/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Max tid for privat boskifte
Fra : Thyregod8
Vist : 1047 gange
100 point
Dato : 25-10-10 14:45

Vi er tre søskende, der har arvet et hus fra vore forældre. Vi har fået at vide, at vi skal have det solgt inden for et år fra dødsdag. Imidlertid har vi modstridende interesser i forbindelse med hussalget og kan ikke blive enige, så det trækker ud og skæringsdagen for et år nærmer sig. Jeg har fået at vide, at vi skal betale en straf på 2 % af boet, hvis det ikke bliver solgt.
Jeg har egentlig to spørgsmål:

1: Hvad hedder denne straf eller afgift, så jeg selv evt. også kan læse om det, søge det på nettet?

2: Hvad er konsekvenserne, f.eks. overgår boet så til offentlig forvaltning (bobestyrer) eller kan vi så fortsætte med at sælge huset?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-10-10 15:13

Punkt 1 har jeg aldrig hørt om.
Normalt skal der en bobestyrer på (advokat) og så fortsætter I salget af huset.
Se nu at blive enig da en advokat ikke er gratis! Hust at ALLE regninger vedr. varme, vand, el og evt. terminer skal gå via bobestyrer.
Denne skal føre regnskab over huset og har også kontakten med skifteretten.
Et ekstra år kan nemt løbe op i 40-50.000,-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-10 15:27

12 mdr. efter dødsfald overgår det aut. til en bostyrer..... der så igen har 12 mdr.

Den "afgift" du tænker på er nok fordi der i sagen er visse boligskatter der IKKE skal betales de første 12 mdr.

nogen 2% regel har jeg heller aldrig hørt om....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-10-10 16:09

Den "afgift" refi omtaler kan være ejendomsværdiskatten.
Hvis huset ikke er beboet skal den ikke betales. Ejendomsskatten slipper I ikke for.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 25-10-10 23:49

Citat
kan ikke blive enige

så SPAR sammen til den REGNING der kommer
ikke billig
eller bare få U/ FRED med din ? NEXT OF KIND
ser du ikke TV_ eller er du også en af disse tabere
der ikke vil GI_ en fem_øre
bare fordi du skal have ret i et 10 øre´s frimærker
til en værdi af KLISTERET PÅ FRIMÆRKET
---
tænk_det er for resten af LIVET =
du smider DE ANDRE VÆK/ UD
i burde sgu hellere drikke jer en RØV på
og snakke sammen = BAGEFTER
SKAM JER
og møj-unger lærer af SAMME
SS