/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Naturmedicin mod slidte knæ
Fra : svendgiversen
Vist : 3416 gange
111 point
Dato : 21-10-10 10:21

Jeg har tidligere haft problemer med hofter og ryg, nok mine forkerte golfsving,
og her har heste medicin hjulpet mig.

Men nu har jeg smerter i mit højre knæ, og jeg mærker også lidt i det venstre,
kun om natten, heldigvis, når jeg ikke bevæger dem.

Jeg tager som sagt Glucosamin Sulfat, men det er tilsyneladende ikke nok?
Jeg har også i en periode spist bukkehorns frø.

Nu så ser jeg en lang række mirakel midler i Hus og Have:
Avosol, Fortodol S, Chondro Lenk, Brusk-Lenk, Venus torn, etc.

Det meste er nok ren spekulation, for at lokke penge ud af fattige pensionister,
men er der nogen her i kandu, der faktisk har fået det bedre i slidte knæ
ved at indtage natur medicin?
Hvilken??

Og så glem standard svaret: Gå til læge...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-10-10 12:00

nu kan naturmedicin jo ikke kurere alt. det tager mindst en måned inden man begynder at mærke nogen virkning af glukoamin, men der er ingen garani for at det virker på alle. og der står nok også på pakken, at det KAN hjælpe. ikke at det gør det.
en gang imellem må man gå den hårde vej og lade en operation komme på tale. det hjælper til gengæld helt sikkert.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 21-10-10 12:13

Prøv med ingefær, det hjælper hurtigt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-10 12:26

En operation er sidste udvej, så galt er det ikke.

Og ingefær, hvorfor hjælper det?
Hvad med Ginger Beer, det kunne jeg måske overtales til at indtage??

Og når jeg skriver, ikke: Gå til læge...
Min læge er yderst kompetent, verdensmester i alle sygdomme,
men det var ikke ham der anbefalede Gluacosamin Sulfat, det var min kiropraktiker.

Efterlyser stadig natur medicin der har hjulpet andre mod smerter i slidte knæ,
og måske er jeg for restruktiv?
>er der nogen her i kandu, der faktisk har fået det bedre i slidte knæ??

Er der nogen, der kender nogen, der har fået det bedre, ved at indtage natur medicin?
Hvilken??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 12:46

Hej Svend.
Du kan med held suplere med fiskeolie i kapsler.
Der er laver en undersøgelse af de forskellige olier og den i Netto er halvt så billig som andre og 100% lige så god.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-10 12:50

Tak Pia,
jeg spiser også fiske olie, når jeg husker det,
men at Netto´s var billigere, var jeg ikke klar over.

Det skal jo helst være omega3...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-10 13:05

Citat
Og ingefær, hvorfor hjælper det?

Det ved jeg ikke, men har hørt fra flere, at det er meget gavnligt mod slidgigt i knæene

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-10 13:33

Hvidløg er godt, kog en tynd suppe af rigeligt hvidløg og drik et glas hver morgen. Det gjorde min afdøde mand og han var smertefri hele dagen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-10 13:38

Fiskeolie hjælper, men det er ikke ligegyldigt hvor den bliver købt... tjek indholdet af fiskeolien inden du køber

Du kan også læse lidt i denne gamle tråd

http://www.kandu.dk/Spg120474.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 14:10

Citat
Det skal jo helst være omega3...

Der er det du tager fejl Svend.
Det var jo netop det undersøgelserne gik ud på.
Nettos er nøjagtig lige så god som de dyre.
Vi spiser aldrig andet end det fra Netto.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 111 point
Dato : 21-10-10 19:41

Problemet er jo at dine knæled er slidte og det bliver jo ikke mindre af at spise medicin.

Hvis du kan gå 18 huller uden problemer og så kun have lidt ondt om natten så er problemet vel også til at overse men ellers ville jeg tænke på noget smertestillende.

Hvis generne i virkeligt alvorlige så kan man jo få nye knæ. Har en god ven der sidste år blevet udstyret med sådan et og han fungere utroligt godt og uden gener.

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-10 19:53

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 23-10-10 22:58

Har hørt flere hvor ingefær har hjulpet, min egen læge har anbefalet det.

Kommentar
Fra : Bettemortenny

Dato : 08-08-13 14:30

Som Thomas sagde, så hjælper ingen medicin på slid, men du kan finde forskellige, der vil kunne lindre dine smerter.

Jeg løber ikke så meget mere pga. forkert slidte knæ. Det kan mærkes nu og jeg har fundet et middel der hjælper mig, men om det lige virker for dig også kan jeg naturligvis ikke garantere. Jeg bruger Perozin fra A. Vogel Naturmedicin http://www.avogel.dk/

Jeg kan se dit indlæg er lidt gammelt, så måske har du allerede fundet det, der hjælper for dig...men nu faldt jeg lige over tråden og ville dele mine erfaringer