/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hjælp til at vælgfe brugt vaskemaskine?
Fra : Graupner
Vist : 1695 gange
50 point
Dato : 20-10-10 19:54

Hej alle sammen,

Jeg skal ud og købe min første vaskemaskine, men da jeg ikke ved hvor længe jeg skal bruge den, har jeg valgt at købe en brugt.

Der er ufattelig mange til salg på DBA og jeg er helt grøn på området. Nogen som har tid til at hjælpe?

http://www.dba.dk/soeg/?soeg=vaskemaskine

På forhånd tusind tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-10 20:08

Husk at en helt splinter ny og god maskine koster 2500 - 3000 kr. hos Harald Nyborg.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-10-10 20:42

Hejsa.
Istedet for at købe brugt ville jeg så absolut købe denne her.
Husk der er 2 års garanti med i købet.
http://www.dba.dk/ny-siemens-vaskemaskine/id-68774917/

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-10-10 21:58

Vaskemaskiner i den billige ende har en Centrifugeringshastighed (o/min) på 1000 rpm. Så er
tøjet meget vådt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-10-10 22:27

Nej det er ikke meget vådt. Men ikke så tørt, som med bedre centifugering.

Nu betyder væde ikke så meget, undtagen hvis man bruger tørretumlert .

Men billige maskiner er lavet med tilsvarende billige og mindre holdbare komponenter.
Vakekar af plast er fælles for alle de billige. Det betyder at man ikke har noget holdbart og stærkt at sætte tromlens lejer i. Då klarer den heller ikke den fynamiske kraft ved centrifugering og lav hastighed er nødvendig.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-10-10 23:01

Citat
Nej det er ikke meget vådt. Men ikke så tørt, som med bedre centifugering.

Ja.- man skulle have læst videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-10 23:28

Den her ser ud som et kup hvis den holder bare et halvt år:
http://www.dba.dk/aeg-l-47370-lavamat--1300/id-69310303/
men husk at der absolut ingen garanti er på brugte vaskere, hvis den går i stykker efter 2 vaske så er det en dyr fornøjelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 09:24

Billige maskiner duer ikke.....................................................sludder og vrøvl - vores maskiner holder uden problemer i 5-7 år og bliver skiftet til en ny billig.
De har en centrifuge hastighed på 12 - 1600 omdr.
De er ikke lavet af plast.

Der er ingen grund til at betale 2-3 gange så meget for en Miele eller lignende bare for at stritte lidt med lillefingeren.
De fleste af komponenterne til alle disse maskiner bliver lavet samme sted.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 21-10-10 09:34

Hej alle sammen,

Tak for alle jeres gode råd! Jeg er blevet lidt klogere og lidt mere forvirret! Jeg vil jo gerne have en med gode komponenter og derfor vil jeg købe en billig brugt - frem for en billig ny.

@ o.v.n. - Jeg søger desværre en i standart størrelse.

@ piaskov - Den ser fin ud - billig og ny.

@ Eyvind - Kan du anbefale nogen billig ny? Skal jeg en tur i El giganten?

Tak Kenneth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 09:44

Harald Nyborg er stedet hvor vi køber vores vaskemaskiner og tørretumblere.
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=30100&Produkt=vaskemaskine

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 21-10-10 10:05

Hej Eyvind - tak for link!

Jeg kiggede lige på El Giganten - hvilken tror du er bedst af disse:

http://www.elgiganten.dk/catalog/hvidevarer/dk_washing_machine2/vaskemaskine?CatalogCategoryID=dtwKeQuvNUoAAAEnIwN94OGk&group_2=ProductListPrice_is_%3C+3000

Beklager alle spørgsmålene, men jeg er virkelig grøn på dette område..

På forhånd tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 11:14

Den Zanussi ZWG1140, kunne være et godt og billigt valg.
http://www.elgiganten.dk/product////ZWG1140/zanussi-vaskemaskine;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Ps. Zanussi er den fabrik som laver rigtig mange af de komponenter som sidder i andre maskiner.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 21-10-10 13:19

Tak for alt din hjælp - tror jeg køber den!

Lidt et sidste spørgsmål. Du behøver ikke bruge tid på at besvare det, hvis du ikke har tid.

Kan det betale sig at smide en ekstra 1000 efter denne:

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAQ284E0SN/bosch-vaskemaskine

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-10 13:47

Tja - jeg ville nok ikke ofre de 1000 ekstra, for her skifter vi maskinerne efter 5-7 år så der altid står noget rimeligt nyt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-10 18:06

Ja jeg ville vælge den piaskov linkede til.

http://www.dba.dk/ny-siemens-vaskemaskine/id-68774917/

Prisen taget i betragtning

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 22-10-10 11:17

Hmm.. Nu er jeg snart kommet til en afklaring!

Enten bliver det denne:

http://www.dba.dk/ny-siemens-vaskemaskine/id-68774917/

Eller denne:

http://www.elgiganten.dk/product////ZWG1140/zanussi-vaskemaskine;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Den fra El Giganten har en centrifugeringshastighed på 1400 - den anden har kun 1000. Er det det jeg skal kigge efter?

Det var det sidste spørgsmål - hvordan fordeler jeg point?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-10 13:40

Min kone vil ikke nøjes med 1000 omdr. men det kommer an på om tøjet bare bliver hængt til tørre eller det skal en tur i tørretmbleren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-10-10 14:44

Den fra elgiganten ser faktisk bedre ud og koster blot 4 kr mere end den fra dba

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 03-11-10 19:36

Nå, jeg tog i Giganten for at købe en vaskemaskine i mandags - det havde en Bosch på bud.. Så det blev denne

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAA281E1SN/bosch-vaskemaskine?scid=9084

Hvem vil have point?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-10 20:35

Det vigtigste er vist at du har fundet dig en vaskemaskine. Jeg kan godt li du har valgt den til 1999,-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-10 17:00

Pia Skov kom tættest på prisen med 1995