/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Tryk på "control + p"
Fra : carlarne
Vist : 761 gange
100 point
Dato : 19-10-10 18:13

Jeg anvender Windows7. Jeg har 2 printere tilknyttet:

a: HP Photosmart 1000 (der er ingen driver i win7, men jeg har via en engelsk hjemmeside
læst, at den kan køre med en driver til HP Diskjet 930C, og det virker hæderligt!!).

b: Samsung CLP-310 (det er en farveprinter)

Jeg har sat Photosmart 1000 som standardprinter. Det virker også fint undtaget i visse tilfælde, når jeg vælger en udprintning via "control + p". Det gør jeg f.eks. meget ofte, når jeg ønsker at printe en mail. Så kommer der et udprintningsskærmbillede, hvor jeg kan vælge f.eks. antal kopier og andre indstillinger, men det, der undrer mig, er, at den printer, som vises som primærprinter på det skærmbillede - det er Samsung - til trods for at Photosmart er standardprinter. Jeg kan så klikke på den boks, hvor printerens navn er vist (Samsung), hvorefter jeg kan vælge Photosmart!

Med det er jo ikke ligefrem det, som er ideen ved at have valgt en standardprinter??

Hvis nogen har forstået mit spørgsmål, hører jeg gerne et kvalificeret svar

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-10 18:34

Det skyldes højst sandsynlig at du jo ikke har den rigtige driver installeret, og den kan derfor ikke vælge det rigtige program til indstillinger.

Men har du ikke en driver til XP til din Photosmart 1000. Så kan du sikkert installere den i kompatibelt tilstand og få den til at virke med Win 7.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-10 18:50

Ellers kan du hente en XP driver her og prøve at installere den i kompatibel tilstand med XP

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 20-10-10 08:59

Hej Fijala

Hvor er "her"? Jeg formoder, at du har glemt et link!

Jeg har haft den samme ide, som du - nemlig at det kan have noget at gøre med den "uoriginale" driver til Photosmart. Jeg har driveren til XP på en cd-rom, og den driver, som XP installerer automatisk virker iøvrigt også perfekt. Der er ingen problemer under XP.

Men jeg indrømmer, at jeg ikke kender til den nævnte teknik med "at installere den i kompatibelt tilstand og få den til at virke med Win 7"!!.

Så jeg må have din hjælp til det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-10 16:33

Ups kom linket ikke med.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&softwareitem=ps-12908-1

For at installere i kompatibelt tilstand, skal du højreklikke pådriverens setup fil. Der får du muligheden for at installere i konpatibel tilstand.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-10 16:35
Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 20-10-10 19:15

Tak for svaret Fijala. Eftersom du er den eneste, som har givet mig et svar, skal du naturligvis også have mine point. Jeg har endnu ikke afprøvet dine ideer - jeg har kun lavet en overordnet betragtning, som jeg synes i teorien burde løse mit problem.
Jeg vil naturligvis forsøge at få driveren til at køre i "XP mode", men det bliver sikkert weekendarbejde.

Tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-10-10 19:38

Men hvor mon alle de andre "kloge" hoveder er blevet af. De plejer nok at komme med brugbare indlæg.

Men tak for snakken og held og lykke med det.