Håber meget at være gravid for vi vil rigtig gerne have et barn. Og det er ikke fordi jeg har spekuleret så meget over det før nu hvor den er forsinlet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-10 14:32

Hva' med brystspænding og tissetrang... det plejer at være nogle af de hurtige sikre tegn?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-10 14:42

Jeg tisser mange gange om dagen. Ofte maske 2 gange i timen. Men ingen brystspænding

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-10 14:44

Tja... det lyder lovende, men som jeg startede med at skrive... de test er meget pålidelige, men vi kan da håbe du bare har taget den for tidligt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-10 14:58

Ja det håber jeg. skulle have haft det i fredags, sa giver den lige en uges tid endnu før jeg tager næste test.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-10 16:50

Der er kun en, der kan give dig et svar på dit spørgsmål.

Det er din læge.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-10-10 17:55

vi passede vores første barnebarn den anden dag, en lille slughals på 4 mdr. Det var megafedt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-10 18:09

Og lægen kan ikke sige noget før menses er udeblevet i min. 8 dage.

Men jeg krydser stadig fingre for dig.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-10 18:38

Prøver igen på mandag så. Og håber virkelig. Ku vare sa dejligt....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-10 19:03

De tests man køber på apoteket er lige så retvisende som de tests lægen foretager.

Lægen vil slet ikke lave en test så hurtigt, han vil henvise til apoteket (sådan siger lægerne i vores by)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-10-10 19:20

Prover med sådan en hjemme test om en uges tid hvis det ikke er kommet der

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-10-10 21:03

Efter at slået med en terning 20 gange og de fem var seksere må der være 45% sikkerhed for graviditet men det er uden at gøre brug af tarotkort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-10 12:34

Noget nyt??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-10 14:42

Jeg venter også spændt, men slap helt af så du ikke får mere stress.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-11-10 15:04

Intet nyt endnu - men mit lort er da ikke dukket op endnu. Men har snakket med lægen som siger, de først kan tage en test efter 14 dage. Og nogle først rigtig udvikler det der hormon der....

Spændende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-10 11:57

Uha uha, hvor er det spændende....

I "gamle" dage kunne man først tage testen når mens var 14 dage over tiden

Måske du ved noget nu???

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 05-11-10 12:21

Jeg har bestilt tid til lægen på mandag og tager selv en test imorgen. Er 14 dage over tid idag.
Bliver spandende

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-11-10 14:31

øv øv ingen graviditet i denne omgang. Min mens. kom igår morges inden jeg skulle til lægen.
Øv øv

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 10-11-10 00:22

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-10 20:38

Det var synd for jer Bublebee....

Det har sikkert været stress og et stort ønske om graviditet der har fået mens udsat..

Håber snart det lykkedes for jer

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-01-11 10:49

Så lykkedes det

Igår aftes kørte vi til lægevagten fordi jeg om natten og hele dagen havde haft ondt i underlivet. her undersøgte han mig og fandt ud af at jeg var gravid, et par uger henne :)

Er så dejligt.

Så skal føde ca. midt i september :)

Så nu sidder jeg bare og googler alle de gode sider om graviditet osv :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-11 10:59

STORT tillykke med graviditeten

Fik du fortalt hvorfor du havde ondt i underlivet?? Jeg blev hunderæd da jeg fik ondt, lige til jeg fik
fortalt at det var "elastikkerne" der skulle gi' sig, og at det altså var helt normalt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-01-11 11:00

Ja han sagde også til mig at det var fordi mit underliv var ved at gøre plads til den lille nye :)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-01-11 18:22

hvor længe havde du ondt nordsted ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-01-11 18:42

Det kan jeg ikke huske, men jeg lærte da ret hurtigt at bukke mig sammen, hvis jeg skulle nyse eller hoste for det var der det var værst

Jeg havde ikke konstant ondt i hele graviditeten, det kom periodevis... og smerterne var også kun lidt slemme i starten

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-01-11 18:43

ok - ja for mine kommer og går også - og en varmepude hjælper en del.
Håber de bliver bedre så