/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Administration i win XP pro
Fra : hi9eking
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 25-10-10 22:05

Hej.
Jeg har nogle problemer med de andre brugere på computeren (børnene ) ikke har adgang til nogle programmer og spil som de skal.
Hvordan kan jeg administrere det og give dem tilladelse til det?
uden at jeg skal ind og trykke koden på admin for at de kan..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-10 00:10

Du skal bare logge ind på deres login og installere spillene. Det gjorde jeg til mine børnebørn. Så ligger spillene hos dem og der er ikoner hos dem og hos dig.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-10-10 00:15

Citat
Du skal bare logge ind på deres login og installere spillene.

fis og
de skal bare have RET til AT ÅBNE FILERNE/ programmerne
som du selvfølgelig VED hvor du har på din PC
---

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-10 08:45

Jeg tror altså at det er styringen af forældrekontrollen der menes.
Men du kan jo tillade hele hjemmesider ad gangen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 12:03

Jeg tror godt jeg ved hvad du mener, men jeg kan ikke helt huske hvordan det er man gør. Det du ønsker er at andre brugere på computeren skal have mulighed for at bruge de applikationer der er installeret på computeren. Jeg mener du på din bruger skal højreklikke, vælge egenskaber og give lov til alle brugere bruger applikationen. Mine computere er på et domæne og der er tingene lidt anderledes styret end på en stand-alone computer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-10 13:22

Fordelene ved at installere spillene på børnenes logind det er at man slet ikke skal pille ved indstillingerne og adgangskontrol.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 16:47

Citat
Fordelene ved at installere spillene på børnenes logind det er at man slet ikke skal pille ved indstillingerne og adgangskontrol.

Det er noget vås, indstillingerne gemmes på de forskellige brugere kontier og ændre en bruger en indstilling, så gemmes det kun for den konto.

Måske spørger lige skulle forklare hvor problemet ligger, kan man ikke se applikationerne på børnenes brugerkontier? Eller bliver de promtet for brugernavn og kode for en der har lov til og køre applikationerne?

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 26-10-10 17:04

Man kan godt se programmerne / spillene på deres bruger.
Problemet er at de ikke kan spille spillene.
Eksempelvis Warcraft 3. der kan de ikke spille online.

Jeg har prøvet at installere det fra deres men det kan ikke lade sig gøre, da de ikke er administrator.

Jeg har også prøvet at højreklikke på mapperne og så trykke egenskaber, men der er ikke en mulighed, hvor jeg kan give dem adgang.

Det er selvfølgelig ikke kun Warcraft 3 problemet er ved.
Det er adskillige andre også.

Derfor kunne det være rart nok at vide hvordan jeg evt kan give dem adgang til enkeltprogrammer eller mapper.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-10-10 17:23

Prøv og højreklik og vælge "Kør som"

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 28-10-10 15:41

Det er jo det.
Så skal jeg ind hver gang de skal køre programmet og trykke administrator koden.
Det vil je jo være fri for.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-10-10 16:07

Så er der kun den mulighed tilbage at du giver deres brugerkonto lokaladministrative rettigheder.

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 07-11-10 09:29

hvordan giver jeg dem lokaladministrative rettigheder uden at de får fuld admin kontrol?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-10 10:49

Hvad med at give dem deres EGEN komputer

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 08-11-10 19:10

ja det har de også normalt.. men den ene er gået i stykker, så derfor låner den ene min...
jeg har ikke lige råd til at gå ud og købe en ny.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-10 21:02

I XP skal du højre klikke på "Denne Computer" vælge Administrer, så skal du vælge Lokale brugere og grupper, du skal så vælge grupper og tilføjer deres brugernavn(e).

Godkendelse af svar
Fra : hi9eking

Dato : 20-11-10 01:18

Tak for svaret webnoob. Det virkede..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-11-10 17:00

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.