/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kul vaskemaskine
Fra : hulstroem
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 21-10-10 13:18

Hej
Jeg har skiftet kul i min vaksemaskine og efter jeg har skiftet dem har den fået en lille hyle lyd fra kullene er det noget der stopper når de bliver slidt til eller er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe det
mvh
hulstroem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 13:32

Når kul slides så slides også kulbanen, og de nye kul har ikke samme facon - men det får de måske efter et lille stykke tid.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-10-10 13:58

@ Eyvind

er det ikke noget med en fjeder i bunden af holderen til kulstaven, som kan drille- eks. sidde skævt ??

Ja, undskyld jeg blander mig- uden at have ekspertise

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 14:07

Jo - der kan godt sidde en fjeder som måske ikke er helt på plads i styrerillen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-10 14:31

Kul er normalt skråt afskåret på denside , som vender inf mod kommutatoren. De skal vende så den skrå flade ligger mod lamellerne.
Hvis du har vendt dem så "de står på spidsen", kan det være årsagen.

De passer dog ikke fudstændigt før de er slidt runde ( cylinderrisk) .

De kan også være fordi du mangler noget svinningsdæmpende indlæg.

Se tiden an , og se om det ikke retter sig.