/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Manglende tidsangivelse.
Fra : Mosebaek
Vist : 622 gange
250 point
Dato : 21-10-10 16:52

Daw!

Min PC er en hp pavilion t370,der efterhånden har 6 år på bagen.Den er begyndt med at nulstille dato og tid,når den startes. (December 2001).
Jeg har jo selvfølgeligt,en mistanke til batteriet.Jeg har aldrig prøvet at gøre indgreb i maskinen før.
Har det med PC`er,som med gamle biler: Så længe det kører godt,skal man ikke adskille det.
Kan det bekræftes at første billede (Pilen) viser batteriet.Og at den er lige til at fjerne,når det blanke "beslag",trykkes nedad.
http://peecee.dk/upload/view/271757

Endvidere vil jeg gerne vide hvad der er bag den sorte "låge",på dette billede.Når det forstørres,kan jeg se at der står INTEL.Er det måske processor??? Gerne en lille "redegørelse".
http://peecee.dk/upload/view/271758
Håber ikke i nørder alt for meget.For så bliver jeg

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-10 17:00

Den er go' nok den med batteriet, vip det flade stykke metal lidt bagud og tag batteri op.

Det andet billede ligner CPUen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-10 17:05

Det er ikke CPu en tror jeg for på den er der altid køleribber og ventilator køling af CPU ellers brænder den sammen.

Næ det er sikkert din onboard grafikchip.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-10 17:12

Det er der jo noget om, køleribber, men ikke altid ventilator...

Har haft en gammel IBM, der var kun køleribber på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-10 17:19
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-10 17:26

Som det fremgår af billederne,har jeg ikke lige fået gjort "lørdagsrent" i komputeren.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-10 17:34

Citat
har jeg ikke lige fået gjort "lørdagsrent" i komputeren

Ork, det ku ha været meget værre

Det er et CR2032 batteri, kan købes i f.eks. Boghandlen, Isenkræmmeren og Foto handler

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-10 17:42

I den meget "begavede" brugervejledning fra hp,står der at batteriet,er en:

CR2032-lithium batteri. 3 volt, 220mAH. Skal skiftes med en tilsvarende.

Er det en "gængs" batteri,der kan købes i enhver komputer butik ????

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-10 17:45

nemlig, se klaudis svar lige ovenfor

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-10 17:50

Det må siges at være top-service: Klaudi kommer med svaret,inden jeg har formuleret spørgsmålet.
Citat
Det er et CR2032 batteri, kan købes i f.eks. Boghandlen, Isenkræmmeren og Foto handler

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-10 17:58

klaudi må være synsk.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 250 point
Dato : 21-10-10 17:59

Jeg kiggede det på dit billede

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-10 18:26

Tak for svaret Klaudi. Jeg ved ikke om det er uforskammet,at lukke så hurtigt.Men jeg har fået gode svar,på mit spørgsmål.Også tak til Fijala.
Så i morgen,skal der købes et nyt batteri.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-10-10 18:38

Velbekommen

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 21-10-10 18:57

Skulle det så ikke virke kan det være noget skidt på maskinen.
Prøv at stille uret, der kan gå en rum tid til at det stiller sig tilbage til det forkerte tidspunkt.
Jeg har selv døjet meget og i lang tid med det, men efter at jeg har fjernet windows pisset og gået over til ubuntu existere det problem overhovedet ikke mere.
Det er så ikke det eneste problem der er væk, men det er alle problemerne.
Jeg bruger ikke mere tid på at servicere windows med anti virus og hvad fanden jeg ellers brugte af tid med det fucking pis.
UBUNTU er svaret på en rolig og stabil maskine.

http://ubuntudanmark.dk/?action=forside

Dyrk lige emnet, det kan tage sin tid inden du bliver fortrolig med konseptet, men tro mig, tiden er bedre investeret her end i winlort.
Det er ikke at kimse af hvis du har en kammersjuk der ved lidt om det.

Højris

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-02-12 18:13

Skal man genindstille BIOS når man skifter batteri?