/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Er jeg godt dum ?????
Fra : Basse8435
Vist : 862 gange
50 point
Dato : 25-10-10 00:21

Hejsa ...

Nu står jeg og ved ikke om jeg har handlet rigtig eller om jeg har været komplet
idiot - Havde en annonce på DBA med en tlf til salg blev kontaktede af en køber og hun sendte
sin mail - sendte straks mailen til hende med beløb osv ... og hun skrev tilbage skulle sende den til hendes datter i Afrika. Oplyste mit reg nr & konto Nr hvor hun kunne sætte pengene ind.

Spørgsmålet er : Har jeg dummet mig vildt ved give hende disse oplysninger - tænker på kan hun bruge de oplysninger til Noget ..

Hjææælp :)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 25-10-10 00:42

De oplysninger kan hun heldigvis ikke bruge til en skid.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-10-10 01:47

jeg ville lukke kontoen omgående

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 25-10-10 01:58

Hej Basse8435 Det lyder som en helt aml. handel, hvis hun kan noget med dine konto oplysninger, så kan hun noget vi andre ikke kan, du har jo også hendes email adresse, tror du ikke at det er telefonen som hun køber af dig, som hun vil sende til hendes datter i afrika.
mvh. gwhgwh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-10 07:10

Citat
Oplyste mit reg nr & konto Nr hvor hun kunne sætte pengene ind.

For mig at se, har du været godt og grundig dum

Nu kan hun handle på nettet med dine oplysninger

Hvis det var mig, ville jeg lukke den konto jo før jo bedre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-10 07:20

Ehm... jeg var vist for hård med min udtalelse... for du har vel ikke oplyst de fire cifre bag på kortet??

Har du ikke det, så er der ikke så stor risiko for at der bliver handlet på dit kort, men jeg ville nu alligevel lige snakke med banken om kontoen skal lukkes eller ej

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-10 08:07

De oplysninger som du har udleveret kan ikke bruges til anden end at sende dig gaver og sætte penge ind på din konto.

Dit navn, telefon nr, adresse kan man slå op på Krak.dk, så længere er den ikke.

Du kan IKKE handle nogen steder ved hjælp af dit reg nr og konto nr.
Ved at have dit konto nr. kan man KUN sætte penge ind på kontoen.

Har du der imod oplyst dit dankort nr (Det som er præget ind i kortet på forsiden) kan man begynde at handle på dit nr. Men her kræves også de 3 cifre som er på bagsiden.

Så du kan sove ganske roligt om nattet.
Nu er det ikke alle afrikaner som er slemme mennesker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-10 08:13

og hun skrev tilbage skulle sende den til hendes datter i Afrika.

Men lad være med at sende nogen tlf. før du ser pengene

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-10-10 08:15

DET KAN HUN SOM ALLEREDE SKREVET, IKKE BRUGE TIL ANDET END,
AT SÆTTE PENGE IND TIL DIG.

TÆNK PÅ FIRMAERNE, DER OPLYSER DERES KONTO NR. TIL KUNDERNE,
DERFOR KAN KUNDERNE JO IKKE HÆVE PÅ FIRMAETS KONTO.

SÅ DU HAR IKKE GJORT NOGET FORKERT.

HELD OG LYKKE MED DET, DER FORHÅBENTLIG
BLIVER TIL EN GANSKE ALM. HANDEL.

MEN LAD VÆRE MED AT SENDE VARERNE, INDTIL DU KAN "SE" PENGENE PÅ DIN KONTO.

MVH AG112

Kommentar
Fra : sofie100

Dato : 25-10-10 09:03

Tror ikke det kan bruges til noget, men havde du nu skrevet dit KORTNR så det gået helt galt, for det kan bruges. Tror altså ikke du skal være bekymret ...

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-10-10 09:51

thulin og AG112 har ganske ret!

Du afventer bare at pengene går ind på kontoen, og så sender du varen. En ganske alm. handel - lige efter bogen. Jeg har gjort det masser af gange.
Reg. og kontonr. kan bruges til at indsætte på af trediemand! Derimod må du ALDRIG oplyse kortnummer, de tre cifre bagpå, pin-kode o.l.
Det er her derimod køberen, der bør være nervøs for, at du ikke sender varen, idet han/hun betaler forud!
Men handel på dba - qxl og andre lign. steder er og bliver et spørgsmål om tillid.
Min søn er én gang blevet snydt (af en anden ung fyr), men ellers har det altid fungeret hos os.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 25-10-10 09:52

Mange Tak - nu sover jeg roligt igen :)

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 25-10-10 09:52

Tak for svaret thulin.